Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Liker du 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Liker du 17.mai?
Ja 56 45,90%
Nei 28 22,95%
Både og...det kommer litt an på.. 38 31,15%
Annet (spesifiser i tråd) 0 0%
Deltakere: 122. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-15, 22:29   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.056
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Liker du 17. mai?

Det er så mange som syns 17.mai er stress og kav, men like mange som syns det er stas i tillegg til mas og kav.
Nå lurer jeg på hva dere syns?

Selv er jeg veldig glad i 17.mai, og har vært det siden jeg var liten jentunge.
Jeg kan syns det er slitsomt og er som regel slips når dagen er over, men jeg elsker det like fullt.
Jeg får klump i halsen av å høre ustemte korps spille marsjer, og ikke minst av å høre barnestemmer synge nasjonalsangen.
Jeg syns det er nydelig å kjøre til min mams i morgentimene, og se nyutsprunget bjørk og flagg i massevis. Jeg storkoser meg med å pynte bilen med flagg og gjøre den 17.mai-klar.

Ja, jeg syns det er kav å gjøre klar meg selv og to unger tidlig om morgenen, det er kav å ha tilmålt tid mellom togene (her går det forskjellige tog i løpet av dagen) hvor man skal presse inn lunsj/kaker/samvær/kos. Men det hører med, for meg!

Så hva syns dere?
Poll kommer...

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 22:31   #2
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Jepp. Finklær, glade folk i tog, masse kjente å hilse på, god mat og kaker. What's not to like?

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 22:38   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.985
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Ja, jeg liker 17. mai. Det er på ingen måter en stressende dag for oss. Ingen bruker bunad så vi trenger ikke tenke på stryking av bunadsskjorter og slikt dagen før, alle har jo finklær liggende uansett så det er veldig greit. Ikke trenger vi stå opp tidlig heller siden barnetoget ikke går før 12. Det er koselig med barne-tog, korpsmusikk, glade mennesker, is og tivoli for barna, og når vi kommer hjem griller vi (har ofte familiebesøk), spiser gode kaker og slapper av.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 22:38   #4
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.201
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Jeg er veldig glad i 17. mai. Selv om det er litt stress. I fjor var jeg på beina fra jeg leverte Houdini kl. 6.50 til jeg var hjemme igjen kl. 22.45. Men, jeg har selv valgt å jobb på 17. mai.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 22:40   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Tja, det er greit dersom det ikke regner eller sner

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 22:49   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Nei, ikke så veldig glad i den. Men det går jo an å ha en hyggelig dag likevel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 23:07   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Jeg synes det er hyggelig, dog med litt krampeaktige innslag innimellom.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 23:07   #8
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.700
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Jeg liker ikke dagen. Kunne jeg ha skippet hele greia hadde jeg gjort det. Men for ungene gjennomfører jeg det.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 23:13   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Ja, jeg liker dagen, jeg liker alt som hører med bortsett fra stresset og tidlige morgener, mye gåing og kø og vanskelig å finne parkering og ofte også ganske kaldt. Men bortsett fra det er det andre veldig stas, og jeg synes dagen og måten den for de fleste blir feiret på er av stor verdi. Jeg fikk lyst til å svare "både og", men det blir også litt feil, for jeg liker jo dagen!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 23:16   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Jeg er spesielt glad i folketoget i Stavanger. Det er veldig underholdende. (Folketoget er ikke det samme som borgertog i andre byer, her deltar ikke skolebarn og "vanlige" folk, det er et kultur- og organisasjonspreget tog. Dette toget er om ettermiddagen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 23:22   #11
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.056
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er spesielt glad i folketoget i Stavanger. Det er veldig underholdende. (Folketoget er ikke det samme som borgertog i andre byer, her deltar ikke skolebarn og "vanlige" folk, det er et kultur- og organisasjonspreget tog. Dette toget er om ettermiddagen.

