Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Stresser du med konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Stresset du med konfirmasjon?
Det var mer stress en moro! 4 4,94%
Det var mer moro enn stress! 11 13,58%
Jeg opplevde det som stressende - er ikke vant til å arrangere for mange mennesker 6 7,41%
Jeg opplevde det som stressende - er vant til å arrangere for mange mennesker 3 3,70%
Jeg opplevde det ikke som stressende - er ikke vant til å arrangere for mange mennesker 8 9,88%
Jeg opplevde det ikke som stressende - er vant til å arrangere for mange mennesker 5 6,17%
Jeg har ikke arrangert konfirmasjon, men jeg tror ikke jeg vil stresse med det 36 44,44%
Jeg har ikke arrangert konfirmasjon, men jeg tror det vil være stressende 18 22,22%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 81. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-15, 22:09   #41
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.868
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Ja.

Jeg er stresset pga. familietull, og fordi jeg virkelig ikke liker å være vertinne.

Jeg også.

Vi skal sikkert ha hjemme så da må man vel male en stue eller noe sånn. Eller, vi må jo selvfølgelig ta kjøkkenet innen den tid. Det blir i alle fall stress hvis vi utsetter det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 22:18   #42
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.


Vi er heldige med at vi slipper ekser, nye kjærester og bonusbarn da, det ville nok stresset meg.

De hører jo bare til!
Det er verre med nærmeste familie ...


Gleder meg til konfirmasjonen om et år.
Han er påmeldt i dag og dagen er satt. Selskapet har vi her hjemme, og mat og pynt har vi full kontroll på.

Forrige gang vi hadde konfirmasjon ble det mange ting på kort tid, gravid, begravelse, konfirmasjon og mammas 60 års dag, men ikke stress.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 08:51   #43
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Jeg tror det blir mer moro enn stress. Også har jeg et barn, så ser for meg at jeg da tar'n helt ut, så da spiller det ingen rolle om det blir mye jobb.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 09:59   #44
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.529
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Ett år til konfirmasjon her. Man kan jo selv velge noe, men noen stressfaktorer kan man jo ikke velge bort: Type antall medlemmer i familien - klar det er mer stress med fest til 60 enn til 15, og familiekonflikter. Vi er "heldige" (få mennesker, ingen konflikter) så hos oss blir det hva vi selv gjør det til.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 10:03   #45
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er perfeksjonist og setter skyhøye krav til meg selv. Lånte duker fordi papirduk er fy, fikk tak i høye lysestaker da blomstene var lave osv... Jeg startet derfor planleggingen i god tid, og da gikk det veldig greit.

Sånt vet jeg ikke og ser ikke. Den biten stresser meg ikke. Den biten som går på å få familien til å komme derimot kan stresse meg litt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 10:04   #46
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Tre konfirmasjoner gjennomført, en igjen (om et par år). De to første hadde vi på hotell og bakte bare kakene selv, dyrt men lite stress. Den tredje var med flere gjester (45) i et lokale der vi måtte rigge veldig mye selv, ta med servise osv, og vi lagde alt av mat og kaker selv. Det var veldig hyggelig, og jeg husker det ikke som at jeg stresset, men mye jobb var det jo. "Skilt familie" og alle blandet sammen, men det var helt uproblematisk.

Jeg har ganske høye krav til det estetiske, farger og at ting ser vakkert ut, men ikke til at alt skal være strøkent og likt og sølv og etter skikk og bruk-boka.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 10:10   #47
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Overhodet ikke stressa, bare litt, detaljene begynner å falle på plass nå, og det er jo på tide, bare 4 år igjen.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 10:11   #48
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Overhodet ikke stressa, bare litt, detaljene begynner å falle på plass nå, og det er jo på tide, bare 4 år igjen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 10:16   #49
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Savner et like mye morro som stress alternativ. Overasket over hvor lite stress det egentlig ble, sammtidig er jeg nå så utslitt at jeg ikke gidder å brekke løs tennene fra tapeten.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 10:21   #50
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Nja, jeg tror jeg vil være litt stressa. Både fordi vi ikke helt vet hva vi går til, vi skal ikke ha det der vi bor, og det er en del som skal ordnes. Men vil nok få god hjelp av moren min.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 10:26   #51
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Savner et like mye morro som stress alternativ. Overasket over hvor lite stress det egentlig ble, sammtidig er jeg nå så utslitt at jeg ikke gidder å brekke løs tennene fra tapeten.

