|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Det er sant.
|
|
|
#2 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Jeg har kjøpt julemiddagen. Vi har alltid andebryst, og det fant jeg til halv pris på Spar her om dagen, så da havna 8 stk i fryseren. Tror aldri jeg har starta juleforberedelser så tidlig før, men resten blir vel i desember som vanlig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Og hva har vi alle lært av dette? Jo, at det ikke kommer noe godt ut av å kjøpe julegaver i oktober. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
lettere utlada
|
Sv: Juleplanleggingstråden 2014
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Har ikke hørt noe fra selger. Ingen krise om det ikke går å heve kjøpet, de blir fremdeles litt billigere enn vanlig pris her i Norge. Det sure er at de plutselig var på tilbud, når jeg trodde jeg hadde vært kjempelur.
Det fikser mannen! Det er hans foreldre, så der må han ta ansvar. (Og det skulle bare mangle, mener jeg. Jeg tar resten av julegavene.) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er mannen sin jobb. Han kan godt spørre meg om idéer, men det er hans ansvar. De siste årene har han og broren ordnet gave sammen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Det varierer. De er vanskelige å kjøpe til. Ikke ønsker de seg noe, og ikke har de noen interesser/hobbier som det går an å kjøpe noe i forbindelse med. Dessuten har de andre (kjipere) (jule)gavetradisjoner enn jeg er vandt med. Det blir derfor opp til mannen å fikse. I årenes løp har de fått ting som digital fotoramme, dvd-spiller, bøker, digitalt kamera, bilder av LilleVenn.... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Jeg gleder meg så utrolig til å bare være oss fire i en leilighet på fjellet. Vi kommer sikkert ikke til å pynte oss en gang. Bare kose-mose. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
By the Sea
|
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Jeg ønsker meg lakriskalenderen til Johan Bülow, men har nok mest godt av en te-kalender. Det gjenstår å se om jeg blir enig med meg selv.
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Det tollgebyret er så idiotisk. Nå vil de jo sette opp momsgrensen til 500,- kr, men de vil samtidig ta med fraktbeløpet fra 0,- kroner så jeg mener det er lureri, da mange nettbutikker har ganske høye fraktpriser. Men jeg skulle heller bare ønske de ikke hadde noen grense, altså at vi momset fra 0,- kr, men at de fjernet det idiotiske tollbeløpet.
|
|
|
#15 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Jeg skjønner det, men hvem skal betale for at varen blir fortollet? Ingen jobber gratis, heller ikke Posten. Og det er stort sett Posten som forestår postforsendelser fra utlandet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
med mange baller i lufta
|
Jeg bestilte på deres egen nettbutikk, http://lakrids.nu/
|
|
|
#19 |
|
koko
|
|
|
|
#20 |
|
koko
|
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Vips, så har jeg kjøpt 6 julegaver til.
|
![]() |
|
|