Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund med på restaurant

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-14, 19:03   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Hva gjør oppdrettere om det blir forbud? Kjører likevel eller putter valp i lasterommet? Egne charterfly?

Dette er jo situasjonen for andre dyreeiere som bedriver oppdrett og avl.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 19:26   #2
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hva gjør oppdrettere om det blir forbud? Kjører likevel eller putter valp i lasterommet? Egne charterfly?

Men nå er det jo ikke forbudt.

Om det skulle bli det må man jo kjøre bil selvfølgelig.
Men det er tillatt, å så lenge det er lovlig, så kommer nok man til å oppleve hund i kabin.

Gammel 09-04-14, 19:34   #3
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Men nå er det jo ikke forbudt.

Om det skulle bli det må man jo kjøre bil selvfølgelig.
Men det er tillatt, å så lenge det er lovlig, så kommer nok man til å oppleve hund i kabin.

Jeg ser til min store lettelse at naaf jobber med saken og at norwegian har forbud på utenlandsfly.

Gammel 09-04-14, 19:36   #4
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ser til min store lettelse at naaf jobber med saken og at norwegian har forbud på utenlandsfly.

Dette har de vel jobbet med iåresvis uten å komme noen vei dessverre.

Gammel 09-04-14, 19:42   #5
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Dette har de vel jobbet med iåresvis uten å komme noen vei dessverre.

Ja du synes vel det er trist.

Jeg tror det vil bli endringer.

Gammel 09-04-14, 19:29   #6
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men det kan jo alle gjøre? Det å reiser med fly er eventing unødvendig for de fleste. Jeg reiste som barn til øyelege i Tromsø, og det var siste gangen for min del at jeg hadde en "viktig" grunn til å reiser. Jeg er selvfølgelig enigma i at mennesker skal prioriteres høyere enn dyr, men jeg er ikke enig i at ferien min skal prioriteres høyere enn hobbies til andre.

Så å si alle flyreisene mine er jobbreiser. Er det viktig nok grunn?

Mener å ha hørt at Widerøe frakter geiter. Neppe i kabinen, da.

Gammel 09-04-14, 21:49   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår ikke helt det der med at det skal være så mye bedre å være dyr i flykabinen enn i lasterommet. Etter å ha prøvd begge deler med katt er jeg ikke i tvil om at lasterommet er best for dyret.

Men en ting som jeg tror kunne ha redusert mengden dyr i kabinen ganske mange hakk er å endre litt på prispolitikken. Sist jeg reiste med dyr var det vesentlig dyrere med katt i lasterommet enn i kabinen. I kabinen var det bare en liten avgift mot godsbetaling i lasterommet. Det burde være dyrt nok til at det bare er de som har nykjøpt valp som føler de har grunn til å dra med seg dyret inn.

Tidligere da jeg bestilte sånn billett var det forresten slik at man ikke fikk bekreftet plassen til dyret før dagen før avreise, og at det var slik at hvis det meldte seg en allergiker i siste liten så måtte dyret uansett i lasterommet? Er det ikke sånn lenger?

Gammel 09-04-14, 23:01   #8
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Nei er ikke sånn.
Er førstemann til mølla prinsippet.

Gammel 29-04-14, 23:08   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Akkurat det bryr meg lite. Har ikke mat løst oppi der. Mat er innpakket. Jeg orker ikke forholde meg til tanken på alle urene områder.

Gammel 30-04-14, 00:12   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det plager ikke meg heller. For jeg gjør det ikke. At det kanskje har sittet skitne unger der før er ikke noe som plager meg nevneverdig. Men jeg ville IKKE gjort det selv. Jeg foretrekker å holde roastbifffen min borte fra sorpete støvler.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 10:37   #11
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette med disse 'veskehundene' irriterte meg noe grenseløst når vi hadde hund (schæfer).
De små søte hundene ble bært rundt på butikkene og kjøpesenterene uten at vekterene sa ett ord. Til slutt tenkte jeg ''fuck it. hund er hund!!!''
Løftet opp schæferen på +30 kg og gikk rundt med den på senteret! Vekterene sa ikke ett ord

Gammel 29-04-14, 18:49   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du hadde stor veske da?

I dag så jeg en 30-kilos gutt (10-åring?) som satt oppi handlevogna på Rema1000. Det så merkelig ut. Jeg så at han klatret oppi uten problemer, så han var ikke funksjonshemmet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 21:53   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Du hadde stor veske da?

I dag så jeg en 30-kilos gutt (10-åring?) som satt oppi handlevogna på Rema1000. Det så merkelig ut. Jeg så at han klatret oppi uten problemer, så han var ikke funksjonshemmet.

Digresjon, men det verste med å ha unger i handlevogner synes jeg er det hygieniske aspektet. Æsj.

Gammel 29-04-14, 21:57   #14
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Digresjon, men det verste med å ha unger i handlevogner synes jeg er det hygieniske aspektet. Æsj.

Du skulle visst hva annet de handlevognene brukes til. Sko er ikke det verste de blir utsatt for. Og de vaskes aldri. Ikke som jeg har sett, i alle fall, i løpet av sju år og to butikker. Pakk inn maten, du!

Gammel 29-04-14, 22:00   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Du skulle visst hva annet de handlevognene brukes til. Sko er ikke det verste de blir utsatt for. Og de vaskes aldri. Ikke som jeg har sett, i alle fall, i løpet av sju år og to butikker. Pakk inn maten, du!

Ja, jeg vet at de er fryktelig skitne. Det ser jeg jo. Men ungen min trenger ikke akkurat gni sølen sin inn i pålegget heller, liksom n

Gammel 29-04-14, 23:03   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke handlevogner er så rene i utgangspunktet. Men jeg syns likevel ikke det er et sted store barn skal sitte med sølete sko.

Gammel 01-05-14, 22:24   #17
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Du skulle visst hva annet de handlevognene brukes til. Sko er ikke det verste de blir utsatt for.

Jeg klarer ikke å slippe denne kommentaren. Når sko ikke er det verste handlevogner blir utsatt for, hva er det da? "Har folk sex i handlevogner?!" tenker hodet mitt. Og det er ikke langt derfra til jeg helt ufrivillig og svært motvillig ser for meg mennesker som har sex i handlevogner. Og er det noe jeg absolutt ikke trenger midt i en svært hektisk eksamensperiode (eller når som helst ellers) så er det bilder i hodet av mennesker som har sex i handlevogner.

Gammel 29-04-14, 22:58   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Seriøst? Tror du handlevogner (eller butikkhyller, for den del) er rene?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 23:03   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Seriøst? Tror du handlevogner (eller butikkhyller, for den del) er rene?

Nei? Not at all. Hvor sa jeg det?

Sist redigert av Hyacinth : 29-04-14 kl 23:11.
Gammel 29-04-14, 21:55   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, skoa oppi der liksom?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.