|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Og ja, sånne kakemikser for allergikere må jo være gull til barneselskap. Men hittil har det ikke vært aktuelt.
![]() |
#82 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Lasagne er en av de få måtene jeg kan få sneket litt grønnsaker i knerten, så derfor er det et poeng å lage den jeg pleier. Jeg har ikke spist torolasagne på mange år, så jeg skal ikke mene så mye om den smaksmessig. Ungene hadde helt sikkert elsket den. De synes "hjemmelagd" er et skjellsord.
![]() |
![]() |
#83 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Vaffelrøre, spesielt den glutenfri. Slike kakerører, jeg kan overhode ikke bake og de er glutenfrie. Buljongterninger.
![]() |
#84 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?
![]() |
#85 |
biffvase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Erik.
![]() |
#86 |
*_*
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Vi bruker buljongterninger fra Knorr. Og så har jeg noen Toro dressingflasker stående i kjøleskapet som blir tatt frem i ny og ne. I tillegg hender det jeg lager den langpannekaken uten gluten, men det er kanskje Møllerens?
![]() |
![]() |
#87 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Vi bruker kakemikser av ulike slag, pga. tre personer med cøliaki i nær krets. Langpanne sjokoladekake, melmiks, kakemiks. Har forsøkt andre fabrikanters lignende, men kommer tilbake til Toro sine. Bretagne kyllingsaus, fiskesaus, Bearnaise og Hollandaise, men i det siste oftere Fjordland sin Bearnaise-saus. Bali kyllinggryte, kjøtt-, beta- og grønnsakssuppe på travle dager. Toros tomatsuppe har fire av oss fått overdose av for godt etter høyt inntak da de eldste barna var små. Nå lager jeg oftest hjemmelagd, men det tar virkelig mye lengre tid til fem personer, og lillesøster spiser nesten ingenting av den, men elsker Toros!
![]() |
#88 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Buljongterninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Skal vi se...
![]() |
#90 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Det går veldig opp og ned.
![]() |
#91 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Jeg kommer på tre ting fra Toro som brukes jevnlig hos oss:
![]() |
#92 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Kom på et par ting til: Buljongterninger (sikkert Knorr). Og komle. Det lager jeg en gang i året og jeg gidder ikke lære meg å lage det selv.
![]() |
#93 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Jeg bruker også lasagne ja, kom jeg på. Men putter litt ekstra i, og bruker fløte for å gjøre den litt mildere, som barna liker
![]() |
#94 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?
Sniller du meg for å glemme at Toro også har kakemiks i vareutvalget?
![]() |
#95 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Og kakemiksene er faktisk ganske salte. Salt brukes som smaksforsterker og står på innholdsfortegnelsen i alle kakemiksene jeg har sett på. Jeg har ikke salt som ingrediens i mine kaker.
![]() |
![]() |
#96 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Stort sett peppersausen og sjokoladekake langpanne. Det hender seg en amerikansk gryte innimellom eller en suppe, men ikke ofte.
![]() |
#97 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Buljongterninger ja, men det er ymse Toro og Knorr.
![]() |
#98 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Jeg er jo oppvokst med Toro lasagne, og elsket den. Første gangen jeg lagde selv synes jeg den var ... joda, god, men veldig annerledes ("det er vel ikke SÅNN den skal smake?"
![]() |
#99 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?
Jeg har som oftest litt salt i all bakst. Jeg syns nesten alt søtt trenger bittelitt salt for balansens skyld. Ikke mye, da.
![]() |
#100 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?
Jeg skjønte at du var ironisk, min kommentar til at jeg er lei av slike kommentarer var da heller ikke rettet mot deg. Jeg opplever dog ganske ofte både på forum og IRL at jeg oppfattes som litt dust fordi jeg av og til (vi spiser den lasagnen kanskje annenhver måned) bruker halvfabrikat.
![]() |
|
|