Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mange kvm er deres soverom?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-15, 15:17   #41
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.662
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Vi har vel ca 18 kvm, om jeg ikke husker feil fra plantegningen. Vi har plass til 160-seng, to kommoder, to smale IKEA-bokhyller der man normalt sett har nattbord, skrivepult og en vanlig bokhylle (og da er det etter min mening alt for lite gulvplass igjen). Personlig mener jeg ungene burde hatt det største soverommet, men på grunn av samboerens hobby, ble det sånn. Ungene har vel halvparten så stort som oss.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 15:41   #42
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.700
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Opprinnelig lagt inn av Serena, her.

Vårt soverom er ca 12 kvadrat. Har 180 seng, to nattbord og en vegg/innhuk med skyvedørsgarderobe. Det fungerer veldig fint for oss, tror ikke jeg hadde ønsket meg større soverom, bortsett fra to ekstra kvadrat i de månedene vi har sprinkelseng på rommet.

Sånn er vårt også - minus sprinkelsenga.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 17:53   #43
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vårt er 10-11 kvm. Det er for lite.
Vi har for liten plass til klesoppbevaring og slikt.

Vårt er også på denne størrelsen. Vi valgte å ha det så lite med vilje, for å få større walk in closet og bad. Det hadde vært lite dersom vi skulle hatt plass til garderobeskap, men i og med at vi ikke trenger det, er det helt greit.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 18:45   #44
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.904
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Det er ca 12 kvm. Har garderobe langs en vegg, 180-seng og to kommoder. Går akkurat og trenger ikke mer plass.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 19:18   #45
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

6kvm. Har 180 seng helt inntil veggen og da er det ca 15cm igjen til veggen på andre siden. Skulle gjerne hatt plass til et nattbord, men jeg syns det er mye viktigere at ungene får de rommene som er litt større.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 20:50   #46
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.717
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Soverommet mitt er 24 m2, men så har jeg en skyvedørsgarderobe på den ene veggen som inneholder alt mulig rart noe. Bak hyllene er det oppbevaring til esker eller lignende. Veldig praktisk. For å komme bak går man bare inn på midten, der er det hengestang og plass til å komme bak skapstammene.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 21:27   #47
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Vårt soverom har gulvareal på ca 16 kvm, i tillegg til garderobeplassen. En del av det regnes ikke som målbart areal pga. skråtak, og sengen vår går inn under skråen. Jeg synes faktisk det er litt stort. Alle tre soverommene er på den størrelsen, og jeg kunne heller tenkt meg fire mindre soverom.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 21:33   #48
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.023
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har leilighetens minste rom på 8 kvm. Det er plass til to garderobeskap, en dobbeltseng, en liten kommode og en vegghengt tv. Det holder for oss.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Vi har det minste rommet, på 9 kvm. Jeg syns det er for lite (og det er dessuten ganske upraktisk), men jeg ser at barna har behov for større rom enn det vi har.

Som Tjorven har vi også valgt det minste soverommet, på 8 kvm. Pga skråtak og formen har vi litt mindre utnyttingsmuligheter har dermed ikke mer enn et garderobeskap og slett ingen vegghengt TV. Den gang vi flyttet inn tenkte vi som Gaia, at vi har ikke store behovet i forhold til arvingene, så de fikk hvert sitt på 13,5 kvm.

Nå skriker kroppen min etter større seng, vi har hatt 140 cm bred seng i 19 år. Jeg VIL IKKE innrømme det, for vi elsker å sove tett inntil hverandre. Hvert øyeblikk ender det med utkastelse av en/flere arvinger og da...

