Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-14, 23:35   #1
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg har bestilt Lindt-kalender til meg selv, og sjokoladekalendre til de to minste med motiver jeg vet de vil bli happy for. Nå må jeg bare høre med eldste om han vil ha sjokolade- eller flaxkalender.

Gleder meg til advent.

Gammel 13-10-14, 00:17   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Kanskje jeg kan være litt tidlig ut i år og få tak i billige kalendergaver? De siste årene har ungene stort sett hatt lego-kalender eller lignende. Men i fjor arvet vi en liten kalender i stoff med små lommer. Det var akkurat plass til to små gaver på størrelse med en kjærlighet eller liten sjokolade i hver lomme. I år har jeg ikke lyst til å ha snop hver dag. Litt snop, litt aktivitet og noen små ting. Men hva?

Ellers har jeg sett på gavelista, og jeg har endret den mye siden i fjor når det kommer til hvor mye jeg er villig til å bruke per gave. Verdien er ikke alt, og jeg er ikke ute etter at man skal gi for samme sum heller. Men i min familie (søsken) ser det ut til at det er jeg som er aleneforsørger og tjener absolutt minst som bruker mest penger på gaver. I fjor handlet jeg ut fra ønskelister og brukte ca 700 på den ene familien (2+1). Mine barn fikk ikke gave derfra, men som familie fikk vi et gavekort på 250. Bare den ene voksne i den familien tjener dobbelt så mye som meg. Det var da jeg innså at jeg har lagt lista litt vel høyt. Jeg trenger virkelig ikke å blakke meg på julegaver hvert år. Etter å ha levd med en mann som syntes det var en fin ide å gi refleksbamser til 10 kroner til sine nevøer og nieser har jeg nok lagt meg litt vel høyt i pris, tenker jeg.

Minien min ønsker seg Playstation og katt. Jeg vet ikke om jeg kan oppfylle det siste ønsket, men det første ønsket tråler jeg finn.no etter. Det blir i så fall en 3-er.

Jenta på 8 vet jeg ikke. Drakt fra idrettslaget kanskje? Med trykt etternavn i stedet for fornavn, så kan mini arve.

Gammel 13-10-14, 00:30   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere starte-juelforberedelsene-i-oktober-damene må hjelpe meg med noe. Jeg ønsker meg er fint kunstig juletre, gjerne med innebygde lys, er slik som faktisk likner litt på ordentlige trær, ikke sånn med plastremser. Hvor finner jeg et slikt? :måha:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 11:55   #4
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Dere starte-juelforberedelsene-i-oktober-damene må hjelpe meg med noe. Jeg ønsker meg er fint kunstig juletre, gjerne med innebygde lys, er slik som faktisk likner litt på ordentlige trær, ikke sånn med plastremser. Hvor finner jeg et slikt? :måha:

Jeg synes IKEA sine små juletrær er fine jeg da, ganske naturtro iallefall. Har vel ikke innebygd lys det jeg tenker på.

Gammel 13-10-14, 00:37   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Åja, jeg har jo tenkt å ha juletre i år! For aller første gang. Men hva trenger jeg til det? Vi er alltid bortreist i jula, men nå er ungene 7 og 8 år og vi har aldri hatt juletre ...

Gammel 13-10-14, 01:14   #6
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Åja, jeg har jo tenkt å ha juletre i år! For aller første gang. Men hva trenger jeg til det? Vi er alltid bortreist i jula, men nå er ungene 7 og 8 år og vi har aldri hatt juletre ...

Koselig! Om dere skal ha ekte tre, trenger dere en juletrefot. Plasttrær kommer med fot. Juletreteppe? Det er vel ikke det jeg hadde prioritert høyest det første året, kanskje. Lys? Noe i toppen? Glitter? Flagg? Pynt? Det er mye fint å få kjøpt, og mye fint man kan lage selv. Det kan jo også være en fin kalenderaktivitet. Jeg har syntes det har vært hyggelig å henge sukkertøystenger og sånne små Kinder-nisser (de i 3-pk er med oppheng) på treet, men etter hver som Storesøster ble større ble det mer mas enn kos, så der må man vel se an ungene.

Gammel 13-10-14, 01:08   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pøblis: Perfect home sitt er fint. Jeg håper det kommer på tilbud før jul i år også, for det er svindyrt.

Gammel 13-10-14, 01:28   #8
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal ha hjemmejul.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 01:45   #9
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vi skal ha hjemmejul.

Vi også. Det blir stas!!!

Gammel 13-10-14, 12:06   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt en julegave og en kalendergave. Har ikke heelt bestemt om vi skal ha pakkekalender, men jeg tror det går i den retningen. Har i hvert fall kjøpt en julebok som passer for begge jentene, så da blir det i så fall første luke.

