Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Vil du hjelpe meg å tolke denne musikkvideoen?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-13, 20:38   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vil du hjelpe meg å tolke denne musikkvideoen?


(Kilde: youtube.com)


Jeg trodde først det var en tullesang da jeg hørte den på radio første gang, men i hele dag har den gått på repeat i hodet mitt. I kveld har jeg og ungene sett videoen og selv om jeg har gjort meg opp noen meninger om historien jeg tror den forteller så er det mange ting jeg absolutt ikke forstår. Jeg har tidligere syntes det var gøy å lese tolketråder her inne, så jeg gjør et forsøk på denne også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 20:40   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du hjelpe meg å tolke denne musikkvideoen?

Kan du si hva den heter og hvem som har den? Jeg får ikke linken til å funke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 20:45   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil du hjelpe meg å tolke denne musikkvideoen?

Funker den ikke nå heller? Naughty boy - la la la ft. Sam Smith

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 20:48   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du hjelpe meg å tolke denne musikkvideoen?

Google og Wikipedia er din venn.
Videoen er inspirert/basert på et sagn.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 20:49   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du hjelpe meg å tolke denne musikkvideoen?

Selve videoen er i hvert fall åpenbart en pastisj på Trollmannen fra Oz, med Tin Man uten hjerte og fugleskremselet og Toto. Og definitivt not in Kansas anymore.

Jeg fikk ikke så mye med meg av teksten på første gjennomkjøring, grunnet støyelementer i nære omgivelser. Jeg lurte på om jeg skulle kjøre .

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 20:50   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil du hjelpe meg å tolke denne musikkvideoen?

Jeg leste akkurat dette;

Sitat:

According to Ian Pons Jewell,[5] the music video is based on "The Wizard of Oz", with the story adapted to an oral Bolivian legend, dating to the early 20th century, which concerns a deaf boy who fled from his abusive home and found a stray dog that accompanied him since then. After living on the streets for undefined amount of time he discovers that he has special talent of perceiving people's troubles, which he can heal by screaming, which is said to be as loud as an earthquake and a tornado. One day, he finds an old man who is being stoned by villagers while being taunted and ridiculed. By screaming, the boy resolves the situation and revives the old man's heart (in the video, by buying him a new heart). Together, they meet a disfigured man who was abused, considered a leper by society. The disfigured man reveals that he is a prophet who was cursed by a demon (El Tio) because he didn't worship him, and abandoned the society where the demon resided. El Tio is considered as the lord of the underworld, to whom mortal people offer gifts to him in order to be protected by him or to ease his anger.[6] The prophet said anybody who could hear the demon would fall under his control. He told them the demon could be found in desert, where there once was a town in which people worshipped the demon and he cursed them to kill themselves. Together they go to the place where the demon should reside. They arrive at a mine where the demon is supposed to be, but everybody with their hearing intact could be cursed by the demon, thus the boy had to face the demon alone and overvoice him with his scream to stop him from cursing others.
The video ends with an open end, considering that El Tio is the lord of the underworld who rules in the mines, which were of use for people for a prolong period of time, whom miners sacrifice a llama from time to time to avoid from being cursed, the boy could be seen as a big sacrifice to redeem the miners from El Tio's undesirable influence.[7]

Det gav mye mer mening og blir lettere å forklare ungene i morgen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 20:51   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil du hjelpe meg å tolke denne musikkvideoen?

Sitat:

The mask which the deformed man wears is one of the variants of Kusillo which is associated with a ritual dance. It also references to the devil; the horns, which are usually worn on the head, represent demons which inhabit Manca Pacha. Because the man is no longer associated with them, he has no horns on Kusillo.[8]
Caps which the boy and the "shaman" with the dog are wearing are of Andean cultural origin. They are similar to the headgear of Yatiri and Ekeko. This implies that the boy has the ability to heal and to sense other people's problems. To become a Yatiri healer, one important factor is that a young Yatiri will begin a journey to find an elder Yatiri (ch'amakani) - presumably, this is the reason why the boy meets a Yatiri at the beginning.

Også fra Wikipedia.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no