Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-13, 22:15   #561
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Nei dette håper jeg ikke går gjennom. Jeg håper på en veldig mye strengere lov for hvilke dyr som kan eies og hva som skal kreves av dyreeiere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 22:17   #562
Amnesia
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 14
Amnesia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg håper på en veldig mye strengere lov for hvilke dyr som kan eies og hva som skal kreves av dyreeiere.

Det håper jeg også på!

Amnesia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 22:17   #563
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Enig med Guava!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 00:01   #564
Amnesia
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 14
Amnesia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Infoen her er noe forenklet, men konseptet er det samme.


(Kilde: youtube.com)

Amnesia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 00:23   #565
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Jeg er ikke for hold av reptiler (men jeg er også mot kjæledyrshold per se sånn egentlig).

Men jeg synes at forbud skal være tuftet på saklighet og kommer til å signere for at det skal til høring.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 18:08   #566
Amnesia
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 14
Amnesia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er ikke for hold av reptiler (men jeg er også mot kjæledyrshold per se sånn egentlig).

Men jeg synes at forbud skal være tuftet på saklighet og kommer til å signere for at det skal til høring.

Gleder meg å høre! Det er nettopp slike holdninger som er viktige å ha!
Når flere faginstanser som har jobbet med nettopp dette i flere år og veiet opp "pros and cons" sier at det eneste riktige å gjøre er å lovliggjøre reptiler, så burde ihvertfall saken få sin sjanse opp til høring. Det har også saken vært klar for i rundt 1-2 år nå, men av personlige fordommer hos landbruksministere kommer aldri saken så langt. Og det er jo helt hårreisende!

Amnesia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 10:46   #567
Lindhoff
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 1
Lindhoff har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Dette forbudet er ikke fungerende og ute av dato, og bør oppheves for dyrenes skyld. Forbudet går mot sin hensikt, og bare av den grunn skulle det ha blitt revurdert. Også gjelder dette levende dyr, desto viktigere.

Veldig mange er bekymret for konsekvensene det får om reptilene blir lovlige... Jeg vet ikke helt om dere er klar over at det er i kun to land i verden reptiler er ulovlige? Bare for å sette det litt i perspektiv. Jeg lurer på om dere missforstår litt, blir reptilene lovlige (noe jeg er helt overbevist at de blir med tiden) så vil ikke dette ha noe å si for mannen i gata. Stort sett. For dyrene er allerede her, og de er det mange av. Ville reptiler i Norge ha gitt leie konsekvenser hadde vi hatt dem for lenge siden. Det har det altså ikke, og bare dette taler mye for saken. Men man ønsker å kunne ha kjæledyr selv om man er allergisk, man ønsker å kunne reise til dyrlege uten å bli anmeldt på stedet eller bli tatt på veien, man ønsker å kunne leve trygt med dyrene sine uten at mattilsynet skal komme på døren, man ønsker rett og slett å kunne drive med hobbyen sin. Jeg forstår at slanger og øgler er rart og ekkelt for noen- men når de ikke skader andre dyr, folk eller fauna på noen måte, hvorfor skal det nektes? Jeg kunne aldri tenkt meg å ha edderkopp som kjæledyr, men jeg skal ikke nekte de som ønsker.

Jeg har drevet mye med forskjellige dyr, og skal påstå at reptilene på positivlisten er noen av de mest egnede arter å ha i fangenskap. Fordi det er så enkelt å gjenskape miljøet de bor i ned til den minste detalj og de krever liten plass i forhold til mange andre dyr. Det er også veldig enkelt å se om de trives eller ikke. Mye enklere enn på kanin, f. eks. Som er et av våres mest populære kjæledyr.

Bare for å hoppe inn å nevne noe

Lindhoff er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no