Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

What's your cultural dealbreaker?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-14, 21:36   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Mavs, jada, men dealbreaker å like litt klein musikk, liksom? Jeg synes ikke det er dealbreaker å like Coehlo heller, jeg, men det lugger jo helt klart. Eller, det trigger en fordom om at de liker spiritualitet og Åpenhet overfor Livets Mysterier.

Jeg har forresten en skikkelig dealbreaker. Masse hjerter i FB-statusen sin, sammen med bilder av pusete post-it-lapper til kjæresten sin eller bilder av barna som bærer ut søpla. Orker ikke, vil ikke, kan ikke ha det i feeden.

Nuh, er ikke musikken jeg nødvendigvis mener er klein, men konseptene.

Men ta det med ro, eighties party med Rune Rudberg er innafor.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 20:57   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt begge deler. Gjerne samtidsmusikk på Henie Onstad ( Det er gjerne der de arrangeres, ikke Astrup Fearnley), men elsker TV.

Bilder av barn som bærer ut søpla? Er det en greie? Jeg har ett vennepar som er utrolig smaskete med hverandre på FB. Men de er veldig morsomme da, og de eneste jeg kjenner som gjør det, så da er det greit.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 21:05   #3
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Henie Onstad.

Og hva med sånne som drar til New York og det eneste kulturelle man gjør er å være talk show-publikum? #dealbreaker er en 30Rock-catch frase

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 00:19   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Henie Onstad.

Og hva med sånne som drar til New York og det eneste kulturelle man gjør er å være talk show-publikum? #dealbreaker er en 30Rock-catch frase

Eller hva med sånne som drar til NY og ikke gjør noe kulturelt what so ever annet enn å bo på et hotell i nærheten at tribekka-festivalen fordi reisefølge ditt håper å treffe på en kjendis eller to (jeg hadde en nær-Ted Moseby opplevelse i heisen, så det var vellykka. )

Gammel 09-05-14, 21:08   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest skeptisk når folk snakker ned alt som er mainstream.

Gammel 09-05-14, 21:51   #6
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er mest skeptisk når folk snakker ned alt som er mainstream.

Gammel 09-05-14, 21:09   #7
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har (enorme) problemer med politikk og religion, og jeg ville reagert på noen som bombastisk erklærte at han/hun aldri leste en bok, men jeg klarer ikke helt å komme på noen pop-kulturelle dealbreakers, altså bøker, filmer, musikk, visuell kunst e.l. som ville fått meg til å ikke være venner med noen/date dem.

Selv om jeg er en snobb fra en akademikerfamilie på Oslo vest. Hm. Så kritisk som jeg er kan dette umulig stemme. Jeg må gruble litt på dette.

Gammel 09-05-14, 21:21   #8
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Det eneste som får meg til å kikke litt skrått på folk, av det jeg kan komme på, er om de sier at de ser Paradise Hotel og ikke er litt flaue over det engang. Det sier nok mer om meg enn dem, men jeg klarer bare ikke å se underholdningen i det programmet og dømmer nok en smule deretter. Ellers er det nok mer summen av de kulturelle dealbreakerne som gjør at jeg eventuelt mister interessen for dem enn spesifikke ting (selv om alternative greier bruker å gi meg litt kvalmefornemmelse).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 21:39   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det er mye som går greit her, folk skal få ha dårlig smak for min del , men jeg tror det å oppriktig like bøkene til Hanne Ørstavik ville skremt meg unna enhver relasjon.

Jeg prøvde å si noe liknende til litteratur-foreleseren min, og jeg tror jeg kommer til å stryke på muntlig litteratur-eksamen på grunn av det. Da jeg etterpå sa at Dag Solstad i overkant ordkåt, var det i hvert fall gjort.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 21:57   #10
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Det eneste som får meg til å kikke litt skrått på folk, av det jeg kan komme på, er om de sier at de ser Paradise Hotel og ikke er litt flaue over det engang. Det sier nok mer om meg enn dem, men jeg klarer bare ikke å se underholdningen i det programmet og dømmer nok en smule deretter. Ellers er det nok mer summen av de kulturelle dealbreakerne som gjør at jeg eventuelt mister interessen for dem enn spesifikke ting (selv om alternative greier bruker å gi meg litt kvalmefornemmelse).

