Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mammakveld (er jeg urimelig)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-14, 10:07   #241
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Simone, jeg tror bare det handler om at du kanskje har uttalt deg litt konsekvent gjennom tråden. Jeg er også enig i mye av det du sier og jeg går forøvrig ofte på Fett-arrangementer uten at jeg føler meg støtt av det du sa.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 10:08   #242
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Denne tråden er eigentleg berre ein bekreftelse for meg på at eg ikkje passar inn med kvinner.

Uff, nå fikk jeg lyst til å invitere deg på en kveld sammen med "mine" kvinner. Jeg lover at du hadde følt deg vel.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 10:12   #243
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Men slike påstander som: "Denne tråden er eigentleg berre ein bekreftelse for meg på at eg ikkje passar inn med kvinner" blir jo også bare en helt håpløs generalisering. Du ser vel det, Simone?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 10:12   #244
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.913
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Det blir veldig rart for meg og snakke om "kvinner" kontra "menn" i sosial sammenheng. Ærlig talt, hvordan kan man generelt sett ikke passe sammen med kvinner, når ikke to kvinner er like? Ikke gå sammen med 50% av jordens befolkning, basert på kjønn? Klart, det finnes kvinner jeg ikke går spesielt godt sammen med, og det finnes også menn. Det har jo ingenting med kjønn å gjøre, men personlighet og interesser. Og veldig ofte timing.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 10:19   #245
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.895
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Simone: jeg tenker at du ikke bør generalisere så veldig ut fra kjønn, du tilskriver folk endel egenskaper ut fra kjønn, og det er ikke spesielt kult gjort, synes jeg. Greit nok å ikke like å være sammen med folk som er manisk opptatt av bare en ting, men når du skriver at du ikke orker mammakvelder fordi det bare snakkes om sminke og interiør, så nedvurderer du alle damer utfra dette, og da er det jo ikke rart at folk reagerer.

Jeg er forøvrig ekstremt kritisk til kjønnstereotypier og får alltid piggene ut når damer skriver "jeg liker ikke andre damer fordi [insert whatever] eller jeg trives best med menn fordi de er enklere å forholde seg til. Gådd, jeg blir sur av det. Så jeg liker altså ikke generaliseringer, selvsagt med unntak av dn jeg selv har gjort over her.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 10:20   #246
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.808
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men slike påstander som: "Denne tråden er eigentleg berre ein bekreftelse for meg på at eg ikkje passar inn med kvinner" blir jo også bare en helt håpløs generalisering. Du ser vel det, Simone?

Lisa, eg veit jo at det sikkert finns kvinner der ute som eg passar inn med, men det er langt ferre av dei enn av den typen eg ikkje passar inn med. Så det er vanskelig å finne dei. Dei møter gjerne ikkje opp på reine kvinnearrangement av samme årsak som meg, så det er i alle fall ikkje der eg har gode sjansar til å finne dei!

Beklager viss nokon føler at eg dissar dei fordi dei er kvinner. Det var absolutt ikkje meininga.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11

Sist redigert av Simone : 04-10-14 kl 22:55.
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 10:22   #247
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Det er jo litt interessant at man generaliserer og trekker vidtrekkende konklusjoner ut fra det faktum at man selv ikke passer inn i stereotypien.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 10:27   #248
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.913
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Simone: Det er jo noe med at brente barn skyr ilden, og det er ikke lett når man drar med seg gamle erfaringer inn i nye. Jeg var der du er, bare at jeg følte meg (og fremdeles ofte føler meg) mindreverdig og utilstrekkelig sammen med andre, uavhengig av kjønn. Tro meg, andre merker dette, og fra andre siden ser det ut som skepsis og mistro, og da er det ikke lett for dem heller å trives. Jeg vet det ikke er lett, jeg jobber knallhardt med dette selv, men prøv å nullstille deg i situasjoner der du må omgås andre kvinner. Jeg vet det ikke går an å styre hva man føler, men du kan styre hva du tenker. Jeg tror du hadde kommet langt med å hvertfall slutte å tenke at du er (eller at andre mener du er) mindreverdig i sosiale sammenhenger. For det er du ikke, men det er jammen lett å føle det slik.