Til svigerforeldre gir vi fotokalender (alle besteforeldre + oldemor og en grandtante får det), og til svigerfar og kone gir vi bare en liten ting i tillegg om noe (de har andre gavetradisjoner enn oss). Svigermor og kjæresten får som regel noe spiselig i tillegg, gode oster, oljer osv., og kanskje god vin. I fjor fikk hun og mine foreldre også en bestemor fra Unicef. Vi bruker like mye på mine foreldre og svigermor tror jeg, teller ikke kronene.

Gammel 13-10-14, 12:07   #11
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ja, og så får de ting ungene lager i barnehagen, da. Alle sammen.

Gammel 13-10-14, 12:11   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere, vi har i alle år hatt en stor busk utenfor inngangsdøra. Der har jeg hvert år hengt opp julelys og det er liksom et must å ha de lysene utenfor, det blir ikke jul uten, nemlig.
Nå i sommer tok mannen vekk busken, fordi den var tørr og halvdød, egentlig, så den måtte bort. Men hvor skal jeg nå henge lysene?
Vi har ikke planer om å plante en ny busk enda, men finnes det ikke sånne vaser med store kunstbusker med integrerte lys i, til utebruk? Er de grøssedyre? Hvor får man kjøpt sånt, og trenger de strøm eller er det batteridrevet?

Gammel 13-10-14, 12:23   #13
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi henger lys på husveggen. Vi har et lite utbygg hvor bl. a. inngangsdøren og gangen er, så det er bare én etasjehøyde. Der henger vi lys som henger nedover veggen i ulike lengder. Veldig pent.

Gammel 13-10-14, 12:33   #14
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Svigermor har veggen sin full av bilder så hun vil ikke ha flere bilder av barnebarn, hun. Det må jo gå ann å bytte ut bilder men....
Samme det, vi gir til mamman min. Hun vil gjerne ha.

Svigers er svært sparsommelige og ønsker seg ingenting. Kommer heller ikke med ønsker eller tips.
Vi har tidligere kjøpt skjorter fra Dressmann til svigerfar. Ullsokker og slips. Han er en råtass på å printe ut altmulig han ser på nett og de har ikke bil så vi har som oftest kjøpt en kartong med papir + blekk til han også.

Svigermor har fått sånn Electrolux Håndstøvsuger med lang stang. Kosedress fra Cubus el.l. En pen genser med pynt/paletter på.
Et år fikk hun seng til å vippe/justere. Spleiset med broren.

Mamma har også fått sånn Electrolux støvsuger, liten mixmaster, vaffeljern, diverse bakeredskaper. Nå er det helt slutt på sånt for hun har blitt alene og har mistet mye av piffen/livsgnisten.
Må tenke litt på hva vi gjør. Mulig de får billetter til et show, evt et juleshow før jul. Det er sånt de aldri selv kjøper.

Gammel 13-10-14, 14:12   #15
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Dere, vi har i alle år hatt en stor busk utenfor inngangsdøra. Der har jeg hvert år hengt opp julelys og det er liksom et must å ha de lysene utenfor, det blir ikke jul uten, nemlig.
Nå i sommer tok mannen vekk busken, fordi den var tørr og halvdød, egentlig, så den måtte bort. Men hvor skal jeg nå henge lysene?
Vi har ikke planer om å plante en ny busk enda, men finnes det ikke sånne vaser med store kunstbusker med integrerte lys i, til utebruk? Er de grøssedyre? Hvor får man kjøpt sånt, og trenger de strøm eller er det batteridrevet?

Plantasjen har noe sånt, tror Mester Grønn på Tvedtsenteret også har noe sånt.

Gammel 13-10-14, 12:25   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh. Har du tilfeldigvis et bilde av det?

Gammel 13-10-14, 12:27   #17
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Hmm, jeg tror ikke det, men jeg får uansett ikke lett etter noe nå da bildene ligger på PCen og den er for tiden syk.

Gammel 13-10-14, 12:31   #18
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Elsker denne tråden og elsker jula. Har ikke kommet så langt enda, men har tenkt mye på gaver da.

Tusen takk Pøbelsara, jeg har helt glemt at vi skal ha kunstig juletre i år. Har tenkt å ha innebygde lys jeg og, så skrik ut om du finner noen. Perfect home sitt er fint, men alt for dyrt synes jeg.

Svigers er vanskeligst her også. Foreldrene mine er flinke til å komme med ønsker i god tid, så det er litt enklere.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 12:30   #19
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Har dere noe budsjett og forholde dere til når det gjelder gavekjøp?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 14:13   #20
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Har dere noe budsjett og forholde dere til når det gjelder gavekjøp?

Nei. Blir som regel omtrent det samme fra år til år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.