|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Converse til bunaden? | |||
| Ja, hvorfor ikke? |
|
31 | 16,15% |
| Nei, er du gal? Bunadspolitiet tar deg. |
|
142 | 73,96% |
| Whatever |
|
15 | 7,81% |
| Jeg klarte ikke endre til tre valg på mobilen. Jeje. |
|
4 | 2,08% |
| Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Jeg tror hvis man har litt lange tær kan man føle at man blir beskyldt for både det ene og det andre stort sett hvor som helst. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Fantastisk oppsummering!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Hm, vel....Men akkurat latterlig-kommentaren kom faktisk i anledning noe HV sa om sammenligningen med bunadspolitiet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Jeg håper mora mi hadde fortalt meg hvor kjipt det ser ut med converse til bunad hvis jeg hadde funnet på noe sånt som ungdom. Jeg tviler på at hun ville sagt noe. Hun var så raus med tanke på hvordan jeg valgte å kle meg at det bikket over andre veien. Det var en del situasjoner hvor jeg godt kunne ha fått litt veiledning og tilbakemelding tenker jeg når jeg ser tilbake på den tida. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jepp - her er jeg også. Veiledning er jeg for. Hvis de håpefulle likevel velger feil sko, så tenker jeg at vi kommer til å overleve uten varige men, alle sammen, og la det bli med det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?For ikke lenge siden var det en tråd her om hvordan folk burde gå kledt på jobb, og jeg mener noen skrev at man hadde en plikt til å kle seg pent når man omgikk andre og at det var respektløst å ikke bry seg om hva man har på seg på arbeidsplassen. Jeg husker at jeg ikkje helt skjønte at det var så viktig, men bunad og Converse- det reagerer jeg på? Kanskje det er jeg som er bunadspolitiet? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
|
|
|
#12 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Med bunad over? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Men en total avsporing, for dette er noe jeg har lurt på: Er det noen som faktisk klarer å kjenne forskjell på slike sokker som er beregnet på høyre og venstre fot hhv? De pares på kryss og tvers når de er vasket, og jeg kan like gjerne ha på meg to L-sokker, uten å merke det overhodet.
|
|
|
#14 |
|
Semiaktiv
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Det finnes også dem som mener at det som passer best til (ekte
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Altså, jeg regner med at de aller fleste barn i skolealder har fått med seg at lilla leopardconverse ikke er det som passer aller best sammen med bunad. Derfor ville jeg antatt at et slikt valg var tatt på grunn av opprørstrang, selvstendig motesans eller gøy, ikke inkompetanse og ignorans. Sønnen min får selvsagt veiledning og korreks fra meg angående hva slags antrekk som passer seg eller ikke, men ukorrekte sko til bunad gjort med overlegg er jeg pyttsann til. Særlig når alternativet som liksom skal være der slett ikke er noe som originalt var der, men noe som er funnet opp waaaay i ettertid.
|
|
|
#17 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Tallulah er min sjelevenn når det kommer til bunad vs. Converse vs. skikk og bruk vs. bestikkbruk vs. bunadspoliti vs. rebelliøs fashionstatement v.s. curlingforeldre vs. økonomi vs. Luksusfellen vs. motepress vs. bunadspress vs. "Sånn gjør man bare ikke" vs. Rosa crocks vs. 17.mai
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Nå må jeg plutselig forsikre meg om at Tally skjønte at jeg var på vei ut på løpetur.
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Nå syns jeg du drar det ut av alle proposjoner. Dette blir for absurd for meg å diskutere, rett og slett. Og illustrerer kanskje rett og slett at det ikke burde være så farlig om man gikk med converse til bunad. Det som forbauser meg litt er at mange syns det er greit nok med joggesko til bunad, gjerne fordi ungene skal gå langt. Når man da ikke syns det er greit med converse er det jo nettopp fordi man forstår at den som ønsker å bruke det vil ha det nettopp som et lite opprør. Så da blir manglende motesans litt rart å trekke inn, syns jeg.
I rosa strømpis!
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Døh, det er kompresjonssleeves!
|
![]() |
|
|