Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-14, 21:54   #21
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Mannen og ungene går helt bananas med pyntingen her, jeg lukker bare øynene og lar de holde på. Så lenge jeg slipper å rydde vekk kaoset etterpå så får det være greit.

Jeg hinter litt innimellom, men blir merkelig nok overhørt. Noe krangling om det hadde jeg ikke orket, da måtte vi heller hatt annenhvert år.

Gammel 20-12-14, 21:54   #22
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vår juletre er også fullstendig ukoordinert, og det er helt grei for meg og noe av sjarmen. Men jeg har furtet opp gjennom årene etter at mannen handlet FESTLIGE julekuler på guttetur og insisterte på å henge opp store kuler hvor det har stått "Merry fucking x-mas", "Nice baubels" osv. Pluss fotballeffektsupporter-trepynt. :roll:

Gammel 20-12-14, 21:57   #23
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Men jeg har furtet opp gjennom årene etter at mannen handlet FESTLIGE julekuler på guttetur og insisterte på å henge opp store kuler hvor det har stått "Merry fucking x-mas", "Nice baubels" osv. Pluss fotballeffektsupporter-trepynt. :roll:

Ok, det hadde jeg nok kranglet på. Men så hadde jeg nok også blitt veldig overrasket om mannen min (eller andre voksne menn) på alvor hadde ment vi skulle pyntet med noe sånn.

Gammel 20-12-14, 21:58   #24
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ok, det hadde jeg nok kranglet på. Men så hadde jeg nok også blitt veldig overrasket om mannen min (eller andre voksne menn) på alvor hadde ment vi skulle pyntet med noe sånn.

Jeg er også overrasket, for å si det sånn. Så den diskusjonen har jeg stadig tatt. De verste har ikke blitt hengt opp - og noen henger på baksiden av treet.

Gammel 20-12-14, 22:01   #25
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vår juletre er også fullstendig ukoordinert, og det er helt grei for meg og noe av sjarmen. Men jeg har furtet opp gjennom årene etter at mannen handlet FESTLIGE julekuler på guttetur og insisterte på å henge opp store kuler hvor det har stått "Merry fucking x-mas", "Nice baubels" osv. Pluss fotballeffektsupporter-trepynt. :roll:

Akkurat det hadde til og med jeg nektet på. Da hadde jeg kranglet. Og de kulene hadde på mystisk vis blitt borte etter jul.

Gammel 20-12-14, 22:42   #26
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har disse, og hele familien elsker de:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 22:43   #27
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Fotballgreier hadde vært greit.

Gammel 20-12-14, 22:43   #28
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I og med at dette er noe det ikke går an å bli enige om, må dere finne ett eller annet kompromiss. Dere kan få hvert deres rom, han kan få treet og du kan ta resten, dere kan ta annenhvert år, dere kan la ungene bestemme, eller en av dere kan "bytte bort" pyntevetoet mot veto i andre saker etc Mange muligheter.

Og så må jeg humre litt av de som ikke bryr seg om pyntingen eller ikke har noen konflikter om det og derfor ikke kan skjønne at et emne ikke kan krangles om. ALT kan krangles om med den rette attituden (attituden kan feks være: Jeg har alltid rett, det er alltid din feil når noe går galt, min subjektive mening skal telle like mye som objektive fakta - jeg kan fylle på listen ved behov ...)

Gammel 20-12-14, 22:45   #29
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Helt ok de. De vi har ser ikke ut. Og den eneste som er fin ble knust i fjor. I tillegg bryr jeg meg sånn ca nada om fotball.

Gammel 20-12-14, 22:45   #30
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

I og med at dette er noe det ikke går an å bli enige om, må dere finne ett eller annet kompromiss. Dere kan få hvert deres rom, han kan få treet og du kan ta resten, dere kan ta annenhvert år, dere kan la ungene bestemme, eller en av dere kan "bytte bort" pyntevetoet mot veto i andre saker etc Mange muligheter.

Og så må jeg humre litt av de som ikke bryr seg om pyntingen eller ikke har noen konflikter om det og derfor ikke kan skjønne at et emne ikke kan krangles om. ALT kan krangles om med den rette attituden (attituden kan feks være: Jeg har alltid rett, det er alltid din feil når noe går galt, min subjektive mening skal telle like mye som objektive fakta - jeg kan fylle på listen ved behov ...)

Selvfølgelig kan det det. Og da mener jeg oppriktig at om man krangler om julepynt, må man seriøst ta seg sammen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 23:12   #31
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Samme her. Jeg synes det er så utrolig koselig. Fargekoordinert eller minimalistisk julepynt er ikke noe for meg, og heldigvis er mannen enig. Vi er begge oppvokst med juletrær og julepynt preget av minner, fra flere generasjoner, laget av barna eller familien sammen, nytt, kjøpt, gammelt, hjemmelaget og i alle farger om hverandre.

Gammel 20-12-14, 23:13   #32
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var gift med en som ikke bryr seg om jul, så jeg hadde blitt glad rett og slett!

Gammel 21-12-14, 00:00   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Familie er kompromisser. Det vil si at dere må komme til en gyllen middelvei. Hjørnet virkelig så mye om huset er pyntebonanza noen dager i året, så lenge mannen pynter og pakker vekk sjæl?

Elsker DEM.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 00:19   #34
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Familie er kompromisser. Det vil si at dere må komme til en gyllen middelvei. Hjørnet virkelig så mye om huset er pyntebonanza noen dager i året, så lenge mannen pynter og pakker vekk sjæl?

Elsker DEM.

Pakke vekk SELV.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 00:29   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pakke vekk SELV.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 00:53   #36
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Så lenge mannen engasjerer seg i pyntingen, så skal han få holde på så mye han vil.
Her er han lys- sjef for utebelysningen, og hevder at han skal ha en sånn diger oppblåsbar
nisse i hagen til neste år. :grøss:
Så lenge han er entusiastisk og gleder seg over det, så får det bare bli sånn.
Ungene kommer til å elske den!
Tenker at jeg overlever en mnd., og det er kun jeg som pynter inne så vi har det som jeg vil der.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 01:15   #37
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Her i huset er tradisjonen at jeg står for pyntinga. Så da blir det slik. *nestendiktator*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 08:40   #38
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Det er i slike stunder jeg er glad jeg har en mann som gir beng i alt som ikke har en helt konkret nyttefunksjon.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 09:13   #39
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Meget fremmed. Mannen min gir nok litt bæng i pyntingen. Han liker at det blir jul og sånn, men lar pyntingen være opp til meg og ungene.

Sånn er det her og. Og det er eg glad for! For det lyser RØDT frå kvar centimeter i stua hos svigermor så eg går i rød-sjokk kvar gong eg kjem ned der med jul.

Gammel 21-12-14, 09:16   #40
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde blitt trist hvis jeg ikke kunne pyntet med de Picassoinspirerte nissene fra barnehagen. Vi har som Myria pynt med minner og kunne ikke hatt et fargekoordinert tre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.