Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-13, 23:07   #41
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Redigert bilde, men se så flott rosemandelen min var i forrige uke!

Nydelig! *Vil ha*

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 23:10   #42
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.873
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Flotte hager.
Og den rosemandelen da. Vakker. Den må jeg lese litt om...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:11   #43
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Endelig fikk jeg surra meg til å ta bilder.

En busk med rosa blomster i et hjørne av tomta. Vet ikke hva den heter.



Allium, Potentilla (som ikke er brun, for den er beskjært ) og Hagehortensia



Blomsterkasser med litt av hvert, Lavendel, Akeleie, roseklokkebusk, kulethuja


Videre bortover kommer det Høstfloks, Geranium rundt røttene til klematisen, klematis Comtesse de Bouchard og klematis Nelly Moser, Sedum, Salvie og noen avblomstrende tulipaner Angelique

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:48   #44
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.873
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Nydelige bed, Koosbolle.
Har den Hortensiaen overlevd vinteren eller er den nyinnkjøpt?
Skal du ta den opp til høsten eller la den stå i jorden i vinter?

Jeg fikk en tilgodelapp av den snille mammaen min på noe hun har byttet så da har jeg 300,- å surre bort på Plantasjen. Må ut og bruke opp..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:52   #45
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Takk, GinaK. Hortensiaen er ny (kjøpt på Plantasjen, 2 stk for 300 som var veldig fine), jeg tenkte å la den prøve seg der den står gjennom vinteren. Det er veldig lunt der og snøen isolerer så vi får se.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 11:16   #46
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Ble litt stort dette, men her ser dere rufsete staudebed etter innfallsmetoden. Poff.


Sist redigert av emm : 11-06-13 kl 22:00.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 11:31   #47
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Hagen vår har virkelig slitt med vinteren, så jeg skal på planteloppemarked for å fylle på litt. Årlig arrangert av det lokale hagelaget, der jeg er støttemedlem. Blir kanskje mer aktiv når tiden strekker til.


Sist redigert av emm : 11-06-13 kl 22:01.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 11:48   #48
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Utrolig fine hager her folkens, ble ørlitt misunnelig på utsikten din Magica! Den var flott ja. Planen er å selge dukkehuset i hagen, og så vil jeg ha et drivhus der i stedet, men vi får se.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 12:26   #49
Røyskatt
Fullverdig medlem
 
Røyskatt sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 78
Røyskatt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Sånn hvit som Emm har (den stauden med småblomstene) er det eneste som blomstrer her enda, men det har vært en utrolig treig vår. Tror ikke det er så lenge til clematisen kommer , men så langt er det lite å skryte av. Kan være håp for utsprungne liljekonvaller i løpet av en dag eller to. Får komme med bilde da

Røyskatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 15:35   #50
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Var usikker på hvordan peonen min taklet vinteren, men den ser ut til å klare seg bra.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (256,4 KB, 15 visninger)
Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 15:37   #51
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Dette er potet satt så vi skal få nypoteter til Santhans. Har ikke prøvd det før men etter å lest noe her inne om potet i krukke tok jeg en sjanse, blir gøy å se om jeg lykkes.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (239,5 KB, 10 visninger)
Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 19:10   #52
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Fin nå.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (240,2 KB, 16 visninger)
__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 19:10   #53
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Spennende Christa! Du må rapportere om hvordan det går.

@Teflona: Gullregn i blomstring er så vakkert!

Hos meg har Lewisia kommet tilbake. Jeg hadde gravd dem opp igjen i fjor, fordi svigermor sa de var håpløse å få til. Men de ville visst blomstre her hos meg, for de kom opp igjen etter å ha blitt glemt ute i plastpotter i kulden som var i vinter, så nå skal de få seg en plass i jorden. Må bare passe på at det blir en tørr plass.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_6807.jpg (261,5 KB, 12 visninger)
__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 19:18   #54
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Så nydelige, DM!

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 23:25   #55
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.873
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Lenge siden noen har vist frem hagen sin.
Det så litt dårlig ut her for rosene mine tålte ikke kulda i vinter, ikke tulipanene heller men peonene og liljene har klart seg bra. Staudene også.
Jeg plantet Klematis der buskrosen har stått, den har vokst masse og har mange knopper så håper den blomstrer snart.
Er også litt stolt av tomatplanten + ampelen min.

Dette er en staude som jeg spadde opp og dro med meg da jeg leide hus på en slags herregård i Follo i 1998. Utrolig flott. Den kommer opp hvert eneste år og er delt og spredd flere ganger.



Peonen


Ampelen min.


Liljene


Tomatplanten.
Pr i går var det kommet 62 tomater på den 40.cm`s høye busken. Gøy. Spent på hvor mange som rekker å bli røde...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 00:34   #56
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Åh, så fine liljene var! Det hadde kanskje vært noe?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 20:52   #57
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

Noen bilder fra julihagen min:









__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 21:04   #58
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

I dag har jeg tatt opp potet fra en av krukkene mine. Blir middag i morgen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (204,6 KB, 7 visninger)
Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 18:54   #59
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.873
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bildetråd, blomstring i hagen akkurat nå

To av tomatene begynner smått å bli litt gulorange, om man tar på velviljebrillene...
Spent på om de blir litt røde før jeg må ta de inn.. når må de tas inn, forresten?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no