|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?To oppvaskmaskiner har reddet kjøkkenbenken her.
2006 og 2009 Sist redigert av Zulu : 15-12-13 kl 16:09. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?For å si det sånn, jeg holder fremdeles på med å rydde etter middagen i går. Det var til gjengjeld 17 mennesker til pinnekjøttlag, og jeg er sikker på at det var i snitt 7 glass per snute.
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?
Vel, samma hva jeg vasker det i, det blir i alle fall stående på oppvaskbenken og renne av seg.
|
|
|
#4 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?Men det står utenpå de blå posene at det ikke skal være skittent, Candy. Eller, det står "takk for at du bruker denne posen til kildesortert, ren plastemballasje".
|
|
|
#6 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?Næsj, det hørtes veldig overdrevet ut. Her er fra et intervju i Teknisk ukeblad:
Og ikke minst - hvor TØRT skal det være (fra renovasjonsetaten i Oslo sine sider):
|
|
|
#7 |
|
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?Når jeg er kokk er kjøkkenet rent idet maten settes på bordet.
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det er det her også, det er bare de #"$%& grytene, pannene og tallerknene som tar tid etterpå. Og grisete bestikk, glass, kaffekopper, hundeskål, og ikke minst å stable dette i maskinen på en måte så alt får plass. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?Går hundeskål i oppvaskmaskinen? Der kjenner jeg at en viss prippenhet slår inn for min del. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
© All rights reserved
|
Ja. Men vi spiser ikke av hunden sin skål selv etter at den har vært i oppvaskemaskinen. (Og er det nå jeg skal komme med påminnelsen om at den vaskekluten du vasket fjeset ditt med i dag kanskje ble brukt andre steder forrige gang den var i bruk?) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Jo, det gjør jeg. Den vaskes ut av med litt papir og zalo og varmt vann før den går i maskinen. Det er både av hygieneårsaker og fordi det ofte sitter matrester fast i den. Den går i maskinen etterpå, det har jeg ingen problemer med. Jeg synes faktisk det er eklere å ikke ha den i maskinen. Det er derfor jeg putter den inn der. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?Jeg har ikke hund, men hadde aldri satt skålene hans i oppvaskmaskinen, det synes jeg virker litt ekkelt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?Jeg klarer å tenke på rene håndklær som rene, uten å tenke på at de har vært skitne. Men for meg er det noe ekkelt med dyreskåler i oppvaskmaskinen, det syntes jeg også da jeg hadde katt. Som sagt, jeg er klar over at det nok er mer følelsesmessig enn reelt uhygienisk. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Jeg vasker også hundens håndklær med våre håndklær. Men på nitti grader. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?Heller et håndkle som har vært i rompa enn en hundeskål som har vært borti min menneskeskål. Heller ræv enn hund, sånn generelt sett. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?Jeg har tenkt på denne tråden over oppvasken den siste uken og ser at mye av ryddetiden går til en del ymse annet som jeg gjør i samme rennet. Tømmer matboksene, skyller vannflasker, rydder posten, hjelper et barn med noe, henger opp et par julekort, henger opp de papirkalendrene (Donald, Flax, etc) som alle andre enn meg tydeligvis syns er greiest å ha utover benken, vanner et par blomster.
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?Jeg fant igjen denne åtte år gamle tråden! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?Hva tror du da? At alle vi andre egentlig tar ut skitne gryter og tallerkener av oppvaskmaskinen, men ikke merker det? |
|
|
|
![]() |
|
|