|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Det holder ikke som alibi.
|
|
|
#3 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriHvis jeg skal være ærlig så opplever jeg at hundehold er mye mer problematisk enn kattehold. Det på tross av båndtvang. Folk slipper hundene sine løse, de skremmer vilt og sauer og skiter overalt og bæsjen plukkes ikke opp. Seinest idag måtte jeg vaske joggeskoen til vesla og sofaen fordi hun hadde tråkket i hundeekskrementer. Dessuten er alle store hunder skumle og det er mange tilfeller hvert år der hunder har skadet, lemlestet og til og med drept mennesker. Mulig jeg lever i en boble, men jeg kan ikke huske slike saker når det gjelder huskatter.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg tror graden av problematisk har mye med antall katter og hunder å gjøre. Det stod et sted at antall kjæledyr har økt veldig i løpet av få år. Når antallet øker så øker også problemene. Antall uansvarlige eiere øker også. Det er et kjempeproblem med mengden katter og hunder her til lands. Man kan drømme om at alle dyreeiere kan skjerpe seg, men det vil aldri skje. Vi trenger restriksjoner. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriDet Guava sa. Vi snakker ikke dyrehat, men ansvarlig dyrehold kontra uansvarlige dyreeiere.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriHvis man skal ha en katt som innekatt må man sørge for at den får ivaretatt jakt- og utfoldelsestrang. Man må mao gi katten et klatrestativ, noen lekemus og litt utfordringer innendørs- Og som sagt tror jeg dette er vanskelig å gjennomføre annet enn i blokk, for katter smyger og er utrolig smidige. Og selvfølgelig vil de ut. De er da nysgjerrige. Men ikke alle har trang til å leke gauper i fri norsk natur, det kommer an på hva slags katt man skaffer seg. Ingen anbefaler noen som vil ha sofahund å anskaffe seg en bordercollie. Jeg skjønner ikke hvorfor man tenker at et katt er en katt er en katt, for sånn er det ikke, det er stor forskjell der også.
|
|
|
#7 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
I mørket er alle katter grå.
|
|
|
#8 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJa, et lovverk er tydeligvis mulig. Sverige og Danmark har også lovfestet at man ikke kan gi bort kattunger før de er 12 uker, det høres fornuftig ut og gjør nok sitt til at flere kastrerer kattene sine, vil jeg tro.
|
![]() |
|
|