Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-14, 22:17   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Sviskekake! Har noen funnet opp det?

Ja, ikke sant? Det er min mors signaturkake. Bunn med kokos, tykt lag med svisker og krem. "Alle" liker den....den er grufull med mindre man er 65 +

Gammel 26-01-14, 22:21   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Ja, ikke sant? Det er min mors signaturkake. Bunn med kokos, tykt lag med svisker og krem. "Alle" liker den....den er grufull med mindre man er 65 +

Kokos og svisker!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 22:23   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Kokos og svisker!

Og krem!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 16:43   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan kunne jeg unngå å nevne denne på "bunnlisten" min? Begge tantene mine (65 +) som er flinke til å invitere til kakeselskap (velsigne dem!) har dette som sine signaturkaker også. Ikke så rart, for "alle" roser kaken høylytt. Jeg synes den er forferdelig og pleier å ta et stykke på tykkelse med en blyant (for de nøder...) og bare spise kokosmasse og krem. Sviskene og eggekremen (for det er eggekrem der også, er det ikke?) lar jeg ligge igjen på fatet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 21:28   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig angående banan i bløtkaker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 21:33   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Kaker jeg liker:
1. Sjokoladekake (litt saftig og med smørkrem på, eller brownies)
2. Ostekake med ordentlige bær, ikke fæl gelé fra pakke, og veldig gjerne ovnsbakt ostekake etter oppskrift fra gastronomisk institutt.
3. Suksessterte.
4. Kvæfjordkake
5. Sitronpai

Kaker jeg ikke liker:
1. Tropisk aroma
2. Soaked chocolate cake (den man finner oppskrift på her på FP)
3. Vaniljekake (sånn med ferdiglaget vaniljesaus i)
4. Eplekaker og andre fruktkaker hvor det er mye mer frukt enn kake.
5. Delfiakake (urk)

Gammel 26-01-14, 21:34   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker de fleste kaker, men står over fyrstekake, soaked-kaka, sacher torte, sjokoladekake på kakao og alle kaker fra passion for baking-bloggen. (Har ikke faktisk prøvd alle, men mange, og aller har vært tamme og alt for søte)
Jeg fikk og en gang bløtkake med multer. Grøss.

Gammel 26-01-14, 21:52   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tja, si det. Jeg synes de fleste kaker kan være gode så lenge smakene er balansert og det er brukt riktige teknikker. Det aller verste er kaker som ser gode ut, men som ikke smaker godt. Jeg har prøvd oppskrifter fra enkelte velkjente bakeblogger som jeg tror er laget mest pga. utseende og med lite tanke på smakskombinasjoner eller gode råvarer.

F.eks. kan suksessterte være veldig godt, men noen lager dem med et 5 cm lag rent smør på toppen. (Det er iallefall det de smaker som.)

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 22:09   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode kaker:
1. Skikkelig god brownies, litt sprø oppå, klissete inni, med valnøtter. Eller CCB, eller salted caramel brownies.
2. Syrlige mousseostekaker
3. Lemon Meringue Pie
4. Pavlova
5. Gulrotkake, Hønni sin, best ever!

Kaker som ikke er kake-kaker, men burde vurderes:

1. Berlinerboller
2. Prinsessekake
3. Eplepai
4. Waleskringle
5. Pecanpai

Fæle kaker:

1. Bløtkake med hermetisk frukt eller banan
2. Kvæfjordkake. Romkrem? Seriøst?
3. Tørre sjokoladekaker, langpannekaker med for mye mel. Tropisk aroma, feks. Æsj.
4. Sunne kaker, eller kaker med sunne ingredienser. Bullshit. Sunne grove kanelsnurrer? Grov sjokoladekake? Fysj!
5. Kjip rullekake

Gammel 27-01-14, 14:47   #10
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Fæle kaker:

2. Kvæfjordkake. Romkrem? Seriøst?

Kvæfjordkake er ikke min favoritt, men jeg liker den. Jeg lager den med vaniljekrem, og jeg tror ikke jeg hadde likt den med romkrem, så om du har spist den med romkrem så skjønner jeg at du ikke liker den. Alle jeg kjenner lager den med vaniljekrem.
Det er forøvrig den kaka det som regel går mest av i selskaper jeg er i, i tillegg til pavlova.

Gammel 27-01-14, 14:59   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hesteskoiskake er da slett ikke den verste isen.

Gammel 27-01-14, 15:03   #12
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elsker alt av kaker! Til og med julebakst! Favoritten er nok Palova, hvis jeg blir tvunget til å velge, men kan kan ikke komme på noen kaker jeg direkte misliker.

Gammel 26-01-14, 22:14   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kake? Ja takk!

Jeg elsker
Marsipankake/bløtkake
God sjokoladekake
Alle slags paier, gjerne Lemon meringue
Kaker med nøttebunn eller som involverer kransekakemasse

Nederst på listen står:
Sachertorte/sjokoladekake med syltetøy eller fruktsmak
Kaker med tørkede frukter, type engelsk julekake

Men jeg trykker det i meg, hvis det er det eneste tilgjengelige. :alt går i grisen:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 22:16   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Det er jo mange som elsker kvæfjordkaka, siden den har fått navnet verdens beste. Men tydeligvis er det endel som ikke er så begeistret også. Jeg syns den kombinasjonen av tykk og mektig og gjerne litt tørr bunn med eggesmak, vaniljekrem og ofte ikke spesielt god marengs er utrolig kvalmende.

Gammel 26-01-14, 22:21   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg har smakt en sånn kake med kokosbunn, svisker og krem, og likte den. Og jeg er beviselig godt under 65.

Gammel 26-01-14, 22:33   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har smakt en sånn kake med kokosbunn, svisker og krem, og likte den. Og jeg er beviselig godt under 65.

Gamlisungdom!

Gammel 26-01-14, 22:38   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Gamlisungdom!

Jeg er nok for gammel til å være gamlisungdom også.

Gammel 27-01-14, 09:43   #18
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Er det ikke nøttebunn og kokos sammen i bunnen? Svigermor lager den. Mamma lager uten kokos i bunnen. Liker begge varianter.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 09:54   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig i at muffins er nedtur. Sjelden jeg får skikkelige gode muffins. Jeg lager gjerne ROOM-kaka i muffinsformer, men jeg snakker om tradisjonelle muffins. De er alltid tørre.

Ang kjøpekaker: Menuett går an. Ganske ålreit kake. Men der stopper det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 10:05   #20
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om jeg klarer å finne fem kaker jeg ikke liker. Jeg liker stort sett alt som er søtt tror jeg.

Liker:
- sjokoladekaker - helst så saftige og mørke som mulig
- alle slags kaker med krem (inkludert Kvæfjordkake)
- eplekake (og andre kaker med frukt bakt inn i deigen, men eple er best)
- gulerotkake
- søt gjærbakst.

Liker mindre
- ostekake
- kjipe kjøpekaker
- "bærkaker" (sånn med bær i gele på)
- kaker med smørkrem

Sist redigert av Blå : 27-01-14 kl 10:20.
Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.