Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fløtekake-/bløtkakefyll?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-07, 10:49   #1
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Fløtekake-/bløtkakefyll?

Det tenker jeg å lage til 17-mai. I fjor lagde jeg en som jeg dynket med appelsinsaft og hadde jordbærsyletøy inni og jordbær på toppen.

Men er det noen som har ideer til annet godt fyll?

Skal pynte med jordbær tenkte jeg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 10:56   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fløtekake-/bløtkakefyll?

Jeg lager en marsipankake med fyll av krem og knust Cubasjokolade i ett lag, og vaniljekrem og krem med hermetiske pærebiter i i neste lag. Dynker bunnene med pæresaft fra boksen. Neste gang vil jeg prøve med fersken.

Her er oppskriften (selvkomponert):

http://www.foreldreportalen.no/forum...4&postcount=11

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:01   #3
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fløtekake-/bløtkakefyll?

Hørtes veldig godt ut!!!

Flere?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:15   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fløtekake-/bløtkakefyll?

Jeg synes det er godt med bananog krem i et lag og bringebær og krem i et annet lag.
Eller rett og slett legge på bananbiter og blande bringebær i kremen og legge oppå bananene. :enkel:

Pynte kan man jo gjøre med bare kremen eller bruke strøssel.
(har kke bakt bløtbake på en evighet, bestiller det av min mor)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:18   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fløtekake-/bløtkakefyll?

Vaniljekrem og rørte bringebær i det ene laget, krem og valnøtter i det andre. Lett dynking med portvin.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 21:30   #6
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Fløtekake-/bløtkakefyll?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg lager en marsipankake med fyll av krem og knust Cubasjokolade i ett lag, og vaniljekrem og krem med hermetiske pærebiter i i neste lag. Dynker bunnene med pæresaft fra boksen. Neste gang vil jeg prøve med fersken.

Her er oppskriften (selvkomponert):

http://www.foreldreportalen.no/forum...4&postcount=11

Høres skikkelig god ut! Den skal prøves ved første anledning!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 22:28   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fløtekake-/bløtkakefyll?

Jeg fikk en sinnsykt god bløtkake forleden. Den var veldig frisk og god, men likevel typisk bløtkake.

Sukkerbrødet var hjemmelaget. Delt i to, og så smurt med vanlig vaniljekrem (ikke dynket, men vaniljekremen lå på en stund og trakk visstnok ned i kaken på det viset). Så var den smurt med med jordbær most med stavmikser. IKKE syltetøy, men altså friske (eller tinte frosne) jordbær som var helt most til kjempefrisk purè. Så pisket krem (med bittelitt sukker) oppå der, og så en gjentakelse med lag nr. to. Avsluttet med krem og friske jordbær i skiver.

Frisk og god og helt snadder!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 03:10   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fløtekake-/bløtkakefyll?

åh herrejesus så lyst jeg får på bløtkake ved å lese disse beskrivelsene. Her kan vi nemig ikke spise bløtkake i det den smelter før man har fått på kremen pga. av varmen, og dersom man skal servere den må man skynde seg å skjære den opp og hive den i seg før kremen har smeltet sammen.

Kanskje jeg rett og slett skal sette meg inne i kjøleskapet og lage den og spise den opp med en gang.... ?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 09:08   #9
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fløtekake-/bløtkakefyll?

Du må rett og slett ha et eget kjølerom, Elin!

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 09:22   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fløtekake-/bløtkakefyll?

Et eget kjølerom er nok påkrevd ja, Elin.

Jeg har av og til brukt knust, hermetisk aprikos og en knust krokanrull og hatt det oppi en boks med kremfløte med gelatin i.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 09:58   #11
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.969
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fløtekake-/bløtkakefyll?

Jeg pleier å ha et lag med krem + jordbærsyltetøy, og et lag med vaniljekrem. Vanlig krem på toppen. Pynter ofte med kiwi, det er friskt og godt. Det som er viktig å huske på, er å dynke kaken godt og ha god, søt krem med massevis av sukker i

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no