Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Det hoper seg opp med rene klær

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-13, 09:15   #101
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Men dokke som har så få sorteringar, blir ikkje tøyet fort stygt? Lyseblå skjorter, beige gensera og lyst tøy kan vel ikkje vaskast med olabukser?

Eg vaske sånn:
60 gr kvitt
60 gr lyst
60 gr mørkt
40 gr kvitt
40 gr lyst
40 gr mørkt
40 gr rødt/rosa
Lys ull
Kvit ull
Mørk ull

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 09:19   #102
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.519
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Jeg sorterer før det skal i maskinen:
Rødt/rosa/lilla
Hvitt/gult/lyst
Svart (som er alt som er mørkere enn rødt, dvs fiolett, grønt, blått, brunt, grått)
og så 60 grader håndklær og sengklær utenom dette.

Ull går sammen med den fargen det tilhører. Men det slipper unna tørketrommelen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 09:20   #103
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Men dokke som har så få sorteringar, blir ikkje tøyet fort stygt? Lyseblå skjorter, beige gensera og lyst tøy kan vel ikkje vaskast med olabukser?

Eg vaske sånn:
60 gr kvitt
60 gr lyst
60 gr mørkt
40 gr kvitt
40 gr lyst
40 gr mørkt
40 gr rødt/rosa
Lys ull
Kvit ull
Mørk ull

Jeg gjør ca. som deg, bortsett fra at jeg tar lyst og hvitt sammen. Vi har så lite tøy som er helt hvitt. I tillegg vasker jeg håndklær og sengetøy på 90 innimellom.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 10:29   #104
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Men dokke som har så få sorteringar, blir ikkje tøyet fort stygt? Lyseblå skjorter, beige gensera og lyst tøy kan vel ikkje vaskast med olabukser?

Eg vaske sånn:
60 gr kvitt
60 gr lyst
60 gr mørkt
40 gr kvitt
40 gr lyst
40 gr mørkt
40 gr rødt/rosa
Lys ull
Kvit ull
Mørk ull

Jeg skiller ut helt hvitt og helt sort, også skiller jeg ut ull. Ellers kun på temperatur. Det vil si at nesten alt kan vaskes i denne (40 grader) eller neste (60 grader) vask, også fyller jeg opp håndkle- og sengetøyvasken (90 grader) med undertøy, slik at det kokes relativt ofte.

Det går så bra, så. Du aner ikke ikke hvor mye unødig arbeid folk flest gjør med vask.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 19-11-13 kl 10:48.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 10:36   #105
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.272
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Jeg vasker hvitt for seg selv, hvitt i min verden er alt som har hvitt i seg. Dvs helt hvite plagg og også feks ting som er stripet med hvitt i. Slike plagg er laget slik at den fargede delen ikke skal avgi farge til den hvite, men den hvite kan fortsatt ta opp farge. Helt lyse, beige ting kan også gå her. Ellers vasker jeg rødt/rosa/gult/noen ganger lys lilla for seg, fordi da holder klarheten i fargene bedre. Men bare fordi jeg har nok til å fylle hele maskiner. Resten av fargede klær går sammen, dvs de mørke klærne.

60 grader er hvitt og farget. Og ull går i en smelle, det avgir eller tar ikke opp farge på 30 eller 40 grader, uansett. Jeg sorterer forresten i trådkurver fra IKEA som står på "vaskerommet" - en nisje på badet avstengt med skyvedører. Når kurven er full, setter jeg på en maskin.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 10:46   #106
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Jeg vasker og bretter klesvasken.
Ungene legger sitt på plass, jeg legger på plass Fars tøy(og rullerer litt i skapet hans)fordi han har klærne sine på vaskerommet.

Alle må vrenge og sortere i kurvene på vaskerommet, men selve vaskingen og brettingen gjør jeg og bare jeg.
Ungene har andre oppgaver som er viktigere for meg at de gjør og Far må gjøre alt annet, bla å støvsuge som jeg hater. Og han hater virkelig klesvask, så for meg er det den grei deal!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 11:59   #107
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Jeg har nå gitt jentene mine ordre om å kun skifte pyjamas en gang i uken. Jeg tror jeg brettet 15 pyjamaser til lillesøster nå.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 12:25   #108
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Jeg sorterer i mørk og lys 60, mørk og lys 40 og så har jeg egen kurv til ull/silke

Jeg vasker en vask om dagen i snitt, om morgenen ligger det en vask klar som jeg setter på, om ettermiddagen så tar jeg ut en vask av tørkeskap, henger opp den våte vasken og går opp i soveromsetasjen og legger på plass tøyet. Har en stor kommode i arbeidsbenkhøyde som er perfekt for tøybretting. Dette tar ca en halv time til sammen og gjøres mens mannen min lager middag.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 12:30   #109
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Jeg sorterer i:
sengeklær/håndklær/kluter 90 grader
ull/finvask som kjøres på håndvaskprogram
alt annet (sorterer ikke i farger) 40 grader

Enkelt-penkelt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 12:31   #110
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det går så bra, så. Du aner ikke ikke hvor mye unødig arbeid folk flest gjør med vask.