Ja, jeg også liker det godt. Men det er laaaaaangt. Jeg syns det var bra når de kuttet ned idrettsklubb-deltagere til et max. Det var noen idrettsklubber som ALDRI ble ferdige. Det er måte på hvor lenge det er festlig å se noen hive en ball el.l. mellom seg og rope hurra for klubben liksom.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 23:26   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Ja, jeg også liker det godt. Men det er laaaaaangt. Jeg syns det var bra når de kuttet ned idrettsklubb-deltagere til et max. Det var noen idrettsklubber som ALDRI ble ferdige. Det er måte på hvor lenge det er festlig å se noen hive en ball el.l. mellom seg og rope hurra for klubben liksom.

Det er dritlangt. Og det aller kjedeligste er idrettslagene. Brodd, Viking, Vidar, Tasta IL, Vardeneset, Hinna, Tjensvoll, KFUM, Øyane, sikkert hundre til, og det er så sinnsykt mange unger, det er helt utrolig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 23:36   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Jeg liker 17. mai veldig godt. Det er pes å ha alle klare til flaggheising på skolen kl 0800. Utenom det er det mest kos. Litt stress å koordinere å hente barn som er ferdige i toget. Men det pleier gå fint. Vi treffer alltid masse venner og gamle kjente vi ikke ser så ofte den dagen. Det er alltid fint. Og det er masse kjente på skolen selv om det ikke er så gøy å være med på alle lekene. Nå må vi snart ha store nok barn til at de ikke må følges rundt på alt av aktiviteter på skolen.

Vi flater ut etter at det er ferdige på skolen rundt kl 1730. Da er det kos og så ser vi gjerne opptak av barnetoget for å se om ungene kom på tv.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 23:38   #14
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Jeg likte det da jeg var barn og da jeg fikk barn selv. Som voksen, uten barn, var det en "verken eller dag".

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 23:50   #15
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Jeg likte det bedre før jeg fikk barn!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 23:51   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.077
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Det har variert veldig. Noen av årene som enslig og/eller barnløs var ikke særlig kule, særlig siden de fleste jeg kjente hadde barn eller store planer. Nå synes jeg det er en koselig dag, men vi har ikke etablert noen store tradisjoner for familien vår ennå. Men generelt synes jeg det er en fin dag for å være sammen med familie og venner, og nå som ungene etterhvert begynner å skjønne hva det går i tenker jeg at det blir enda mer stas.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 23:54   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Jeg liker 17.mai slik vi har definert den i vår familie - som en dag vi er samlet som familie, vi hygger oss sammen, har på pent tøy og spiser god mat, og gleder oss over at vi er heldige nok til å bo i et så godt land som Norge er.

Barnetog og festligheter på skolen er ikke kompatibelt med hvordan ungen vår er skrudd sammen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 23:59   #18
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.127
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Jeg liker 17. mai aller best om kvelden, når dagen er over og bunaden er på hengeren. Selve dagen er litt styrete, men tusen ganger bedre nå med store barn enn med småbarn. Nå er vi der at vi kan drikke kaffe med naboer, før var dagen preget av dugnad og løping etter ungene.
Der vi bodde før startet dagen kl 13, perfekt tid. Her starter vi kl 10, det er greit nok. Hadde det vært snakk om 07.00 eller 08.00 hadde jeg hatet dagen inderlig!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 00:00   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.888
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Alltid skydd dagen som pesten.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 00:02   #20
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.430
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du 17. mai?

Jeg svarte både og. De årene jeg har spilt og gått med korps har det bare vært stress og plikt og ikke noe gøy. De årene jeg ikke har spilt i korps har det vært kos og bare kjekt å se på det man har lyst til. Nå som barna har begynt å gå i tog, kan det bli litt mer press igjen. Det er det eneste ankepunktet jeg har mot at ungene skal få begynne i korps, at 17. mai er så stress og en evig transportdag.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no