|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Det blir ikke noe konsekvens for fotballen, annet enn at han må be om unnskyldning overfor de som har fått stygge kommentarer. Det var jo et par gutter til.
![]() |
#122 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Ja, helt klart, instagram og annet hadde blitt helt borte for våre barn. Rart og ikke et bra tegn at de tillater drt.
![]() |
#123 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Ja, jeg er enig i at han ikke burde vært på Instagram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/
Ikke min heller, på lang tid!
![]() |
#125 |
heimføing
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Jeg er motsatt, hadde antakelig latt barnet ha instagram - men hvor jeg kunne logge inn og følge med på evt private instameldinger, og ellers hadde jeg fulgt det tett. Tatt det som opplæring på en måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Textrovert
|
Enig. Hvordan skal han ellers lære, tenker nå jeg.
![]() |
#127 |
Tittel og tittel....
|
Samme her, det er mulig han hadde fått forbud en uke eller så, men ellers tenker jeg at han må jo lære på en eller annen måte.
![]() |
#128 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Min hadde fått karantene i lang tid, og så blitt fulgt tett opp når jeg anså at han var moden nok til å reintroduserer for sosiale medier. "Må" man ha Instagramkonto som elleveåring? Har de fleste det?
![]() |
#129 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Jeg tenker som ea. Og alt som er forbudt er spennende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvorfor er ikke det et bra tegn? Jeg tenker at det finnes grenser hvor hardt et barn skal straffes, og dette barnet har fått temmelig tydelig beskjed om at det han har gjort ikke er akseptert. Jeg tror mange barn kunne gjort noe liknende, ikke av ondskap, men fordi de rett og slett ikke forstår helt hva de gjør og hva de innebærer. Jeg er ganske overrasket over den nærmeste lynsjende stemningen jeg synes mange her inne har. Mot en 11-åring liksom. Disse meldingene ble heller ikke sett av andre enn voksne, om jeg oppfattet det riktig, og da tenker jeg at man noen ganger kan riste det av seg og tenke "Ok, ingen skade skjedd, håper han har lært" og så legge det bak seg.
![]() |
![]() |
#131 |
søt
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Det kan hende barn har sett dem. Min sønn har ikke, men andre kan ha sett dem pga alle taggene. Og de er så alvorlige at de er politianmeldt, det er noen hakk forbi stygg og teit for å si det sånn. F.eks at lillesøster kommer til å ta selvmord fordi hun er så stygg.
![]() |
#132 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Det at de ikke har forstått hva de gjør i gjerningsøyeblikket hadde ikke betydd noe mht tilgang til sosiale medier. Da måtte mine barn ha ventet en god stund før de kunne bruke det igjen. Og en 11-åring er ikke hjernedød pga alder, så stygge meldinger vil jeg tro barn i den alderen har ganske god forståelse av er ille.
![]() |
#133 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/l
95% av 7. klassetrinnet på Minis skole har instagram, tiltross for at det er 13 års aldersgrense. Tilsvarende var også på snapchat også. Facebook var det svært få som brukte aktivt, har konto ja, men brukes til å kommunisere med grupper og besteforeldre/foreldre. (FB ansees som "gamlis-medium".)
![]() |
#134 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Må nok si at Insta-konto hadde forsvunnet umiddelbart hvis mitt barn hadde gjort noe sånt. Det hadde jeg ikke sett som straff en gang, men som en naturlig konsekvens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Dette er jeg enig i. Her hadde nok Insta røket som ren konsekvens, og så måtte poden ha vist seg skikket til å kunne håndtere slike ting/situasjoner før han/hun hadde fått fri tilgang, og da skulle tilliten har vært såpass gjenoppbygget at vi ikke måtte sjekke ham/henne opp og i mente (men selvsagt fra tid til annen i den grad det går). |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
anglofil
Jeg skulle til å spørre om du var sikker på om det var 13 års grense på Instagram (du blir ikke spurt om fødselsdato ved registrering), men så googlet jeg det, og fant et svar som for øvrig er litt interessant som jeg legger ut:
![]() |
#137 |
søt
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Vi snakket om dette på klubb i går. Og vi har alle unger som er 13 nå, og vi var internt enige om at det ikke var noe 13-års grense på instagra "før".
![]() |
#138 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Det Magica sier.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Ja, og å lære seg konsekvenser er en del av barneoppdragelsen, på veien mot voksenlivet der valg faktisk kan få store konsekvenser. Så det å fjerne tilgang til sosiale medier etter en slik sak som dette, for en periode, er helt klart innenfor for min del.
![]() |
#140 |
søt
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Tenkte jeg skulle oppdatere dere litt. I går fikk jeg enkeltvedtaket fra skolen, etter opplæringslova paragraf 9 a - elevens psykososiale miljø. Skolen vurderer at retten ikke er oppfylt (for min sønn) og setter opp en rekke tiltak. De bruker sin strengste sanksjon - bortvisning. Skolen har hatt flere møter med mor og sønn og skal følge opp med "tverrfaglig hjelpeapparat".
![]() |
|
|