Dealbreakeren for meg er folk som DELTAR I Paradise Hotel.

Gammel 09-05-14, 22:05   #11
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Dealbreakeren for meg er folk som DELTAR I Paradise Hotel.

En tidligere nabo var med som fristerinne i Temptation Island. Jeg kjente fordommene blomstre som det berømte ugresset bak do.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 22:09   #12
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

En tidligere nabo var med som fristerinne i Temptation Island. Jeg kjente fordommene blomstre som det berømte ugresset bak do.

Fristerinne I Temptation Island?

Gammel 09-05-14, 22:13   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har sikkert flere eksempler men det siste selvopplevde er når en jeg akkurat har blitt kjent med sier :
"Nei, jeg gidder ikke lese Harry Potter, det er barnebøker! "

Og grunnen til jeg blir irritert over det er at HP-bøkene har blitt grunnleggende kulturkunnskap, og det blir implisert at grunnen til at de ikke blir lest er at man er så komplisert i hodet at man ikke kan lese noe så enkelt som barnebøker.

Og du kan faen meg banne på at når man da spør avventende "Nehei, hva slags litteratur er det som gir deg noe?" Så er det ikke Coetzee liksom de svarer, nei, det er den siste til Nesbø eller Marian Keyes eller noe annet totalt non-utfordrende lightgreie.

Du er jo ikke håret bedre selv. Og er HP mer grunnleggende kulturkunnskap enn Hole?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 23:04   #14
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk å lese 40 av 42 isfolkbøker, og da gi seg. Jeg leste de på barneskolen (tydeligvis yngre enn Bluen ), og slukte dem. Det var vel slik jeg lærte å binge bøker. (Kan man bruke det om lesing?)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 21:52   #15
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg giftet meg med en som jeg oppdaget et par uker inn i forholdet hadde lest hele Sagaen om Isfolket. :tolerant: For en attenåring som hadde vokst opp med et forbud mot Bobsey Barna pga. den dårlige grammatikken og stygge fonten var dette ganske eksotisk.

Gammel 09-05-14, 21:53   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hah, jeg har lest hele Sagaen om Isfolket, minus den siste 1,5 boka! Da var jeg bare såååå lei. Ikke har jeg savnet å lese dem heller. Til mitt forsvar gikk jeg på barneskolen da jeg leste det.

Gammel 09-05-14, 22:26   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hah, jeg har lest hele Sagaen om Isfolket, minus den siste 1,5 boka! Da var jeg bare såååå lei. Ikke har jeg savnet å lese dem heller. Til mitt forsvar gikk jeg på barneskolen da jeg leste det.

Nå, de siste bøkene kom i 1989. Ungdomsskolen, da.

Jeg har lest hele serien to ganger, og skammer meg ikke en millimeter. Jeg var 16 (og har kompensert med litterære universitetsstudier i tre språk. Tror jeg fikk 1,5 på grunnfagseksamen i engelsk litteratur samme år som jeg sist leste en Sandemo-bok. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 22:32   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nå, de siste bøkene kom i 1989. Ungdomsskolen, da.

Men de leste jeg jo ikke. Neida, mulig jeg leste dem utover på ungdomskolen også altså, men de aller fleste leste jeg i i femte og sjette klasse.

Gammel 09-05-14, 23:00   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men de leste jeg jo ikke. Neida, mulig jeg leste dem utover på ungdomskolen også altså, men de aller fleste leste jeg i i femte og sjette klasse.

Det kom sikkert seks i året rundt 88-89.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 23:03   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det kom sikkert seks i året rundt 88-89.

Ok, da er det mulig jeg har gått glipp av flere. Sjekket denne lista, og jeg falt av rundt Fanget av tiden som kom ut i 88. Så da leste jeg nok de siste i sjuende, muligens åttende klasse.

Sist redigert av Tallulah : 09-05-14 kl 23:09.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.