Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Uniformert ungdom om uniformering

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-13, 22:56   #121
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.062
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Nokon: det er unektelig litt komisk å stå frem i avisa å si at man må få kle seg individuelt når man allerede ser helt prikk like ut. Stort mer selvmotsigende får du det ikke. Jeg kan ikke forstå at det er så feil å trekke på smilebåndet når jeg så artikkelen på nettsida. Der var de helt frivillig, og jeg ante jo ikke da at det var flere som "reagerte".

Å dele den på Facebook med hetsende kommentarer er noe annet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:01   #122
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nokon: det er unektelig litt komisk å stå frem i avisa å si at man må få kle seg individuelt når man allerede ser helt prikk like ut. Stort mer selvmotsigende får du det ikke. Jeg kan ikke forstå at det er så feil å trekke på smilebåndet når jeg så artikkelen på nettsida. Der var de helt frivillig, og jeg ante jo ikke da at det var flere som "reagerte".

Å dele den på Facebook med hetsende kommentarer er noe annet.

Men når Lykken begynner å snakke om lærepenge og om å lære å tenke seg om før ein uttaler seg, gjennom hets, er det som å seie at dei som blir mobba bare kan takke seg sjølv, det er jo ikkje rart dei ikkje har venner. Ein må la barn vere barn og ikkje forvente at tenåringar som tilfeldigvis blir stoppa av ein journalist skal takle same mediestorm som ein politikar.

- Det er komisk å sjå invdividualistar som er heilt like, men vi finn dei i alle aldersgrupper. Det blei veldig eksplisitt her.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:07   #123
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Begynner å bli passe lei av at dere påstår at jeg synes det er greit med netthets. Dere leser med de briller dere har lyst til.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:08   #124
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Lykken, jeg håper og tror at du ser litt annerledes på det når dine kommer opp i den alderen. Kanskje du da forstår litt mer om hvordan en fjortenåring fungerer, for det virker ærlig talt ikke som du har noe begrep om det.

Jeg tror faktisk jeg er av de som husker fjortistiden godt, ikke dermed sagt at man ikke trenger en del korrigeringer underveis. Det synker inn etterhvert.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:13   #125
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.891
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Begynner å bli passe lei av at dere påstår at jeg synes det er greit med netthets. Dere leser med de briller dere har lyst til.

Jeg prøver virkelig å være grei, altså - men jeg synes du skal lese det du har skrevet en gang til. Det ser virkelig ut som om du synes at det er greit at de får så mye pes - så lærer de kanskje. Jeg synes virkelig ikke at det er en grei holdning - og jeg tenker at slik tankegang er med på å ufarliggjøre det de fire guttene har blitt utsatt for.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:16   #126
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg tror faktisk jeg er av de som husker fjortistiden godt, ikke dermed sagt at man ikke trenger en del korrigeringer underveis. Det synker inn etterhvert.

Jeg husker også fjortistiden veldig godt. Og hvor skråsikker jeg var på at jeg visste hva jeg drev med. I ettertid vet jeg jo bedre.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:17   #127
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.177
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

De har jo ikke gjort noe galt. Selv sa jeg noe dumt i en offentlig setting i dag, det ble brukt mot meg på en lstterliggjørende måte umiddelbart. Betyr det at jeg fortjente det og nå må se og lære fordi jeg var så dum at jeg sa en ting uten å tenke meg om? Jeg er voksen og synes det var urettferdig at jeg ble hengt ut i kveld. Man fortjener ikke nødvendigvis det bare fordi man sier noe dumt offentlig.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:19   #128
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Når man ser på klippet så sier faktisk ikke guttene så mye dumt. Det går an å være mot skoleuniform og likevel ha et ønske om å signalisere tilhørighet til en gruppe ved bruk av klesstil.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:20   #129
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

De illustrerer jo veldig godt at det er et valg mellom at skolen eller markedet bestemmer hva som er skoleuniformen.

ellers er jeg enig med Esme. Gjenkjennelig og litt søtt og slik det alltid har vært. Og hvorfor voksne folk hetser på nett er helt uforståelig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:20   #130
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Jeg syns ikke man fortjener å bli utsatt for massiv latterliggjøring eller hets etter å ha sagt noe slikt i avisen. Det er heller ikke noe som er så dumt sagt at det trenger noen form for korrigering eller lærepenge. Vennligsinnet fnising fordi man kjenner seg igjen; ok, men ikke og kjipe kommentarer.

Det burde være unødvendig å beskytte barna sine fra å uttale seg om en så uskyldig sak, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:22   #131
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.891
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Latterliggjøring er jo en bombesikker måte å gjøre folk utrygge og handlingslammede på. Ikke noe jeg vil anbefale for noen, egentlig. hverken fjortiser eller voksne.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:22   #132
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg prøver virkelig å være grei, altså - men jeg synes du skal lese det du har skrevet en gang til. Det ser virkelig ut som om du synes at det er greit at de får så mye pes - så lærer de kanskje. Jeg synes virkelig ikke at det er en grei holdning - og jeg tenker at slik tankegang er med på å ufarliggjøre det de fire guttene har blitt utsatt for.

