Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-14, 16:53   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgene

Trampoliner som står tett inntil vegger kan fort gi vibrasjoner og "dunk-skvisj-dunk-skvis-dunk-dunk" i tillegg til hviiiiiiin fra de oppå.

Gammel 28-04-14, 17:01   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det er hyl og skrik samt den evinnelige gnisselyden. Også det faktum at den står plassert på ett sted, noe som gjør at støyen er konstant fra ett sted og ikke forflytter litt på seg på en naturlig måte som ved annen lek.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 17:08   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva er det med trampoliner som bråker? Vi er relativt ferske trampolineeiere, men jeg syns ikke den bråker?

Vår har plutselig begynt å knirke i år. Det er en aldeles skrekkelig lyd! (Og ikke helt uvanlig heller.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 17:14   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det må være helt greit å spørre, og jeg ville tatt hensyn i den grad det er mulig. Nå bor vi sånn til at det skal litt til å forstyrre naboene, men om det skulle være noe så hadde jeg syntes det var greit om jeg fikk et spørsmål.

Gammel 28-04-14, 17:40   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Synes også det er greit å ta litt hensyn, men ikke sånn at det går utover normal utfoldelse.
Her valgte vi å spise inne i dag, da nabojenta på 20 kjefter og skriker på de tre hundene dems.
Er ikke interessert i å høre på "helvete!" "kutt ut!" "faen!" osv. mens vi skal nyte middagen.
Moren og faren er ikke stort bedre og hundene bjeffer i endinga.
Vi har ikke klaget enda, men tror det er like før.
Vi titter intenst etter hus (bor i rekkehus, som nesten gir mindre privatliv ute enn på en balkong i blokk).

Jeg hadde latt ungene bruke trampolinen om de klarte å begrense skrikingen,
det hadde jeg ikke orket å høre på uavhengig av at naboen jobber nattevakter.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 19:31   #6
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du anbefaler naboen din å kjøpe seg slike, hun vil ikke angre!

http://www.hantek.no/orepropper/sovepropper

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 22:00   #7
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Jeg jobbet nattvakter i årevis. En av ulempene med det er jo at man sover når andre er våkne, og dermed må leve med støy. Sånn er det bare, og de må være en del av vurderingen når man velger den typen jobb.
For min del var det en tilvenning, og etter en liten stund sov jeg gjennom det meste. Det er helt sikkert ikke alle som har det sånn, men da bør en kanskje vurdere omm dette er noe en skal drive med.

Jeg synes det er utidig å begrense naboenes aktivitet i egen hage når man tar det valget å jobbe i en jobb som har nattvakter, rett og slett.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 22:11   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Her i bygda dominerer skift/turnusarbeid, og i vårt nabolag er det garantert minst ein som sover etter nattevakt kvar einaste dag året rundt. Og skal ein ta omsyn til dette, samt små barn si leggetid (rundt klokka sju?) og dei middagssovande naboane (rundt kl. fire?), samt bevare nattero for dei av oss som jobbar dagtid, ja da er det jammen ikkje mykje tid til hekkesaks og grasklippar.

Å jobbe nattskift om sommaren er ti gonger verre enn om vinteren. Særleg på fine dagar.

Ikkje alle er så priviligerte at dei kan velge bort skift/turnusjobbing da.

Gammel 28-04-14, 22:13   #9
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg blir litt overraska over at ikkje folk som søv på tider det ikkje er stille rundt seg bruker øyreproppar. Er ikkje det vanleg?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 22:16   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Øyreproppar tar berre toppane. Eg har ikkje prøvd formstøypte proppar, men vurderer det! Det er berre det at det firmaet alltid tar ferie på dagar da eg er i byen. Og det skulle nett ikkje forundre meg om dei har stengt førstkommande fredag også.

Gammel 28-04-14, 22:12   #11
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Nå kom jeg på den sommeren jeg var turnuslegevikar i Bodø og fikk "bolig" over en barnehage og under et tak som skulle byttes ut i løpet av sommeren.

:grøss:

Gammel 28-04-14, 22:30   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mulig at naboens trampoline bråker mer enn sin egen.

Men trampoliner bråker ja. Helt forferdelig bråk med den knirkingen. Mulig det kommer når de når en viss alder.

Det å be om at naboene skal holde orden på turnusen og alltid holde seg unna ymse aktiviteter når man sover blir litt i overkant da, men for en enkelt helveteshelg tenker jeg at det må være fint innafor det man kan be om hjelp til. Jeg hadde gjort det for mine naboer uten å tenke mitt på noen måte i hvertfall. På samme måte som jeg ikke klipper plena i kirketiden på søndag eller når naboen har middagsselskap i hagen eller når babyer typisk legger seg.

Jeg sover forøvrig som en stein så jeg har ikke det problemet nærmest uansett. Det største hinderet for god søvn etter vakt er egne barn som bare MÅ spørre om noe.

Gammel 28-04-14, 22:57   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man bli kvitt den gnisselyden igjen? Eller er det ny trampoline som gjelder når man først har fått den?

Gammel 28-04-14, 23:47   #14
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dere som har gnisselyd, har dere kvalitets trampoline eller billig fra europris eller lignende?

Trampolinen genererer støy, i form av barn som roper og snakker høyt til hverandre. Men ikke plagsomt i vårt nabolag.

Gammel 28-04-14, 23:56   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Dere som har gnisselyd, har dere kvalitets trampoline eller billig fra europris eller lignende?

Midt på treet, tror jeg. Fra ToysRUs. Den har ikke gnisset før og er tre år nå.

Gammel 29-04-14, 00:02   #16
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du bør sikkert sjekke at den står i plan og ikke rører på rammen under bruk, det kan sikkert komme gnisninger som lager lyd og et av beina ikke har støtte feks. Eller om den står og vipper.

Vår gnisser ikke, den er nå 4 år gammel, fra jumpking.

Gammel 29-04-14, 08:24   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Naboens er 3 år gammel, fra JumpKing, og det er to aktive gutter som bruker den i timesvis hver dag med diverse venner.
Vår er 1 år fra JumpKing, gnisser ikke.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 00:19   #18
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3 år gammel Jumpking som står ute hele året og generelt mishandles. Gnisser ikke. Den er oval da, om noen ingeniører skulle mene at fasongen har betydning.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.