|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i mai
Jepp. Enig. Og sånn er det her også.
|
|
|
|
#2 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her er det skolefri 2. mai og ikke 30. mai. jeg synes også det er lurt at de fridagene/planleggingsdagene man likevel skal ha ila året legges til inneklemte dager. Og når man bare skal ha én av dem synes jeg det er dumt at man velger den som kommer uka etter påske. Vi har familie langt unna og har planlagt familietreff fem timers biltur unna siste helga i mai, så da må vi be skoleungene fri den 30. uansett. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiSkolen skal ha min. fem planleggingsdager i løpet av året, og mange kommuner velger å legge planleggingsdagene til inneklemte dager. Som lærer synes jeg dette er veldig lurt fordi: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiFri begge dagene her også. Om det er greit? Tja, de må jo taes en eller annen gang, skoleåret er på så og så mange dager, så om de ikke taes da så må de taes en annen gang.
|
|
|
|
#5 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiFri begge dagene her også - veit ikke om det er plandager eller pålagte avspaseringsdager, og kjenner at det ikke bryr meg.
|
|
|
#6 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiFylkeskommune og kommune blir enige om skoleruta, 190 dager i året. Det vil derfor variere når man starter i august, slutter i juni. Slutter og starter til jul, og inneklemte dager.
|
|
|
#7 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiHer er det fri 30., men ikke 2. Jeg synes i grunnen det er greit at noen av planleggings-/avspaseringsdagene legges til inneklemte dager slik at det blir mulighet for langhelger. Minst ei i klassen til Ville har reist på ferie denne uka likevel (selv om det ikke er fri fredag).
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiJeg tenker også at det tross alt er bedre å ha fri sånne dager enn andre tilfeldige midt i året, så kan de som har anledning til det benytte dagene til litt langfri.
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiDet er sånn i Oslo også, og jeg er veldig glad for at det er sånn. Jeg liker å reise bort langhelger, og det er jo en ypperlig anledning.
|
|
|
|
#11 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiVi har barna på skole i to forskjellige kommuner. Stesnuppa har fri 2. mai, mens Poden har det ikke.
|
|
|
#12 |
|
WF: BNBE
Enig i dette. Her har skolen og SFO planleggingsdager, og det samme med barnehagen (privat). Vi bor i Telemark.
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiSkolene har 6 plandager i året. I Oslo har de som regel 5 plandager i slutten av sommerferien - og det merker jo ikke foreldre noe til. Den siste blir ofte jobbet inn over kveldsmøter - slik at lærere også kan få en langhelg i mai - sammen med ungene sine. Det har ihvertfall blitt fremforhandlet på de skolene jeg har vært på.
|
|
|
#14 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Ja, seks er det selvsagt. Sorry.
|
|
|
#15 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiLitt usikker på om skolen har fri begge eller bare ene, men jeg synes det er helt strålende egentlig. Går an å få seg en langhelg.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiJepp, som flere allerede har sagt: Det er sånn i Oslo også. Men her er AKS åpen, så om man må jobbe kan barna være der. Jeg syns det er fint at de dagene er fri, kanskje det kan eliminere litt behovet for å ta ut ungene til langfri andre ganger i året, men det er også bra at AKS holder åpent slik at man har et alternativ.
|
|
|
#17 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiBåde på min arbeidsplass og på ungenes skoler (to forskjellige) er det business as usual disse dagene, så jeg tror det ene alternativet er mer vanlig enn det andre. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiJeg la merke til etter juleferien at osloskolen startet allerede torsdag 2. januar. Jeg tror det var for å unngå bare en skoledag og et rush av søknader om fri dersom de hadde startet fredag 3. januar. Dersom 17. mai faller på en torsdag pleier de aldri lage langhelg i Oslo. De ønsker ikke at alle skal reise bort og ikke gå i barnetoget, har jeg lest. Det ligger nok endel erfaring og føringer bak disse feriedagene.
|
|
|
#20 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Joda, osloskolene har fem planleggingsdager, som (de fleste) andre. Hver enkelt skole bestemmer selv når de vil legge dem innenfor skoleruta.
|
![]() |
|
|