Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna?
Ja, genialt da gitt. 4 2,15%
Nei, ikke i det hele tatt. 180 96,77%
Annet (Spesifiser) 0 0%
Oisann, en for mye. Snart sommer. 4 2,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-14, 08:53   #481
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Med andre ord, vi hadde rett. Det finnes ikke et marked for leie av klær der du ender opp med å betale mer en hva de ville gjort om du kjøpte dem. :smålig:

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 13:28   #482
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.581
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det står da ikke lenger noe om å leie klærne? Kun at man kjøper en pakke med klær etter sesong?

Sikkert ikke marked for det heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 13:42   #483
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.830
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Nei, det har vel blitt slått fast for lenge siden.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 14:09   #484
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.689
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Jeg vet om ett tilfelle hvor i alle fall korttidsleie av klær hadde vært aktuelt. Min greske kollega hadde besøk av sin bror og kone med en tre år gammel gutt her for en måneds tid siden. Jeg spurte om de hadde behov for å låne vinterklær til gutten, for jeg regner med at ikke alle greske småbarn er utstyrt med varme vinterdresser og fleece. Men han takket nei, for han hadde allerede kjøpt vinterdress til nevøen. For den ene uka de skulle være her.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 15:12   #485
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Korttidsleie av vinterdress høres ut som et ... begrenset marked.

Ikke for det: vi har hatt akkurat to uker med snø i Trondheim i vinter: én uke i november, og én uke nå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 15:24   #486
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.689
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Korttidsleie av vinterdress høres ut som et ... begrenset marked.

Ikke for det: vi har hatt akkurat to uker med snø i Trondheim i vinter: én uke i november, og én uke nå.

Litt begrenset ja, men det var alle de der greske turistene som strømmer til landet på vinterstid ...

På grunn av at ungene var en del kalde på tærne i fjor, tok jeg ingen sjangser, og kjøpte dyre Sorel Caribou i år (var det jeg som jinxet vinteren? ). Kunne godt spart meg den utgiften, og heller gått for noe billigere. I midten av februar kapitulerte jeg, og kjøpte dem hvert sitt par Timberland joggesko med gore-tex. Var lei av å se på at ungene sprang rundt med tunge, klumpete vintersko på bar og tørr mark i mangfoldige plussgrader. Det hadde holdt å leie.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 22:26   #487
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Litt begrenset ja, men det var alle de der greske turistene som strømmer til landet på vinterstid ...

På grunn av at ungene var en del kalde på tærne i fjor, tok jeg ingen sjangser, og kjøpte dyre Sorel Caribou i år (var det jeg som jinxet vinteren? ). Kunne godt spart meg den utgiften, og heller gått for noe billigere. I midten av februar kapitulerte jeg, og kjøpte dem hvert sitt par Timberland joggesko med gore-tex. Var lei av å se på at ungene sprang rundt med tunge, klumpete vintersko på bar og tørr mark i mangfoldige plussgrader. Det hadde holdt å leie.

Jeg jinxet vinteren jeg også, da jeg flesket til å kjøpte (dyrt)Isbjørnsett til Sønnemannen i Oktober. Vedder på at det ikke passer neste vinter. Karma midt i trynet der altså.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 22:50   #488
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

men altså: 2500 for en dress, cherrox, ulldress, ullundertøyx2, buff, lue og votter er da vitterlig ikke et supergodt kjøp?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 22:55   #489
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

men altså: 2500 for en dress, cherrox, ulldress, ullundertøyx2, buff, lue og votter er da vitterlig ikke et supergodt kjøp?

Hahaha, nei. Virkelig ikke. Hvis det er økonomiaspektet de selger inn, kan man få langt billigere utstyr. Er det kvaliteten, finnes det vel også strengt tatt merker innenfor barneklær med bedre ry enn MikkLine.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 23:05   #490
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Men det er jo praktisk da, for den som er mer opptatt av å handle effektivt enn billig. Og MikkLine er da ikke ille kvalitet. Vi har i alle fall vært fornøyd med høst/vårdressene deres (for mange år siden, dog).

Det er i alle fall en vesentlig mer levedyktig forretningsmodell en de startet med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 23:21   #491
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Det er da et marked for sånne pakker om de er billige nok og bra nok. Sportmann har jo hatt sånne pakker i årevis, de er billige og selger åpenbart bra nok til at de gjentar opplegget år etter år. For mange av oss utgår det på grunn av kvalitet, men hvis man kunne få kjøpt greie pakker til en pris som tilsvarer det man får varene for på tilbud på tampen av sesongen tror jeg at jeg kan være interessert. Men her er prisen for stiv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 07:18   #492
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.665
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Jeg har ingen erfaring med MikkLine, men jeg hadde glatt betalt 2500,- for en pakke som det der om jeg hadde hatt bedre råd og det var et merke jeg visste hadde tilfredstillende kvalitet, f.eks. Reima som jeg har vært veldig fornøyd med. Jeg synes det er et pes å finne dress, cherrox og alt hver sessong. Kanskje fordi jeg er litt "avhengig" av gode tilbud, så jeg tenker vinterdress hele sommeren.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 07:37   #493
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

men altså: 2500 for en dress, cherrox, ulldress, ullundertøyx2, buff, lue og votter er da vitterlig ikke et supergodt kjøp?

Nei ,jeg synes heller ikke at det var noe godt kjøp.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 22:41   #494
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Fri og bevares. Jeg så nettopp en venn av venn på Facebook anbefalte dette til henne. Så noen benytter seg faktisk av det..!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 08:21   #495
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Du kommenterte, ja?

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 08:53   #496
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.581
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Fri og bevares. Jeg så nettopp en venn av venn på Facebook anbefalte dette til henne. Så noen benytter seg faktisk av det..!

OI!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 13:02   #497
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.242
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Det er jo et ærlig produkt som mange mener ikke er et godt produkt. Men det dreier seg jo ikke om svindel heller. Bare en kanskje ikke veldig god forretningside. Jeg syns aggresjonsnivået er litt overraskende...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 14:57   #498
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Enig med Polyanna, la de som vil få handle. De har jo laget konseptet litt mer spiselig, så for noen passer det sikkert fint.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 17:02   #499
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Jeg har vel aldri påstått det er svindel. Men ikke synes jeg er prisen er spesielt ok, og ikke synes jeg opplegget er spesielt smart. Så det forundrer meg at noen faktisk ser vitsen. Gi klærne videre til andre kan man jo alltids gjøre uansett hvor de er kjøpt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 13:15   #500
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

men altså: 2500 for en dress, cherrox, ulldress, ullundertøyx2, buff, lue og votter er da vitterlig ikke et supergodt kjøp?


Mange synes visst det er det, jeg er medlem av en gruppe på fb hvor flere nå har kjøpt disse pakkene. Ingen av de synes det var dyrt hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no