|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?Ungene og jeg er blitt enige om at i år skal vi bare bake kolakaker, samt at vi triller hjemmelaget marsipan hos bestemor og bestefar. Skal vi kose oss en kveld vil vi alle heller ha litt potetgull el.l. og litt sjokolade. Ikke bruker vi å ha kaffegjester heller, så alt annet blir bare stående til det er slagnet og kastes.
![]() |
#2 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?Kom på en ting til, en iskake, lang og smal, hvit iskrem med noe utrolig god karamellstriper inni, og små fudge-biter oppå. Den MÅ vi ha til dessert på julaften. Før het den Pias iskake, tror den har et annet navn nå.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?
Jepp. Jeg er vanligvis i kategorien nestenfanatisk-alt-fra-grunnen-kokk, men hjemmelagde pepperkaker er bare ikke godt. Jeg har prøvd flere oppskrifter og smakt x antall versjoner hos andre, men kjøpte (Kung Oscar/Sætres Beste) er og blir best.
![]() |
|
|