Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Bruker dere GPS til Geocaching?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-15, 19:59   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.671
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker dere GPS til Geocaching?

Poden (4,5 år) har oppdaget gleden med dette, og jeg merker at jeg ikke egentlig er helt komfortabel med å la ham løpe rundt med mobilen min i hånda. Samtidig har han enorm glede i å få "bære kartet" og jeg ser at han lærer mye av det. Så jeg vurderer å kjøpe en GPS, men er litt usikker. Ulempen er jo at vi må planlegge turene i mye større grad. Fordelen er jo at jeg slipper å bekymre meg for knust telefon.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 20:01   #2
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.449
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker dere GPS til Geocaching?

Bruker app på mobilen. Av og til har vi med en gammel mobil som knapt fungerer til annet, den får de(som regel Klumpen som er interessert) bære rundt på. Som regel er det vi voksne som tar oss av den biten og så får de titte innimellom pluss at vi forteller. Når vi er så nærme at det er aktuelt å lete får de sette igang å lete.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010

Sist redigert av Acino : 19-07-15 kl 20:33.
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 20:07   #3
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker dere GPS til Geocaching?

Vi bruker kun mobil. Seksåringen får holde hvis det ikke er fare for å miste den sånn at vi ikke kan finne den. Den tåler vann så den biten går greit.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 23:27   #4
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere GPS til Geocaching?

Jeg bruker Gps! Har app på mobilen også, men liker gps'n best.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 01:08   #5
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker dere GPS til Geocaching?

Vi bruker mobil. Barna kan holde om det er trygt. Ellers holder jeg og sier høyt hvor mange meter som er igjen, og hvilken retning.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 08:39   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.671
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere GPS til Geocaching?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg bruker Gps! Har app på mobilen også, men liker gps'n best.

Hvilken gps bruker du?

Det blir nok gps her også. Å nekte poden å holde tlf/gps'en merker jeg at jeg ikke har så veldig lyst til. Og jeg kan jo bare finne cachene på tlf, plotte inn koordinatene på gps'en og sende ham avgårde. Så trenger egentlig ikke planlegge heller.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 09:39   #7
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere GPS til Geocaching?

Jeg brukte gps-en mest først, har en Garmin Oregon, men nå blir det mer og mer mobilen. Jeg syns gpsen krever mer planlegging - at jeg legger inn cachene på forhånd, og det er ikke alltid jeg er motivert til å koble den til. Nå er min Oregon noen år (4-5 år siden jeg kjøpte den tror jeg), og selv om den på papiret kan fungere trådløst, så fungerer det best å kable den til en pc og legge inn cacher derfra. Jeg bruker Gsak og gjør spørringer, så det går sånn sett ikke kjempetreigt, men som sagt, jeg har merket at jeg nesten ikke bruker den lenger. Jeg bruker den når jeg skal gå cachetur i marka - for den er mye(!) bedre enn mobilen på stifinning, og turene blir ofte finere når man bruker stier i stedet for korteste vei... Men da må man jo også kjøpe kart, noe jeg har gjort. Jeg har turkart over hele Norge, og har stort sett alltid med meg gpsen, selv om det ikke er alltid at den får luftet seg.

I den grad det er et poeng, og det er det jo i skog og mark syns jeg, så er gpsen mer treffsikker på koordinatene. Til bycaching syns jeg ikke det spiller noen rolle.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 10:44   #8
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere GPS til Geocaching?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvilken gps bruker du?

Det blir nok gps her også. Å nekte poden å holde tlf/gps'en merker jeg at jeg ikke har så veldig lyst til. Og jeg kan jo bare finne cachene på tlf, plotte inn koordinatene på gps'en og sende ham avgårde. Så trenger egentlig ikke planlegge heller.

Jeg har en Garmin Oregon. Superfin! Lett å håndtere.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 11:01   #9
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker dere GPS til Geocaching?

GArmin Etrex20 her. Har ikke brukt den skikkelig enda, men har forsket litt på hvordan legge inn cacher osv. Blir mer aktivt brukt ut over sommeren tenker jeg. Har brukt mobil frem til nå, men blir stadig tatt på sengen og mister dekningen. Da er det kjedelig.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 12:17   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.671
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere GPS til Geocaching?

I dag ble vi overrasket av regn, og da innså jeg at det må bli gps her også. Selv om det var varmt nok til å fortsatt være ute, måtte vi avslutte og gå hjem.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 14:26   #11
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere GPS til Geocaching?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

I dag ble vi overrasket av regn, og da innså jeg at det må bli gps her også. Selv om det var varmt nok til å fortsatt være ute, måtte vi avslutte og gå hjem.

Det er faktisk et godt argument. Min gps er vanntett og kan brukes i vær og vind, det kan - for å si det forsiktig - ikke min iphone.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 15:35   #12
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker dere GPS til Geocaching?

Vi har gps, men liker best å bruke mobil. Bruker gps`en mest når vi cacher i Sverige.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no