Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-14, 13:20   #721
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg finner ikke den der lysestaken med 4 lys, når jeg tenker meg om tror jeg kanskje ikke jeg fant den i fjor heller.

Men stjerna er oppe, og adventstakene i vinduene er på plass. I tillegg har jeg satt opp julekrybba.

Gammel 30-11-14, 13:33   #722
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er skikkelig i rute!

- vi har kjøpt juksetre ()
- vi har tatt julekortbilde, totalt mislykka som vanlig, og bestilt kort
- vi har fått opp adventsstjerne og stake i vinduet og jammen fant jeg ikke hele to lilla lys til adventsstaken. Får fylle på med halvveis brente så lenge og fikse nye til uka. (Også tradisjonen tro.)
- jeg har NRK-kalender på deling, Lego-kalender og Playmo-kalender klar, og pakkekalenderen til søstra mi er ferdig og klar til levering

Da skal vi bare bake og kose oss litt på lørdagene framover, drikke gløgg pg spise klementiner og pepperkaker for å komme i stemning, se Love Actually og hive ut noe pynt i dagene før jul. Ja, og så handle gaver da.

Gammel 30-11-14, 14:28   #723
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Da skal vi bare bake og kose oss litt på lørdagene framover, drikke gløgg pg spise klementiner og pepperkaker for å komme i stemning, se Love Actually og hive ut noe pynt i dagene før jul.

Ja, dette skal vi også kose oss med i desember. :loveshow:

Bakingen blir ikke før siste uken før jul, jeg vil ha baksten ferskest mulig og synes ikke det smaker like godt med småkaker som har vært en tur i fryseren. Første bakst ut er derfor lussekattene. Nam nam.
Gleder meg til Love Actually, Grinchen og Alene Hjemme 1 og 2 som vi alltid ser i desember. Nå har jeg gjort ferdig gaver til mannen, så da mangler vi bare svigerfar og broren min.
Hvis ånden kommer over meg kan det bli litt julevask også. Det kan faktisk være riktig så koselig å vaske litt mens julemusikk spiller i bakgrunnen og lillesøster leker og skravler ved siden av.
I går snakket vi litt om jul og om barna gledet seg. Så spurte jeg dem hva de ønsket seg og før guttene rakk å svare ropte lillesøster ut "Jeg ønker meg juletre!" Lett å glede er hun i allefall. Jeg tror ikke hun skjønner hva å ønske seg noe betyr, og juletreet kom nok av at vi var på kjøpesenter hvor de hadde satt opp et digert juletre som ungene forelsket seg i.

Gammel 30-11-14, 15:16   #724
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes også det kan være hyggelig å vaske og gjøre litt ekstra, men jeg får ikke til med borrelåsbaby, så i år blir det minst mulig forberedelser. Jeg er egentlig glad til bare vi får være friske, vi har hatt influensa alle sammen to juler på rad og liggi strøkne i hver vår sofa. I år skal vi bare gjøre forberedelser som alle synes er koselige, så får det heller bli litt stusseligere pynta, kjøpekaker og prim på vinduene.

Gammel 30-11-14, 15:21   #725
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ja, det blir jo annerledes når man har så små babyer. Vår første jul med barn var han jo bare tre uker gammel. Riktignok en utrolig rolig baby som sov veldig mye, men det ble ikke noe julevask av den grunn. (Det var nok aller mest fordi jeg hadde så vondt etter fødselen så all ståing/gåing utenom det nødvendige eller det jeg følte var verdt det (vasking er aldri verdt det ) var helt utelukket.)

Gammel 30-11-14, 15:39   #726
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Prim på vinduene, må jo være fineste julepynten, Matilda .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-14, 15:44   #727
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Gammel 30-11-14, 16:07   #728
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Finner ikke stjernen som hang i uteboden i fjor, må lete mer.

Gammel 30-11-14, 18:14   #729
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har pakket inn alt utenom 6 pakker på storebror sin, og mangler ca halvparten til hennes, det må bli pakka ferdig når ungene er i seng.

