|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
| Se resultatene: Må du sjå to gongar på gråhåra folk for å tenkje at personen kanskje ikkje er gammal | |||
| Ja. Gammal er lik grå |
|
28 | 22,58% |
| Kjem an på resten av framtoninga |
|
62 | 50,00% |
| Nei, eg tenker ikkje sånn automatisk |
|
29 | 23,39% |
| Brokkolifarga er best uansett |
|
5 | 4,03% |
| Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?
Det tror jeg nok vi har. Det er veldig få som reagerer på at en førtiåring ikke har grått hår, selv om de fleste førtiåringer nok har minst 50 % grått i håret om de ikke gjør noe med håret sitt. Men- vi reagerer på botox og fillers og alt sånt, fordi det fremdeles er mer normalt å ikke ha fixet på trynet som 40-50-åring enn å ha gjort det. Dvs. Det kan godt hende det er flere som gjør det enn jeg får med meg, men jeg får med meg de som har hatt mindre heldige operasjoner/inngrep. Med mindre heldige mener jeg at man ser annerledes ut enn du gjorde før. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ekstremt trøtt
|
Hvor tar du de tallene fra?
|
|
|
#4 |
|
Søt og rar
|
Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?Jeg farger ikke håret, er 40 og temmelig grå.
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?Og hvis det allerede er farget, så vil jo etterveksten være der, uansett.
|
|
|
#7 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Hvis du leser innlegget med godbrilker så ser du kanskje at jeg skriver at jeg har enda til gode å se at yngre under 50 ser ut som egen alder. Ikke at alle ser ut som 50 pluss.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Hvor gamle syns du de her ser ut da?
|
|
|
#9 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?Jeg har bestemt meg for å slutte å farge håret (har stripet det for å kamuflere det grå uten å få tydelig ettervekst). Selv om jeg "bare" er i starten av 40-åra. En stille protest mot samfunnets "ungdomstyranni". Jeg syns det er latterlig at en gråhåret mann blir karakterisert som distingvert og stilig, mens vi damer skal skjule og kamuflere for å ikke oppfattes som gamle. Standpunktet mitt handler ikke om at jeg ikke bryr meg om hvordan jeg ser ut, for det gjør jeg i aller høyeste grad, men jeg kan ikke tro at jeg skal se så ille ut med min naturlige hårfarge? På treningssenteret mitt ser jeg stadig ei dame som er omtrent på min alder som er helgrå, og hun ser så bra ut - absolutt en inspirasjon.
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Jeg blir 45 år i mars og sluttet å farge håret mitt for straks 10 mnd siden. Så nå har jeg omtrent 10 cm grå ettervekst.
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?Tallulah: Jeg synes ikke de damene ser ut som om de er over 50, men de ser garantert eldre ut enn de hadde gjort uten grått hår. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?Det enkleste er jo å ta en sjekk bland menn, f.eks. På jobben. De færreste farger vel håret og gjør de det så vet vi det. Sist redigert av Pelen : 06-01-19 kl 20:52. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Ja, tja. Men er han hetero? For det hadde betydd mye mer om han var, og var sammen med en dame på sin egen alder. Med grått hår. Det er de jo sjelden, stjernene. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?Jeg synes det er veldig hyggelig at flere lar gråhåret skinne litt. Barna mine tror det bare er bestemødre over 70 år som er grå. ”Mamma, nå blir du bestemor“ sa mine for fem år siden.
|
|
|
|
#17 |
|
Halloen!
Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?Pleier dere å si at dere er yngre enn det dere er? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg tror det var vanligere før. Kanskje mest hinting om at man var yngre, typ at man er noen og 50 når man var 58. Vi snakker 80-tallet. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tankefull
|
|
![]() |