Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

København - alene med to gutter på 8 og 5

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-13, 16:26   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

København - alene med to gutter på 8 og 5

- Jeg og gutta har en uke ferie mens pappan er på jobb. Vi kommer da hjem fra Mallorca den helga, så vi har fått en viss dose sol og sommer. Jeg vurderer København. Mye fordi de har masse ting som gutta vil like - og fordi jeg selv liker byen og synes den er ganske oversiktlig å finne frem i.

Spørsmålet er vel egentlig: Vil dette bare bli pes, eller er det vel anvendte kroner, mon tro? Hotell vil komme på ca 3500, fly like så - tenker tre netter - fra mandag til torsdag eller noe sånn.

Alternativet er Oslo - de er kanskje like barnevennlige? Prisen blir da en god del lavere, men vi ender opp med hotell og fly da også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 16:36   #2
Mamma@work
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 56
Mamma@work har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5.

Jeg skal dit til sommer med to gutter på lik alder med dine. Har kjøpt pakke gjennom DFDS med båt ned (overnatting på båten), hotellovernatting i køben, båt hjem(overnatting). Vi får da to dager i København. Første dagen blir Tivoli og andre dagen finner vi ut av når vi er der, med tilpassede aktiviteter til været.
Guttene gleder seg både til båtturen, og til å komme i Tivoli. Jeg gleder meg også, og tror det blir mest kos

Mamma@work er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 16:39   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5.

Hva betalte dere for båtturen? Jeg tror ikke det er et reelt alternativ for oss, men.

Du kan vurdere både zoo og eksprimentarium og altså!

http://www.experimentarium.dk/forsiden/praktisk/

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 17:02   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.935
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

Jeg elsker København både med og uten barn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 17:13   #5
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

Jeg ville dratt med tog eller fly til Oslo så tatt danskebåten derifra.
Vi har gjort det mange ganger og jentene har alltid elsket det.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 17:34   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

Jeg sjekker prisen litt og leker litt med tanken om fly til køben, overnatting der i to eller tre netter før vi tar båten til Oslo og fly videre. Kan virkelig slå mange fluer i en smekk da, tenker jeg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 17:36   #7
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

Vi har somregel bare vært i København de timene båten er i land. Det er nok til en tur i Tivoli, så har vi kombinert det med hotell i Oslo etterpå.
Når vi reiser med båten blir jo det en del av ferien også.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 17:44   #8
Mamma@work
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 56
Mamma@work har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5.

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Hva betalte dere for båtturen? Jeg tror ikke det er et reelt alternativ for oss, men.

Du kan vurdere både zoo og eksprimentarium og altså!

http://www.experimentarium.dk/forsiden/praktisk/

Jepp, zoo står på planen hvis det blir fint vær
Vi var på Eksperimentarium i fjor, og det var en stor suksess.

Har du flere gode tips?

Vi betaler forresten Ca 3600 for båt, hotell og entre/turpass til tivoli.

Mamma@work er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 17:46   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

En dag i Experimentarum kan man også ha, artig for store og små.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 17:52   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

planetariet lurer jeg på om mine gutter vil like i alle fall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 18:19   #11
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

Mamma har som bestemorhappening å ta med barnebarn til København når de har fylt sju. Det er uten unntak stor suksess.

Tivoli er det mest besøkte, ellers er det noe guinnies rekordgreier som har vært gøy, og planetariet.

Men de kunne ha vært i Tivoli hele tiden, i følge mamma. De bruker å bo på hotell Absalom, som er i grei avstand til det meste (men det er det jo flere hoteller som er).

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 18:30   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

Nå har jeg funnet ut at jeg vil kunne få mandag-torsdag i køben, ferje til Oslo og en dag i Oslo for 7500 kroner. (eller, 7700 - 7500 er om vi tar fly direkte tilbake - og da er vi hjemme torsdag.
Vi er i Køben ca 13 på mandag: Vil vi da "trenge" både tirsdag, onsdag og torsdag, eller vil kanskje t.o.m onsdag være tilstrekkelig?

(vi reiser videre på fellesferie med pappan igjen den helga - da er det telttur og sørsverige som er veien - tror vi)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 18:56   #13
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

København er fantastisk, og om du har tid og råd, så hadde jeg definitivt vært der til torsdag

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 19:06   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

Jeg har hele den uka i realiteten. Jeg må bestemme meg om jeg anser ferjeturen som en del av turen eller om jeg skal ta fly direkte. Jeg vet ikke HELT om jeg anser båten som tur, altså - men gutta liker det nok. Jeg tror jeg har litt båtangst - evt litt danskebåtangst. I alle fall som eneste voksen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 19:11   #15
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

Om du skal ta Danskebåten, vil jeg virkelig anbefale deg en commodorelugar med tilgang til loungen. Det koster endel mer, men gjør båtreisen mye triveligere.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 19:13   #16
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

Da har dere muligheten til å sitte mer skjermet inne i Loungen, men gratis brus, kaker, snacs og slikt. Perfekt for barna. Dere får da også gratis frokost i egen frokostsal.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 19:18   #17
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Nå har jeg funnet ut at jeg vil kunne få mandag-torsdag i køben, ferje til Oslo og en dag i Oslo for 7500 kroner. (eller, 7700 - 7500 er om vi tar fly direkte tilbake - og da er vi hjemme torsdag.
Vi er i Køben ca 13 på mandag: Vil vi da "trenge" både tirsdag, onsdag og torsdag, eller vil kanskje t.o.m onsdag være tilstrekkelig?

(vi reiser videre på fellesferie med pappan igjen den helga - da er det telttur og sørsverige som er veien - tror vi)

Om dere tar turen om Oslo, så kan dere ha en overnatting der. Den er gratis! Kan lokke med å ha to marsvin på besøk den perioden.....

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 19:44   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

Det kan jo være et alternativ å reise om oslo med Fly -med mål om å skytte og marsvinbesøk og altså

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 21:24   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.654
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

planetariet lurer jeg på om mine gutter vil like i alle fall.

¨
Min jente likte det. Vi var i fjor. Hun var da 7.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 22:04   #20
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København - alene med to gutter på 8 og 5

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Det kan jo være et alternativ å reise om oslo med Fly -med mål om å skytte og marsvinbesøk og altså

Og vin - med eller uten bobler!

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no