Jeg er alltid sliten etter større arrangementer. Men om det har vært mer stress en moro, så føles det ikke bra i etterkant - om det har vært mer moro enn stress, er jeg sliten men glad, og det er en fin følelse, synes jeg.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 10:33   #52
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Jeg ble ikke stresset da jeg skulle gifte meg, så jeg klarer ikke å se for meg at en konfirmasjon skulle vippe meg av pinnen.
Min mor elsker å dille med bordpynt og dekking, så jeg delegerer elegant den jobben.

Men det er jo bare 4 år igjen, så vi må begynne å tenke på oppussingen av huset. For det må man jo før konfirmasjon.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 11:33   #53
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.033
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Hehe, jeg skal faktisk pusse opp stue og kjøkken i sommer. Det har ingenting med neste vårs konfirmasjon å gjøre, men nå ble jeg nesten redd for at noen skulle tro det!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 11:34   #54
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Vi har konfimasjon på søndag.

Jeg stresser fordi vi skal spise middag ute (hvor vi har bestemt og forberedt til pyntingen), men ha kaffe og kaker hjemme. Ergo vil jeg at hus og hage skal framstå bra. En real vårrengjøring i hus var det behov for, så greit å få det gjort uavhengig av konfirmasjonen egentlig. Jeg har i tillegg ryddet et rom som har skreket etter rydding i flere år, og nå fikk jeg endelig god nok grunn til å gjøre det. Det tok tid, og jeg hater å rydde. Slikt stresser meg litt. Jeg har fortsatt ei lang liste igjen over ting som skal gjøres, jeg skal nok rekke det meste, men får det travelt.

Jeg har også en del kaker jeg har lyst til å bake. Ikke fordi alle trengs, men fordi kakene er gode og jeg har lyst til å lage dem. Jeg får se hvor mange jeg rekker.

Alle seks har bunad. Det er også litt å holde styr på. Hvem trenger ny skjorte? Nye strømper? Nye sko? Sølv som må pusses? Bunader som må syes ut/legges ned? Med tre storesøstre som har brukt bunadssko i alle år trodde jeg i det minste at jeg skulle finne et par sko til lillesøster som passet. Men tror du jeg gjorde det? Nope. Prøver nå først å lete fram ileggssålene som jeg vet vi har men aner ikke hvor, samt har kjøpt noe for å ha bak hælen. Alt som skal huskes og sjekkes og gjøres og finnes må jeg ha plass til i hodet mitt.

LItt stress, men allikevel mest moro. Hvis det ikke hadde vært moro hadde jeg ikke orket å holde på slik.

På andre måter stresser jeg fint lite. Vi begynte ikke å tenke på selskapet før i høst, i november var det vel vi bestilte sted å spise og planene begynte å utforme seg. Da vi giftet oss hadde vi to måneder fra vi bestemte oss til alt var gjennomført. Gikk som smurt det også.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 11:41   #55
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Ikke stress å arrangere selskap, men må innrømme at jeg gruer litt for å arrangere sammen med min eksmann, men det vil vel helst gå bra. I tillegg er det ganske trøblete forhold på hans side av familien, med mor som ikke snakker med far og litt annet snacks, i barnedåpen var det bare en av besteforeldrene som møtte opp og vi ble svartelistet lenge etterpå av den andre parten fordi vi hadde invitert begge to, jada.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 11:59   #56
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.035
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Siden barna og jeg er katolske, har vi en ekstra festanledning - førstekommunion. En unnagjort, neste 16. mai.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nei.