Jeg har blitt flinkere, og til min store overraskelse oppdager jeg at jeg går sammen med veldig mange fler enn jeg trodde før.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 10:41   #249
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Prinsipielt er det feil å be foreldre om å gjøre det. Konfirmantene selv bør gjøre det om man skal være prinsippryttersk.
Det er dugnad for kirka, men med mindre konfirmanten er medlem av annet trossamfunn så ER konfirmantene kirka. Kappe er en del av antrekket for konfirmasjon, et antrekk de slipper å kjøpe, men hvor de blir bedt om å bidra med å sy inn kanskje en knapp eller to for at det skal se pent ut til deres konfirmasjon. Konfirmantkapper er ikke av de tingene som blir finansiert utenfra av offentlige midler, men noe som må finansieres på annet vis, ofte kjøpt inn gjennom innsamlede midler og gaver. Noen steder betaler man leie for sånt.


Det jeg synes er rart er at man tenker seg at dette er noe å bruke en kveld på. Det er 5-6 knapper i hver kappe. Normalt er det trykk-knapper. De aller fleste knappene sitter fast og trenger ikke søm.

Ja, enig i det siste der.

Og selv om konfirmantene er kirka som du sier, så er ikke jeg det. Jeg er ikke medlem av statskirken og er heller ikke spesielt interessert i å være med på dugnad for de heller. Men jeg hadde selvfølgelig ikke hatt noen problemer med at mine barn konfirmerte seg der. Det er deres valg, ikke mitt. Ergo får de sy knapper selv.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 10:46   #250
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.808
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er jo litt interessant at man generaliserer og trekker vidtrekkende konklusjoner ut fra det faktum at man selv ikke passer inn i stereotypien.

No har eg lest gjennom alle innlegga mine i denne tråden frå begynnelse til slutt og eg må innrømme at eg ikkje ser denne generaliseringa og vidtrekkinga av konklusjonar. Eg syns eg utelukkande snakkar om mine personlige opplevelsar. Eg har aldri sagt at kvinner er kjedelige og uinteressante. Og eg nevner tidlig at min følelse av å ikkje passe inn kan skuldast at eg har vore uheldig med kvinnene eg har møtt eller at problemet kan vere at det er noko feil med meg. Ikkje ein plass skriv eg at det er kvinnene som er problemet.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 10:47   #251
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ja, enig i det siste der.

Og selv om konfirmantene er kirka som du sier, så er ikke jeg det. Jeg er ikke medlem av statskirken og er heller ikke spesielt interessert i å være med på dugnad for de heller. Men jeg hadde selvfølgelig ikke hatt noen problemer med at mine barn konfirmerte seg der. Det er deres valg, ikke mitt. Ergo får de sy knapper selv.

Ja nemlig. Om dine barn velger konfirmasjon så kan de sy knapper selv om det er en del av dealen. Du kan selvsagt la være å hjelpe dem.
Om det inviteres til dugnad og du ikke møter opp kan du også være sikker på at noen andre gjør jobben for at barnet ditt også skal få en like fin kappe som alle de andre.
Det er forresten ikke kirka som organisasjon du er på dugnad for om du syr knapper i kappa ditt barn skal låne. Det er dugnad for ditt barn. Det kan du selvsagt la være om du vil.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 10:51   #252
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Våre korpsbarn får med seg stjerner og diverse til å sy på korpsuniform hvert år. Alle må sys på nytt når uniform byttes.
Hvis jeg hjelper ungen min med å sy dem på er det ikke dugnad for korpset, men noe jeg gjør for ungen min. Om jeg hadde nektet og ikke ungen min hadde sett seg i stand til å gjøre det selv er jeg sikker på at noen velvillige personer hadde gjort det.

Hadde jeg blitt invitert til mammakveld for stjernesying hadde jeg blitt sur, ikke pga syinga, men pga kjønnsdelingen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 11:00   #253
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Våre korpsbarn får med seg stjerner og diverse til å sy på korpsuniform hvert år. Alle må sys på nytt når uniform byttes.
Hvis jeg hjelper ungen min med å sy dem på er det ikke dugnad for korpset, men noe jeg gjør for ungen min. Om jeg hadde nektet og ikke ungen min hadde sett seg i stand til å gjøre det selv er jeg sikker på at noen velvillige personer hadde gjort det.

Hadde jeg blitt invitert til mammakveld for stjernesying hadde jeg blitt sur, ikke pga syinga, men pga kjønnsdelingen.

Og det er jo nettopp kjønnsdelingen HI handlet om, slik jeg forstår tråden.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 11:08   #254
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Og det er jo nettopp kjønnsdelingen HI handlet om, slik jeg forstår tråden.

Jepps og der er jeg fullstendig enig med HI. Det hadde som sagt blitt månelyst om jeg hadde blitt presentert for noe sånt.