Nei, jeg har ikke skrevet at det er ok med hets. Ja, jeg tror vanligvis noen fjortiser tåler litt latter og litt "pes" og orientering fra de rundt seg og på nett. Men ikke massiv mobbing, det er kjipt. Hvor kjipt dette ble for de involverte vet vi ikke, men jeg tror de overlever uten traumer. Hadde det vært vedvarende, gjentatt hets av alt de gjorde på nett eller media hadde det vært mer alvorlig.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:25   #133
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Hva er greia med CG, bosted osv her?
Det var via mange unge AUF-ere jeg fikk se dette. De syntes responsen her på forslaget om uniform var morsom.
At ungdommer som ser klin like ut uttaler seg slik når sammenhengen er et forslag om skoleuniform er litt morsomt.

At noen kommer med skitkommentarer betyr ikke at det ikke må være lov å humre litt av slike sammenhenger.
Hvis det er massiv hets bør det fjernes.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:27   #134
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.891
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hva er greia med CG, bosted osv her?
Det var via mange unge AUF-ere jeg fikk se dette. De syntes responsen her på forslaget om uniform var morsom.
At ungdommer som ser klin like ut uttaler seg slik når sammenhengen er et forslag om skoleuniform er litt morsomt.

At noen kommer med skitkommentarer betyr ikke at det ikke må være lov å humre litt av slike sammenhenger.
Hvis det er massiv hets bør det fjernes.

Jeg opplevde dette som en del av debatten om uniform.

Det ble massiv hets.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:28   #135
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Jorunalisten kommenterer både jakkemerke og pris i et av spørsmålene til guttene, så det er selvsagt noe av poenget.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:29   #136
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Når man ser på klippet så sier faktisk ikke guttene så mye dumt. Det går an å være mot skoleuniform og likevel ha et ønske om å signalisere tilhørighet til en gruppe ved bruk av klesstil.


Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

De illustrerer jo veldig godt at det er et valg mellom at skolen eller markedet bestemmer hva som er skoleuniformen.

ellers er jeg enig med Esme. Gjenkjennelig og litt søtt og slik det alltid har vært. Og hvorfor voksne folk hetser på nett er helt uforståelig.

Dette handler jo om gruppetilhørighet ikkje om avindividualiseing. Ein finn "sosser" med voks i håret og dunjakker, "emoar" med svart pannelugg i augene og dyre headsett, "nerder" og "babes" på alle skular. Gjennom klesstilen signaliserer dei mykje og det viser individualitet mellom grupper, ikkje innad i grupper. Det er ikkje ein marknadsstyrt uniform, det er eit signal om at eg vil ha denne utstrålinga fordi det identifiserer meg med denne gruppa.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:31   #137
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.




Dette handler jo om gruppetilhørighet ikkje om avindividualiseing. Ein finn "sosser" med voks i håret og dunjakker, "emoar" med svart pannelugg i augene og dyre headsett, "nerder" og "babes" på alle skular. Gjennom klesstilen signaliserer dei mykje og det viser individualitet mellom grupper, ikkje innad i grupper. Det er ikkje ein marknadsstyrt uniform, det er eit signal om at eg vil ha denne utstrålinga fordi det identifiserer meg med denne gruppa.

Tja? Jeg er bare delvis enig. Markedsstyrt blir kanskje litt feil, for det er jo gruppestyrt som du sier, men det er jo et ikke helt ubetydelig problem at en del av den mer mainstream gruppeuniformen er rimelig kostnadsdrivende.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:32   #138
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Tja, tja. Jeg mener vel egentlig at de fikk seg en lærepenge og at de forhåpentligvis blir mer gjennomtenkte etterhvert. Dog var det en hard og voldsom lærepenge, så sånn sett er jeg ikke helt ufølsom.

Men det setter ihvertfall søkelyset på hvor ufølsomme disse CG-jakkeungene er, tenker ikke på gåsa som mishandles for at de skal ha kul in-jakke. De kjører bare sin EGEN stil, må vite.

Herrejesus.

Sånn ellers er jeg enig med Esme.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:32   #139
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det ble massiv hets.

Det kan godt hende, men de fleste som så dette fikk kanskje ikke (heldigvis) del i at det var hets?

Det jeg så var bildet og et lite sitat, ikke noe om CG og pris på jakker.

Jeg tenker det er greit å fjerne alt som har med hets å gjøre, men jeg synes ikke det var galt å humre av dette eller at det ble gjort et poeng av dette i kontekst av spørsmål om uniform.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 23:36   #140
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Tja? Jeg er bare delvis enig. Markedsstyrt blir kanskje litt feil, for det er jo gruppestyrt som du sier, men det er jo et ikke helt ubetydelig problem at en del av den mer mainstream gruppeuniformen er rimelig kostnadsdrivende.

Nettopp. Og hadde kritikken gått på akkurat dette, ville det vore sakleg. Er det ok at mainstream-ungdommar skal ha jakker til åtte tusen? Men kritikken frå sosiale medier går på kor latterlige desse gutane er. Det er personangrep. Det er utføre det eg synest er ok.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no