Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-14, 14:02   #1
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Jeg har aldri vært noe kakemenneske og er en tilsvarende ELENDIG baker med tilsvarende elendig bakeutstyr. Men en gang i året må jeg til pers: når poden skal feire bursdag på skolen.

I fjor bakte jeg rullekake. Tilbakemeldingene var utelukkende positive, men jeg strevde og plundret og bannet noe så intenst over den rullekaka at jeg lovet meg selv å aldri gjøre det igjen. Der har dere omtrent nivået.

I år har jeg tenkt på å lage muffins. De er jo lette å transportere, krever ingen oppdeling, og er noenlunde renslige å spise. Jeg har sett bilder av muffins pyntet med en "hvit sandstrand" av melisglasur, en drinkparaply kokett på snei og en lett henslengt seigmann under paraplyen. De så kule ut og jeg tror kanskje det er innenfor hva jeg kan klare.

Men jeg må jo fortsatt bake muffinsen, og ser for meg alle mulige katastrofer (for mye stekt, for lite stekt, røre som flyter ut over alle grenser etc. etc.). Så er det noen som har en garantert idiotsikker muffinsoppskrift? Jeg trenger ca 30 stykker og har bare papirformer.

Eventuelt er jeg åpen for andre idéer i kategorien idiotsikker – men jeg eier ikke en kakeform og har egentlig ikke en skikkelig langpanne heller, så mulighetene er temmelig begrensede.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 14:04   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Finn oppskriften på Nesquick/Oboy-kake, og lag den som muffins. Veldig lett. Bare husk å ikke bruke kjøkkenmaskin. Rør sammen for hånd, og jo mindre du rører, jo luftigere kake/muffins. Forresten bør du virkelig kjøpe muffinsbrett eller silikonformer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 14:10   #3
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Usj, må jeg? Jeg baker som sagt nesten aldri og er lite glad i skapfyll ... Kanskje jeg kan låne av noen.

Oppskriften: Er det denne? Ser bra ut, takk for tips!

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 14:11   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Ja, det er den oppskriften. Papirformer alene er veldig lite egnet til såpass tung røre som muffins. Mest sannsynlig vil de flyte ut.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 14:15   #5
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 14:29   #6
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Bruk doble former, så holder de litt bedre. You can do it!

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 14:42   #7
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Noen steder selger de ganske stive muffinsformer nå! De holder fint.
kanskje på www.bursdagsboks.no eller noe lignende.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 14:44   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

http://bursdagsboks.no/shop/product/...ursdagskonsept

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 14:50   #9
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Bruk doble former, så holder de litt bedre. You can do it!

Aha! Smart!

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 14:54   #10
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Møllerens muffinsmix er genial. Lykke til!

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 16:32   #11
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Et ordentlig muffinsbrett kan brukes til flere ting, f.eks å lage porsjonsformer med egg og bacon.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 16:41   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Posemuffins fra Toro slår aldri feil her.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 16:54   #13
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.100
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Browniesmuffins.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 06:33   #14
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Finn oppskriften på Nesquick/Oboy-kake, og lag den som muffins. Veldig lett. Bare husk å ikke bruke kjøkkenmaskin. Rør sammen for hånd, og jo mindre du rører, jo luftigere kake/muffins. Forresten bør du virkelig kjøpe muffinsbrett eller silikonformer.

Ca hvor lenge i ovnen?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 10:03   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Ca hvor lenge i ovnen?

Sånt er jeg dårlig på. Jeg tar dem når de ser ferdige ut...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no