Vi har selskapet hjemme, bestiller mat og inviterer kun venner og familie. Dessuten er vi veldig lite opptatt av stæsj og stas generelt, så vi har kjørt "koselig" som tema.

Vi kjører ganske likt opplegg. Selskap hjemme, bestiller mat - som serveres som buffet, og jeg lager kakene. Inviterer kun familie. Styrer ikke med pynting av bord. Vanligvis har halve festen vært ute, men vi holder på å utbedre hagen, så det spørs om vi får det til i år. Antrekk pleier vi å kjøpe god tid i forkant.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være såpass mye stress forbundet med slike fester, men når man har tre barn og det ikke går så lang tid mellom dåp, førstekommunion og konfirmasjon er rutinene på plass.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 12:08   #57
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Jeg har etterhvert ganske bred arrangementserfaring og en konfirmasjon tar jeg på hælen, rett og slett. Det eneste som blir mas er det forbaskede bildeshowet jeg føler meg forpliktet til å lage, jeg har så sjukt mange bilder.

Vi skal sy inn og om en bunad, sende invitasjoner, bake litt og ellers har jeg planlagt å la noen andre stå for middagen. Vi blir litt over 50, bare nærmeste familie og faddere.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 13:15   #58
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Vi blir noen og førti, så det er ikke snakk om å ha det hjemme. Sånn er det når mange familier skal inkluderes.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 13:30   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.971
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Siden barna og jeg er katolske, har vi en ekstra festanledning - førstekommunion. En unnagjort, neste 16. mai.



Vi kjører ganske likt opplegg. Selskap hjemme, bestiller mat - som serveres som buffet, og jeg lager kakene. Inviterer kun familie. Styrer ikke med pynting av bord. Vanligvis har halve festen vært ute, men vi holder på å utbedre hagen, så det spørs om vi får det til i år. Antrekk pleier vi å kjøpe god tid i forkant.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være såpass mye stress forbundet med slike fester, men når man har tre barn og det ikke går så lang tid mellom dåp, førstekommunion og konfirmasjon er rutinene på plass.

Kan du fortelle mer om førstekommunion?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 17:41   #60
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.769
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

jeg kommer nok til å stresse. Why? Fordi det er greit å ha et ryddig hus til en slik anledning, enten det nå er at det blir hjemme eller på lokale (Det får vi se på når vi vet litt mer om gjestelisten, han går i FØRSTE så de er ei stund til konfirmasjonen enda, familien kan komme til å utvide seg litt, jeg har et par svigerinner i rett alder for det)

Er det hjemme, må vi jo virkelig ha det ryddig, og er det ikke det så kommer mamma til å være her og styre med mat, og svigermor kommer jo og bor her sikkert, så... ja. Gjesterom må jeg også ha klart.

Det er SLIKT som stresser mer, vi har aldri ryddig hus egentlig...

For ham er det bare å kjøpe dress i god tid, til henne er det vel bunad som må broderes, jeg burde kanskje begynne om jeg skal gjøre det selv... hun er tross alt fire, bare 11 år igjen eller noe sånn...

Borddekking og pynt, invitasjoner og denslags skal gå fint, sanger får bestemødrene ta seg av jeg skriver heller tale. (slik ble det til bryllupet, mitt forsøk på å nekte sanger ble til... vel, ikke mer enn 3-4 stykker?) og stua er stor nok til å romme alle dersom det kan godtas å spise koldtbord i salongene. (Vi gjorde da det i min, da ble mye møbler tatt ut, og fire sofaer satt inn med to bord) for spisebordet rommer bare 14, og med oss i familien, fem besteforledre, 5 tanter/onkler hvorav to allerede er etablert med partner og det forventes en partner og... 2-3-4 unger i løpet av de neste 8 årene i tillegg til de to som allerede er, så blir det altså ikke plass. Evt hive ut ene salongen og sette inn et lånt spisebord der da. Men, tross alt, det er åtte år til, så jeg skal ikke planlegge i detalj allerede.

Jeg bør sikkert bare begynne å rydde. Og brodere bunad. Eller innse at hun får en kjøpt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no