Kommentarene mine var til Avatar som syntes selve oppgaven var problematisk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 11:51   #255
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers er min erfaring at dynamikken i rene kvinnesettinger helt annerledes annerledes enn i blandete settinger (og ut av det jeg kan se der jeg har vært eneste kvinne i settinger med mange menn, så er de igjen enda mer annerledes). Den enkleste forskjellen at det les (lees??? Nei?) mer jo flere kvinner det er der. Det andre er at praten favner videre. Med menn går det mye i jobb og sport til de er mer varme i trøya. Det er vittig å observere hvor annerledes et møterom blir med økende kvinneandel, og jeg forstår godt hvorfor menn der jeg har jobbet har vært så ivrige etter å rekruttere flere kvinner.

Dette kjenner ikke jeg meg igjen i.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 11:59   #256
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Dette kjenner ikke jeg meg igjen i.

Ikke jeg heller, men det kan nok ha mye med type arbeidsplass å gjøre.
Jeg opplever menn i min type jobb som temmelig lite forskjellig fra kvinner når det gjelder samtaleemner og sosiale greier.

Det eneste må være at det er noen kvinner som strikker og så langt jeg har sett så har jeg aldri sett menn strikke på møter. Strikking preger likevel aldri de sosiale samtalene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 15:33   #257
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Dette kjenner ikke jeg meg igjen i.

Jeg gjør heller ikke det, men det tror jeg har med typen arbeidsmiljø å gjøre. Jeg har ikke noe problem med å se for meg at kvinner inn på steder som har vært mannsdominert i generasjoner gjør noe med miljøet. Ikke fordi den enkelte kvinne nødvendigvis er så veldig forskjellig fra den enkelte mann, men fordi en kvinne kan virke som en katalysator på å normalisere omgangstonen om man kan si det litt sleivete.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 16:25   #258
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jepps og der er jeg fullstendig enig med HI. Det hadde som sagt blitt månelyst om jeg hadde blitt presentert for noe sånt.

Kommentarene mine var til Avatar som syntes selve oppgaven var problematisk.

Vel. Du legger nå litt mer i det enn meg. Sy i knapper på noe som tilhører barna? Selvfølgelig helt ok. Mammakveld i kirken hvor knapper skal sys i kapper? Ikke ok. Få beskjed om at knapper må sys i kappene, på valgfri måte? Helt ok. Og ville mest sannsynlig blitt gjort av konfirmanten selv, med veiledning fra meg.

Å skrive slik du gjør, at andre mest sannsynlig ville sydd i knapper på kappen til mitt barn så de skulle bli like fine, har jeg nesten ikke lyst til å kommentere engang. Herremin, vi snakker om femtenåringer her. Ikke treåringer i barnehage.

Når det er sagt, vi deltok på ingen måte når våre to konfirmerte seg borgerlig. Ingen foreldremøter, mammakvelder e.l. Vi kom på sermonien og holdt selskap etterpå. That's it!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 16:59   #259
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vel. Du legger nå litt mer i det enn meg. Sy i knapper på noe som tilhører barna? Selvfølgelig helt ok. Mammakveld i kirken hvor knapper skal sys i kapper? Ikke ok. Få beskjed om at knapper må sys i kappene, på valgfri måte? Helt ok. Og ville mest sannsynlig blitt gjort av konfirmanten selv, med veiledning fra meg.

Å skrive slik du gjør, at andre mest sannsynlig ville sydd i knapper på kappen til mitt barn så de skulle bli like fine, har jeg nesten ikke lyst til å kommentere engang. Herremin, vi snakker om femtenåringer her. Ikke treåringer i barnehage.

Når det er sagt, vi deltok på ingen måte når våre to konfirmerte seg borgerlig. Ingen foreldremøter, mammakvelder e.l. Vi kom på sermonien og holdt selskap etterpå. That's it!

Ja og da er det jo greit for dere.
Det er forskjellig hvordan foreldreinnsats er hos HEF også. En del steder er de avhengige av foreldre for å få ting til å gå opp blant annet for å klare å gjennomføre "på flukt". andre steder er det ingen foreldreinnsats. Slik er det i kirken også. Veldig lokale variasjoner.
Her har man infomøte om leir hvor foreldre kan komme om de vil ha mer info enn det som gis skriftlig. Det kan man droppe om man vil og tilbudet er ikke ment som noe obligatorisk, men som en måte å gi info på for de foreldrene som vil ha mer detaljer.

Men altså. Jeg leser ikke HI som at mammakvelden er obligatorisk, men mer som en dugnad. Dugnad er frivillig.
Noen synes til og med det er hyggelig, selv om det altså er i kirkens regi.

Mammagreiene her er noe stort tull, men dugnad er ikke noe stort tull slik jeg ser det.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 18:26   #260
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.658
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Får man vin til knappesyingen?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no