Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-13, 23:15   #1
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg eier ikke noe skytevåpen.

Det holder ikke som alibi.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 22:55   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror vi trenger sol og varme!

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 23:25   #3
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis jeg skal være ærlig så opplever jeg at hundehold er mye mer problematisk enn kattehold. Det på tross av båndtvang. Folk slipper hundene sine løse, de skremmer vilt og sauer og skiter overalt og bæsjen plukkes ikke opp. Seinest idag måtte jeg vaske joggeskoen til vesla og sofaen fordi hun hadde tråkket i hundeekskrementer. Dessuten er alle store hunder skumle og det er mange tilfeller hvert år der hunder har skadet, lemlestet og til og med drept mennesker. Mulig jeg lever i en boble, men jeg kan ikke huske slike saker når det gjelder huskatter.

Gammel 05-07-13, 00:28   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror graden av problematisk har mye med antall katter og hunder å gjøre. Det stod et sted at antall kjæledyr har økt veldig i løpet av få år. Når antallet øker så øker også problemene. Antall uansvarlige eiere øker også. Det er et kjempeproblem med mengden katter og hunder her til lands. Man kan drømme om at alle dyreeiere kan skjerpe seg, men det vil aldri skje. Vi trenger restriksjoner.

Jeg blir dårlig av alle historier om kasser med kattunger som blir forlatt, katter som slippes ut uten mat når eierne reiser på ferie og dyr som ungene blir lei av og som ikke tas vare på.

Noen boligområder må kanskje ha kjæledyrforbud. Begrensninger i antall dyr pr boenhet og krav om kastering osv. Sertifisering også kanskje?

Luker man bort den alt for store mengden dyreeiere som ikke gjør en god jobb (og de er ikke få dessverre) blir det sannsynligvis ikke mye bæsj igjen å plukke i hagene eller tiss på hagemøbler. Det blir heller ikke mange hunder som sliter seg, oppfører seg dårlig og massevis av hundebæsj som avdekkes langs gangveier når snøen smelter.

Med bare seriøse hundeeiere ville jo faktisk hele hundebæsjproblemet vært borte.
Med bare seriøse katteeiere ville det ikke blitt alt for mange katter som blir gitt bort til hvem som helst.

Strenge krav og pålegg, samt mer regulering av hvor det skal være lov å ha dyr tror jeg er nødvendig, ikke bare fordi naboene fortjener det, men fordi dyrene fortjener bedre.

Det var snakk om at folk kan flytte langt fra folk om de ikke tåler mye fra naboer. Folk som må ha mange dyr som er til sjenanse ville kanskje hatt enda bedre av å flytte til steder med bedre plass.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 00:30   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Guava sa. Vi snakker ikke dyrehat, men ansvarlig dyrehold kontra uansvarlige dyreeiere.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 12:02   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man skal ha en katt som innekatt må man sørge for at den får ivaretatt jakt- og utfoldelsestrang. Man må mao gi katten et klatrestativ, noen lekemus og litt utfordringer innendørs- Og som sagt tror jeg dette er vanskelig å gjennomføre annet enn i blokk, for katter smyger og er utrolig smidige. Og selvfølgelig vil de ut. De er da nysgjerrige. Men ikke alle har trang til å leke gauper i fri norsk natur, det kommer an på hva slags katt man skaffer seg. Ingen anbefaler noen som vil ha sofahund å anskaffe seg en bordercollie. Jeg skjønner ikke hvorfor man tenker at et katt er en katt er en katt, for sånn er det ikke, det er stor forskjell der også.

Gammel 05-07-13, 12:09   #7
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor man tenker at et katt er en katt er en katt, for sånn er det ikke, det er stor forskjell der også.

I mørket er alle katter grå.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 12:25   #8
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Ja, et lovverk er tydeligvis mulig. Sverige og Danmark har også lovfestet at man ikke kan gi bort kattunger før de er 12 uker, det høres fornuftig ut og gjør nok sitt til at flere kastrerer kattene sine, vil jeg tro.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.