Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjemmelaget lasagne - beste oppskrift/tips?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-15, 07:52   #21
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.032
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmelaget lasagne - beste oppskrift/tips?

Jeg bruker raspet sellerirot i tillegg til raspet gulrot. Veldig godt så lenge man ikke har i for mye.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 08:03   #22
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget lasagne - beste oppskrift/tips?

Jeg har sluttet å hive alt mulig rart oppi tomatsausen og bruker heller ikke buljong. Jeg koker inn tomater (oftest hermetiske) og et par ss tomatpure med vann, tilsetter oregano, basilikum og masse pepper. Lar det koke i 30-40 minutter tilsammen. Steker kjøttdeig med hakket løk og hvitløk og har det i tomatene. Stavmikser ikke. Lager bechamelsausen som vanlig hvit saus og tilsetter masse revet parmesan blandet med en mer nøytral gulost som norvegia. Topper med den samme blandingen. Og så bruker jeg ikke så veldig mange lasagneplater. Tre lag holder lenge.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 22:52   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget lasagne - beste oppskrift/tips?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Anbefaler linselasagne! Den falt i smak hos tre av fire i familien, den fjerde liker ikke linser.

Så kjekt! Jeg har i det siste pleid å skjære opp cherrytomater i skiver (eller bare i to, evt. vanlige tomater i skiver) og legge på toppen før steking, det blir både fint og smakfullt. Og så drysser jeg alltid over endel oregano eller basilikum før jeg setter den i ovnen. Snadder!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no