Siden ungene ikke var hjemme i morges, og eldstemann ikke kom før nå skal vi ha tenning av lys med litt kjøpe-pepperkaker nå i kveld. Stjerna har jeg funnet, men ikke hengt opp enda. Gardinene som jeg skal ha opp.... kommer neppe denne helga, det går helt fint neste helg tenker jeg...

Gammel 30-11-14, 19:24   #730
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke strøm i stuen.
Men jeg har fått plater og maling på veggene da.
Kaos og oppussing lar seg dårlig kombinere med julestemning!

Gammel 30-11-14, 19:24   #731
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Kanskje jeg drar fram litt jul i morgen.

Nope, det kom ikke opp noe julepynt i dag.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-14, 20:31   #732
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Her er det kalenderbonanza. Jeg kjøpte smykkekalender på panduro til begge ungene, og de fikk hver sin sjokoladekalender fra svigers. Mamma har kjøpt flax-kalender til begge to og en halv forskerfabrikk-kalender (de var utsolgt for den hele). I tillegg har eldste fått sjokoladekalender som trøstepremie i en bursdags-quiz. Tror ikke vi trenger gaver i år.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-14, 20:14   #733
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg kjøpt julegaver til alle som bor i utlandet. Amazon ass. Fantastiske greier.

Også har jeg tenkt på at i morgen gidder jeg kanskje å hente ned adventsgreiene fra loftet (har adventsstaken fremme da, av den enkle grunn at den aldri kom seg opp på loftet sammen med julegreiene i fjor). Og kanskje slenge opp uteputene mens jeg er i gang? Da er det jo nesten klart til jul.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-14, 20:17   #734
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Tradisjonen tro, så har jeg og poden sett en episode med skomakergata, etterpå leste vi en historie fra boken 24 fortellinger mens vi venter på julen.
Huset er pyntet, nesten alle gaver er pakket inn, de må vel leveres ut om ikke så lenge. Må bare vente på de siste som er sendt i posten.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-14, 20:20   #735
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

I dag skal vi starte på den fine juleboken Tallulah tipset om. Det er dessverre mannen sin tur til å lese i dag og som får æren av å begynne, men gleder meg til min tur i morgen.

Gammel 01-12-14, 21:07   #736
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nå har jeg kjøpt julegaver til alle som bor i utlandet. Amazon ass. Fantastiske greier.

Også har jeg tenkt på at i morgen gidder jeg kanskje å hente ned adventsgreiene fra loftet (har adventsstaken fremme da, av den enkle grunn at den aldri kom seg opp på loftet sammen med julegreiene i fjor). Og kanskje slenge opp uteputene mens jeg er i gang? Da er det jo nesten klart til jul.

Haha, ja, her er vi så sjuskete at juleutebelysningen står side om side med blomsterpottene (som for øvrig fortsatt har blomstrende sommerblomster) Får kanskje vurdere å fjerne dem snart.

Og okke hvor tidlig jeg var med planleggingen feilet jeg i å huske at vi hadde 4 like adventslys så her ligger vi litt bakpå

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-14, 21:12   #737
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Julestjerner og staker er plassert
Kalendere er ferdig
Julekortene er klare til å sendes ut.
Gaver som skal sendes er kjøpt,må pakkes inn.
Har ett sjal som jeg må strikke ferdig.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-14, 23:57   #738
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Første sjokolade i Thortons-kalenderen var god, så dette lover godt.

Gammel 02-12-14, 08:07   #739
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk endelig bestilt julekort forrige helg, samme dag som vi mottok det første kortet. Så de kommer til helgen og da får jeg skrive som en gal.

Men ellers er halvparten av gavene kjøpt. Noen skal fremdeles strikkes. Huset er adventspyntet (Dvs adventsstake, julekalender og stjerne i vinduet). Så litt er jo nå i rute.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-12-14, 08:56   #740
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Vi fikk endelig bestilt julekort forrige helg, samme dag som vi mottok det første kortet.

Det var definitivt de som var tidlig ute, og ikke dere som er sene.

Jeg sendte av gårde årets julekort i går. Vi har ikke fått noen ennå, men de første pleier å komme i løpet av første uka i desember. Jeg henger alle julekort vi får opp med små klyper i en snor som strekker seg fra hjørne til hjørne av et stort vindu i stua. Det er veldig hyggelig julepynt synes jeg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.