Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

[Sykkel] Anbefal meg en racer/landeveissykkel!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-14, 13:54   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

[Sykkel] Anbefal meg en racer/landeveissykkel!

I korte trekk: Tiltenkt formål som trening og gjennomføring av Kr.sand-Hovden etc. På amatørnivå! Maxpris 8-10k.

Hvilken racer kjøper jeg? Er det noen som har tips eller peil på hva jeg bør se etter? Det blir min første racer og jeg har ikke mer enn absolutt maksimalt 10 000,- kroner å bruke på den. Jeg kan gjerne kjøpe brukt eller på salg for den sakens skyld, det kommer vel et salg utover høsten vil jeg tro. Jeg har meldt meg inn i en sykkelgruppe på treningssenteret, og foruten en del gruppetimer på spinningssykkel, foregår det meste av trening utendørs på landeveien. I første omgang trenger jeg en sykkel til det formålet, og en som evt. også kan klare å være min følgesvenn på et ritt eller to. Så får jeg heller avansere hvis jeg ser at jeg kommer til å konkurrere mer i årene som kommer ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 16-06-14 kl 14:06.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 13:59   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Sykkel] Anbefal meg en racer!

Nordsjørittet kan vel ikke sykles på racer?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 14:05   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Sykkel] Anbefal meg en racer!

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Nordsjørittet kan vel ikke sykles på racer?

Sorry, jeg tenkte feil i farten, gikk litt fort i svingene her. Jeg har en sykkel jeg kan bruke i den og lignende sammenhenger.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 14:07   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Sykkel] Anbefal meg en racer/landeveissykkel!

Jeg har en Felt racersykkel som jeg er strålende fornøyd med.

Her jeg bor har de fleste Cannondale eller Look.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 14:29   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.059
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Sykkel] Anbefal meg en racer/landeveissykkel!

Min første var en Bianchi Nirone 7, med campa-gir. Den kostet rundt budsjettet ditt.



Nå har jeg avansert til Bianchi Sempre, med campa athena esp



Campa er en god girgruppe, jeg anbefaler det. Ramme kan du ta fra de fleste produsenter, det er smak og behag.

Lykke til med valget. Og få hjelp til å få stilt den inn. Sitter du feil straffer det seg!

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 14:51   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Sykkel] Anbefal meg en racer/landeveissykkel!

Takk, begge to. Greit å vite hvor man kan begynne lete. Dette er et nytt felt for meg. Fra før av har jeg en Diamant Photon landeveishybrid, men den bruker jeg jo t/r jobb og i en del sammenhenger der jeg ikke vil bruke racer. Ønsker meg en egen sykkel til direkte treningsformål, så jeg virkelig kan henge med disse andre "proffene" jeg har sagt jeg skal holde med selskap.

Et mulig godt bruktkjøp da kanskje!? Så sant den passer meg ifht rammestørrelsen, men det bør den gjøre ut fra opplysning i annonsen.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 14:54   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.539
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Sykkel] Anbefal meg en racer/landeveissykkel!

Skal du sykle til Hovden, Bomull? Sprekt gjort.

Jeg har kollega, dame, som sykler enormt mye. Skal høre med henne hva hun anbefaler.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 14:56   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Sykkel] Anbefal meg en racer/landeveissykkel!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Skal du sykle til Hovden, Bomull? Sprekt gjort.

Jeg har kollega, dame, som sykler enormt mye. Skal høre med henne hva hun anbefaler.

Det er planen, på sikt. Håper å ta Hovden-Kr.sand til neste år, hvis rittet gjennomføres (det ble jo avlyst i år), og Kr.sand-Hovden i 2016. Innimellom det kunne det være gøy å prøve ut Nordsjørittet, Palmerittet ol. I 2015 that is, denne treningsvåren gikk jo rett i asken, om man kan si det sånn. Vi får se. Jeg skal uansett begynne å sykle også utendørs med den sykkelgjengen min, og da må jeg jo ha utstyret i orden.

Kjempekjekt hvis du spør. Hun har kanskje også tips til hvem/hva/hvor her i byen spesifikt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 15:19   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.539
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Sykkel] Anbefal meg en racer/landeveissykkel!

Sendt deg et par PM'er med tips. Hun bor i Grimstad og sykler enormt mye med Grimstad gutter og har aktiv samboer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 16:53   #10
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.059
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Sykkel] Anbefal meg en racer/landeveissykkel!

Den du har lenket til er et godt kjøp.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 21:03   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Sykkel] Anbefal meg en racer/landeveissykkel!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Sendt deg et par PM'er med tips. Hun bor i Grimstad og sykler enormt mye med Grimstad gutter og har aktiv samboer.

Takk for Pm-er, helt topp!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 21:16   #12
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Sykkel] Anbefal meg en racer/landeveissykkel!

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Den du har lenket til er et godt kjøp.


Den ser ut til å være et godt kjøp i den prisklassen såvidt jeg kan bedømme.

Jeg har ikke mye peiling på racere, men da jeg kjøpte min i vår ble jeg anbefalt å ha minimum Shimano 105 girsystem (jeg valgte Ultegra, kjempefornøyd), karbongaffel (men ikke nødvendigvis karbonramme, det gjør sykkelen ganske mye dyrere og på en damesykkel blir det begrenset hvor mye vekt man tjener på det. På min sykkel utgjorde det bare 400 gram forskjell.) Kompaktkrank bør man visst ha og så er det kjempeviktig at sykkelen ikke er for stor. Bikker man mellom to str., er det visstnok bedre å gå ned.

Få hjelp til å stille inn sykkelen, det er viktig at den passer perfekt. Jeg kjøpte min av byens sykkelguru og det var fantastisk å kunne sykle sitt livs første tur på racer uten å få vondt et sted tiltross for over 11 mil sykkeltur!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no