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 22:03   #49
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.872
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Vårt er på 12,25kvm. Trangt nok.
Vi har dobbeltseng, to nattbord, to kommoder, klesskap langs en vegg, innebygd skap over og langs sengen ved hodedelen og utgang til veranda. Fullt, og ingen trenger å se vårt soverom.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 22:24   #50
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Vårt er 22-23 kvm, men vi har laget en liten skyvedørsvegg med bod bak, og åpen garderobeløsning delvis foran den veggen, så det er i praksis rundt 15 kvm.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 22:32   #51
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.400
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Ca 10 tenker jeg. Det føles stort, fordi de andre er 6 og 8 eller noe sånt. Jeg er vokst opp i et større hus hvor alle soverommene var 16 kvm, og ser at yngste som har 6 kvm-rommet med dårlig fasong ikke har de samne mulighetene til blant annet besøk, som jeg hadde da jeg var lita. Vi har vurdert å ta det minste rommet selv, men for å få det til må noe bygges om, så det blir nok ikke noe. Venter på å komme i gang med oppussing av kjellerstue, så ungene kan ha det som oppholdssted.

På rommet vårt har vi 180-seng, tre klesskap som er 50 cm brede, en kommode og et nattbord. Passe størrelse.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 03:09   #52
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.856
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Vårt soverom er 12-13 kvm, får plass til det vi ønsker oss der. Ene veggen er med innebygget skaprekke, i tillegg har vi plass til en 1.80-seng med to nattbord, to puffer i sengeenden, en kommode til oppbevaring samt et vitrineskap der jeg har vesker og litt sko.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 10:30   #53
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Jeg tror det skal holde med 9.7 kvm rom + 2.2 kvm garderobe. Mannen er usikker. Han skal få lese denne tråden som kveldslektyre i kveld.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 10:32   #54
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.852
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Jeg tror vårt er 15-16 kvadratmeter. Jeg synes det er stort og fint.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 12:18   #55
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Soverommet vårt er på ca 20 kvm med skråtak i den ene enden. God plass til skap, 180 seng, kommode, to nattbord, en kiste med ekstra dyner og puter, en spinningsykkel og god gulvplass.
Det er god plass til 90 cm madrass på hver side som vi i perioder har hatt da ungene var mindre(en unge på hver sin madrass på hver side, etter at de begynte å ta stor plass i sengen og kom inn hver natt begge to.)

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 13:43   #56
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Vårt er på 9 kvm, og vi er ikke fornøyde med det. Det er for lite.
Rommet er kvadratisk på 3x3.
Den ene veggen har vi ordnet skyvedørsgarderobe på, men pga. størrelsen er det ikke normal dybde. Det funker forsåvidt veldig fint, men det rommer jo mindre.

Vi har 180 seng og to nattbord i tillegg. Da er det ganske fullt der inne. Glad jeg har robotstøvsuger som kan støvsuge under senga for meg.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 17:59   #57
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Vi har akkurat gått fra 17-18 kvm til 6 for å få mer plass til oppholdsrom. Det blir spennende å se hvordan vi synes det fungerer på sikt.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 15:46   #58
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Nå har vi kjøpt hus og da blir soverommet vårt på 19,5 kvm.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 17:25   #59
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.840
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Vårt er ca 12 kvadratmeter med skråtak som stjeler en del av rommet. Jeg har mine klær på soverommet, mannen har sine i en gang ved badet. Synes det er stort nok.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 20:38   #60
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Vi ser litt på mulighet for å bygge hus. Det hus vi evt velger har flere soverom på 9.7 kvm samt 1 soverom på 14 kvm men det kan man velge å ta med i stueløsningen som vi er fristet til da det hadde gitt oss drømmestuen.
Det ene soverommet på 9.7 kvm har en garderobe på 2.2 kvm, (skyvedør så ingen dør som skal åpnes og tar plass), som ikke er inkl i de 9.7 kvm og jeg sitter her og lurer på om det er stort nok til oss voksne. Rommet er nok så kvadratisk.

Det er omtrent som vårt soverom nå, vi har skyvedørsgarderobe på 3 meter langs ene veggen, og resten av rommet blir vel omtrent 9 kvm. Funker helt greit.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no