Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Fortell meg om sims 3

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-13, 21:22   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fortell meg om sims 3

9 åringen sier at hun ønsker seg Sims 3. Hun har fått penger til jul som hun har lyst til å bruke på dette. Passer spillet til hennes aldersgruppe? Hvilke tilleggspakker er bra og er det noe annet jeg bør vite? Har ikke lyst til å si ja før jeg har fått gjort meg opp en mening og sist gang jeg spilte sims er sikkert 10 år siden. Og jeg regner med at det har utviklet seg endel siden den gang.

Noen med erfaringer?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 21:34   #2
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om sims 3

Vel min 10 åring har spilt SIMS et par år og kom nettopp hjem med 3 for 2 utvidelsespakker hun har kjøpt seg til SIMS 3.

Jeg husker jeg spurte her inne da hun begynte å spille SIMS men slik jeg vurderte det var det et bedre alternativ en moviestarplanet.
Hun lager noen særs dysfunkajonelle personer men alt i alt ser jeg ingen store problemer med at hun spiller SIMS.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 21:53   #3
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Fortell meg om sims 3

Jeg er spent på hva folk her inne sier, med tanke på at det er 12 års grense på det spillet.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 21:54   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.028
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om sims 3

Frøkna har spilt Sims3 i flere år (hun er 12 nå). Jeg kan ikke se noen problemer, verken med hovedspillet eller tilleggspakkene. 12-årsgrensa er vel fordi personene kan lage barn (de hopper under dyna mens det kommer hjerter opp), og folk dør, og det går an å bli kriminell, bl.a.. Hele settingen er sånn at det er helt greit, synes jeg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 21:59   #5
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om sims 3

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Jeg er spent på hva folk her inne sier, med tanke på at det er 12 års grense på det spillet.

Jeg synes jeg fikk noen nyttige innspill om dette i denne tråden:

http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=127333

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:01   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om sims 3

Hadde ikke hatt noen skrupler med å la min 10-åring spille det. Hvorfor i huleste er det 12-årsgrense på det?? Er det sånn chattegreier med i spillet nå? Jeg var skikkelig fan da 2-ern kom ut og spilte masse selv, har enda ikke prøvd 3-ern da, men har lyst og kunne godt spilt det sammen med eldste.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:20   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om sims 3

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg synes jeg fikk noen nyttige innspill om dette i denne tråden:

http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=127333

Ok, da ser det ut som om det er det at de ligger i senga med sladd over for å lage babyer som er grunnen til aldersgrensen. Min datter har vist i noen år nå hvordan babyer blir til, så da er ikke dette noe problem.

Da får vi laste det ned i morgen og se om hun liker det. Jeg var jo ganske hekta på sims 1 før jeg fikk unger, så kanskje jeg må prøve meg på det jeg også.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 00:10   #8
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om sims 3

I følge PEGI-ratingen så har det fått 12-års grense for "Non realistic looking violence towards human characters - Sexual images and/or sexual innuendo - Violence causing minor injury only" så barn på 10 år vil neppe ta skade av og spille Sims 3.

Aldersgrenser på spill settes av PEGI, som er en europeisk paraplyorganisasjon. Det medfører at aldersgrenser blir et slags minste felles multiplum, og særlig seksuellt innhold (selv om det er med under dynen og med sladding) slås det hardt ned på da det er strenge regler for det i en del land. De færreste i Norge ville heve et øyenbryn over det som foregår i spillet.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 11:31   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om sims 3

Nå har hun dilla på sims. Og jeg får stadig vekk høre nye fakta om sims, hva hun har sett at går an på youtube og hvordan det går med hennes familie.

En ting jeg har funnet ut er at det lønner seg å kjøpe spill og tilleggspakker på ebay. Mye rimeligere enn å kjøpe igjennom origin og jeg får koden på mail en liten stund etter at jeg har bestilt. Så i stedet for å betale 300-350 kroner for tilleggspakkene har jeg betalt 100-150 kroner. Så nå har hun vel 3 pakker i tillegg. Og jeg regner med at hun kommer til å kjøpe flere etter hvert.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no