Amen!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 12:43   #111
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Jeg har 40 (evt 35-grader) vask til fargede klær (Dvs stort sett alt av klær til hele familien) - så vasker jeg sengetøy, truser og håndklær på 60/90 alt etter som - så har jeg finvask og ullvask i tillegg.
Nederst i skittentøysdunkene ligger f.eks røde duker som jeg kastet til vask etter jul i fjor som aldri er blitt prioritert. De må jeg kanskje tenke på nå.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 12:49   #112
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Alt 60 grader går sammen og all ull går sammen. 40 grader sorterer jeg i lys og mørk. Går så fint, så.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 12:55   #113
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Men dokke som har så få sorteringar, blir ikkje tøyet fort stygt? Lyseblå skjorter, beige gensera og lyst tøy kan vel ikkje vaskast med olabukser?

Eg vaske sånn:
60 gr kvitt
60 gr lyst
60 gr mørkt
40 gr kvitt
40 gr lyst
40 gr mørkt
40 gr rødt/rosa
Lys ull
Kvit ull
Mørk ull

Jeg har også noe sånt:
60 gr hvitt/lyst
60 gr mørkt
(de fleste 60 graders sorterer under dette. Vi har noen enkle håndklær med litt farge på, de får følge med der det passer best eller om vi har sengetøy i en farge som ligner)
40 gr kvitt
40 gr lyst
40 gr mørkt
40 gr rødt/rosa
40 gr jeans
40 gr egen skjortevask (lite sentrifugert) - dette sorteres også i lyse og mørke
Rød/rosa ull
Grå/blå/grå ull

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 12:57   #114
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg skiller ut helt hvitt og helt sort, også skiller jeg ut ull. Ellers kun på temperatur. Det vil si at nesten alt kan vaskes i denne (40 grader) eller neste (60 grader) vask, også fyller jeg opp håndkle- og sengetøyvasken (90 grader) med undertøy, slik at det kokes relativt ofte.

Det går så bra, så. Du aner ikke ikke hvor mye unødig arbeid folk flest gjør med vask.

Hvordan holder fargene seg da?

Jeg synes ofte at mange har mye gråere klær enn hva vi har, og jeg ser det også på klær vi gir bort, de blir grå etter en stund i et annet hjem med andre vaskerutiner.

Det hender jo at det skjer hos meg også, men da har jeg slumset.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 13:04   #115
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hvordan holder fargene seg da?

Jeg synes ofte at mange har mye gråere klær enn hva vi har, og jeg ser det også på klær vi gir bort, de blir grå etter en stund i et annet hjem med andre vaskerutiner.

Det hender jo at det skjer hos meg også, men da har jeg slumset.

Jeg ser ikke noe problem med fargene. Når det gjelder barneklær, så er problemet at de blir vokst fra eller slitt hull i eller får glitterlim på seg - fargen er intet issue.

Snorkfrøken har noen kjoler i strikk som blir litt nuppete, det er det eneste som irriterer meg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 13:05   #116
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Når jeg sier at fargen ikke er et issue, så mener jeg vaskemessig. Fargen, som i graden av lilla vs. rosa, f.eks., er stadig vekk et issue i heimen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 13:17   #117
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Philippa, her.

Dere som ikke bretter - blir ikke klærne fryktelig krøllete?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Det tenkte jeg på også. Da måtte jeg strøket alt da! Det er i hvertfall helt uaktuelt. Nei, jeg bretter heller enn å stryke alt.


Dere skjønner da vel at folk som ikke bretter klær rett og slett ikke bryr seg om hvorvidt de er krøllete eller ikke. Å la være å brette klær er jo ikke noe som medfører stryking. Det er noe som medfører krøllete klær.

Denne tråden har for øvrig inspirert meg til å sette opp en kurv på Frøknas rom til rene klær. Fra nå av kan hun brette klærne sine selv. Eller mer sannsynlig: legge dem i skapet uten å brette dem, så heretter regner jeg med at hun stort sett blir å se i krøllete klær. Noe som jeg kjenner at jeg lever helt greit med, når alternativet er å gjøre jobben selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 13:32   #118
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.


Dere skjønner da vel at folk som ikke bretter klær rett og slett ikke bryr seg om hvorvidt de er krøllete eller ikke. Å la være å brette klær er jo ikke noe som medfører stryking. Det er noe som medfører krøllete klær.

Denne tråden har for øvrig inspirert meg til å sette opp en kurv på Frøknas rom til rene klær. Fra nå av kan hun brette klærne sine selv. Eller mer sannsynlig: legge dem i skapet uten å brette dem, så heretter regner jeg med at hun stort sett blir å se i krøllete klær. Noe som jeg kjenner at jeg lever helt greit med, når alternativet er å gjøre jobben selv.

Nettpp. Og vi kjøper nesten ikke klær som blir krøllete. Noen få finklær som da blir hengt opp pent og eventuelt strøket.

Jeg lever et ekstremt travelt liv og om jeg skulle ta meg tid til å sortere klær unødvendig mye og bruke tid på nøye bretting, vel da hadde jeg måtte gå ned i stilling.

Det er helt ok å bruke mye tid på sånt, men om man føler at man lever i en tidsklemme, så er det akkurat sånne ting man må kutte inn på.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 13:41   #119
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Jeg eier ikke skjorter eller bluser, f.eks. Det er et bevisst valg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 13:42   #120
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg eier ikke skjorter eller bluser, f.eks. Det er et bevisst valg.

Jeg eier, men bruker ikke.

Eller, det hender. Men bare hvis mannen har strøket dem.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no