|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: CharterferieFra barteby er det dyrt å reise til f.eks Spania/Italia etc om vi ikke velger charter.
![]() |
#62 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Charterferie
De jeg kjenner som får til sånne billige flyreiser flyr ikke fra Stavanger, for å si det sånn. Som du sier, så blir det i så fall med noen syke mellomlandinger. Ikke verd prisen for min del.
![]() |
![]() |
#64 |
Introvert optimist
|
Jeg sammenlikner reise og opphold, ikke leiebil. Høstferie, charter en uke, betalte vi over 30 000 for både i 2008 og 2010. I 2013 betalte vi 17 000 for flybilletter i høstferien, vi hadde firmaleilighet, så det var ekstremt billig, men vi hadde lett funnet leilighet til 5 000 for ei uke i det området. Fine flytider og 2/3 av prisen. Eller egentlig mindre med tanke på prisstigning.
![]() |
#65 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Leiebil var som sagt teit av meg å nevne. Vi har leiebil uansett reisemåte. Men sånn ellers så har vi aldri fått til å reise billigere enn charter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Rutefly er ikke billigere enn charter her heller stort sett. Det avhenger av destinasjon, men det blir ofte mye dyrere å bestille rutefly. Å bestille hotell selv derimot kan man spare en del på, men ikke nødvendigvis og det kommer an på hvilket hotell man ønsker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Står på egne ben
![]() Sv: CharterferieDerfor jeg skyr charter (spesielt i skoleferiene) er fordi det kun er tilpasset familier med maks 2 barn og har en vanvittig pris for barn nr.3 siden charterhotellene har ytterst få leiligheter med 2 soverom + sovesofa i stue. Nekter å betale tredobbel pris for ferie, da drar jeg heller oftere og fikser selv. Og jeg skyr charterhoteller pga. at folk kaprer solsenger til hele slekta uten å bruke halvparten engang maks et par timer om dagen, og på veldig mange charterhoteller ligger man som sild i tønne rundt bassenget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: CharterferieMin erfaring er o at standaren på norske charterhoteller er langt under det vi vil ha. Nå har vi bare to barn som er med oss på ferie, men leiligheter med to soverom og stor balkong koster skjorta. Bamseklubb og sild i tønne rundt bassenget er også uaktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Sv: CharterferieFor vår familie var all inclusive helt supert. Mini har masse allergier som gjør at restaurantbesøk i land med annet språk kan være en utfordring. Og da elsket jeg faktisk bufféen på ai-hotellet for der kunne jeg plukke ting hun tålte.
![]() |
#70 |
|
Det var grunnen til at vi også valgte AI sist. Vi oppsøkte kjøkkenet første dagen og snakket med de som jobbet der og fikk bra oversikt over hva de brukte av ingredienser og det var utrolig fint å oppleve at allergikeren vår kunne spise variert og at vi slapp alt styret med å forklare tilfeldige kelnere gang på gang slik vi må gjøre på restauranter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Det er motsatt fra Oslo, Rygge og Torp. Dyreste flybilletter vi har kjøpt er 7500,- for fire direkte til Mallorca med SAS i skoleferien. Årets billetter kostet 4000,- for fire stk direkte til Mallorca med Norwegian i August før skolestart. Ett år hadde vi Air Berlin billetter til Roma for 6000,- for hele familien i Juli, men da med et par timer i Berlin. Ryan Air er enda billigere.
![]() |
#72 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: CharterferieDet blir omtrent like dyrt her oppe fra også (Harstad/Narvik Evenes lufthavn). Vi sammenliknet charter og rutefly (SAS som flyr charterturistene tur/retur Evenes-Chania), og det var ikke mange tusenlappene vi hadde spart på å kun bestille fly uten hotell. Skal vi fly fra Gardermoen koster billetter dit 6000,- tur/retur for alle fem, så da går det opp i opp uansett.
![]() |
#73 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det er sånne som deg jeg ikke vil snakke med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: CharterferieOg der kom den om økning i flyfylla. SAS kunngjorde denne uken at de begrenser gratis alkohol i lufta.
![]() |
#77 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det er generelt sett vanskelig å finne rimelige billetter med gode reisetider. Ofte må man velge a) sto opp tidlig og/eller mellomlanding og rimelig billett eller b) god reisetid og dyr billett. Forbausende mange tror det går an å få i pose og sekk. Jeg tar gjerne en mellomlanding på en time-to hvis jeg sparer 5-6000 på det altså. :økonomisk, og ikke redd for å stå opp kl. 4.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Personlig pessimist
|
Mellomlanding på en time og to? Det er jo selvsagt uproblematisk! Da jeg skulle ut og fly i mai og sjekket billetter, så snakker vi mellomlandinger på 10-20 timer for å spare noen tusen.
![]() |
![]() |
#79 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Nei, nei, det er selvfølgelig uaktuelt. Men de gangene vi har fått billige "syden"-billetter, har et alltid vært mellomlanding (den lengste var på 3.5 timer, men da sparte vi ganske mye) eller en veldig tidlig/sein avgang. Jeg foretrekker det siste foran mellomlanding, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Personlig pessimist
|
Jeg hadde en mellomlanding på 3 timer sist, og det var i grunn helt greit. Jeg er jo ikke akkurat kjapp rundt svingene, og mat ville jeg også ha.
![]() |
![]() |
|
|