Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er ditt forhold til vin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva er ditt forhold til vin?
Jeg er helt avholds 14 5,71%
Vin smaker grusomt 20 8,16%
Jeg kan til nød drikke vin hvis den er søt 4 1,63%
Jeg liker noen få typer rund og lettdrikkelig vin 22 8,98%
Jeg liker vin, men alt smaker ganske likt for meg 13 5,31%
Jeg liker vin, og «kan» noen flasker som jeg vet jeg liker 65 26,53%
Jeg liker vin og kan forskjell på noen druesorter og vinstiler, men er ikke noen ekspert 91 37,14%
Jeg liker vin og har ganske god greie på druesorter og vinstiler, og samler kanskje litt 12 4,90%
Jeg lever og ånder for vin, har spesialbygd vinkjeller og nekter å vaske vinglass i oppvaskmaskinen 0 0%
Brokkolivin 4 1,63%
Deltakere: 245. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-14, 20:07   #121
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Korfor skal ein ikkje vaske vinglass i oppvaskemaskinen?

Det er noen ekstremt fintfølende individer som synes de smaker forskjell. Jeg merker det overhodet ikke.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hehe, det er endel som har prøvd det på meg. Men, jeg har til nå ikke likt noen av dem.

Ja, jeg mener altså ikke folk som ikke liker vin, mer folk som er storforbrukere av Doppio Passo og slikt. Da er det jo litt gøy når de slikker barbarescoglasset.

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg kan imidlertid melde at det ikke trenger være noen motsetning mellom å like AC/DC (og tungrock & metal generelt) og være svært glad i god vin.

Selvsagt ikke.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 20:15   #122
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Selvsagt ikke.

Ikke sant? (er det noen som har smakt den?)

Jeg anbefaler imidlertid ikke denne:

Blæ.

Gammel 24-09-14, 20:17   #123
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha! Jeg har smakt en eller annen av Wongravens rødviner, lurer på om det var barberaen. Den var god, den. Kjøttfull.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 20:25   #124
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker helt sikkert ikke brokkolivin.

Men jeg liker vin. Jeg liker slett ikke all vin, jeg er nok av dem som liker lettere vin. Jeg kan litt druesorter og vindistrikter og er interressert i vin som passer til god mat og sånn, men ikke på toppnivå på fp.

Gammel 24-09-14, 20:35   #125
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Korfor skal ein ikkje vaske vinglass i oppvaskemaskinen?

Fordi glassene ødelegges. Krystall knuser lett ved høy temperatur og glassene blir sprø når de er varme. I tillegg fungerer vaskemaskiner som sandpapir på krystallet og vil gjøre glassene matte med tiden. I tillegg er det faren for fett-og såperester på glassene som i verste fall kan skjemme vinen. Det samme gjelder for ølglass. Die-hards skyller glassene i lunket vann og tørker de av med en tørr kopphåndduk.

Gammel 24-09-14, 20:39   #126
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Ikke sant? (er det noen som har smakt den?)

Jeg har smakt Wongravens Barolo. Vi fikk den av en kompis. Jeg likte den.

Gammel 24-09-14, 20:42   #127
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg tror jeg må ha andre smaksløker enn folk flest, for jeg synes vin smaker vondt. Øl også. Og kaffe og kullsyrevann.

Enig på alle punkt gitt.

Gammel 24-09-14, 20:50   #128
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Enig på alle punkt gitt.

Jeg kan drikke all slags vin, men jeg syns ikke det er veldig godt, og liker heller ikke øl eller kaffe. :kjedelig:

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 21:01   #129
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg er glad i vin, og drakk mye vin og øl i mine yngre dager, men nå blir jeg så dårlig av selv ett glass vin at jeg har vært så og si avholds de siste årene.
Men jeg vet hvilke viner jeg liker, og kjenner godt forskjell på de forskjellige. Svigerfar er vinekspert, og jobber med vin til daglig, og vi får mye god vin derfra. Dessverre hoper det seg bare opp i hylla.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 21:09   #130
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Bittelitt peiling har jeg, men det er ingen stor interesse. Ikke samler jeg heller - alt som kommer i hus, går i grisen etter forholdsvis kort tid.

Du och jag, Bluen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 21:27   #131
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det største problemet med rødvin er jo at alle smaker akkurat det samme. Jrg syns ikke det er sånn med hvitvin.

Gammel 24-09-14, 21:34   #132
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Det største problemet med rødvin er jo at alle smaker akkurat det samme. Jrg syns ikke det er sånn med hvitvin.

Jeg er ikke noen feinschmecker selv altså, men der er jeg dypt uenig. Noen rødviner er så fæle at de etser seg fast i tunga og klyper deg i halsen på vei ned. Noen andre er derimot nydelige gode.

Gammel 24-09-14, 21:39   #133
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg liker vin og kan forskjell på noen druesorter og vinstiler, men er ikke noen ekspert.

Dessverre har jeg for lite tid og overskudd til å smake og lære mer om vin, men den kommer tilbke når ungene blir større.

Dette er meg. Jeg har de siste årene reist på en langhelg i året sammen md en som er loco. Og det er utrolig morsomt, vi drikker vin som er spesielle for det området og jeg lærer masse. Klart, det året vi var på Island, så drakk vi utenlandsk vin , men i Milano så er det vin fra regionen, samme i Nice/Monaco, Wien, Berlin etc etc

Gammel 24-09-14, 22:34   #134
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er glad i vin, kan få lyst på det en ukedag (som nå når jeg leser denne tråden). Synes ikke alt er like godt, foretrekker en god merlot, gjerne amerikansk, men det er ikke så lett å få tak i det i Norge.

Gammel 24-09-14, 22:40   #135
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg likar vin, men tåler rødvin så dårleg at det drikk eg ikkje meir. Kvitvin er godt. Og der stoppar kunnskapen. Hehe.

Kva er vinstilar?

Gammel 24-09-14, 22:48   #136
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det gjør de jo overhodet ikke i det hele tatt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 22:49   #137
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nam.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 22:50   #138
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes det. Jeg har smakt ganske mange forskjellige rødviner og jeg synes alle smaker det samme, og slettes ikke særlig godt.

Gammel 24-09-14, 22:50   #139
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takket være denne tråden har jeg hatt lyst på rødvin i hele dag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 22:51   #140
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, enig med deg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.