Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Dummies-spørsmål om barnesete i buss, festing osv

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-13, 08:22   #21
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.904
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dummies-spørsmål om barnesete i buss, festing osv

Om decikke er over 15 kg så hadde ikke latt de sitte i beltestol, da ville jeg prøvd å låne fremovervendt.
Da poden tok buss i bhg så gikk det fint med bakovervendt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 08:50   #22
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dummies-spørsmål om barnesete i buss, festing osv

Våre har ikke fått bli med i buss på motorvei med barnehagen, siden sikringen har ikke vært god nok. Vi har kjørt selv eller holdt de hjemme/hos besteforeldre.

Det er færre ulykker med buss (så vidt jeg husker fra statistikken), men det er en risiko som vi vurderer som for stor.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 09:03   #23
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.452
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dummies-spørsmål om barnesete i buss, festing osv

Årsaken til det store dilemmaet er at barnehagen er stengt når turen er; det vil si at dersom barna ikke kan være med på turen så må de være hjemme. Vi har ingen til å passe barna(har ingen familie eller slikt i nærheten) og begge jobber.

Sånn forøvrig er Klumpen mer enn stor nok vektmessig med sine 17kg(og 99, nesten 100cm) men Snuppa er vel ikke mer enn maks 13,5kg.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 09:07   #24
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dummies-spørsmål om barnesete i buss, festing osv

Kan barnehagen stenge hvis de ikke klarer å tilby forsvarlig transport? Jeg synes det er så kjipt at de setter foreldrene i en slik situasjon.

Håper du finner en løsning!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 09:28   #25
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dummies-spørsmål om barnesete i buss, festing osv

Kinkig den der. Jeg hadde nok fått lånt forovervendte seter hvis det lot seg gjøre, bussene her i byen er i alle fall ikke romslige nok for bakovervendte seter. Beltestol til gutten og annet sete til jenta.

Min 10'er sitter bakovervendt enda i begge bilene våre, men vi har ekstrasete til slektskjøring som i siste instans kan snues dersom det er krise. Dog har enda ikke situasjonen oppstått. Barnehagen har enda ikke reist på tur som krever sete (kun bybussturer, ikke taxi), men jeg kjenner at jeg kan være villig til å bruke beltestol til henne nå som hun er fylt 3, er snart en meter lang og veier like over 15 kg. I privatbil er det ikke aktuelt enda.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 09:30   #26
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dummies-spørsmål om barnesete i buss, festing osv

Vi har forresten alltid prøvd å følge Trygg Trafikk sine anbefalinger både i egen bil og i buss, og jeg har også sendt dem til barnehagen:
http://www.tryggtrafikk.no/Sikring+a...b7C_wRbMWa.ips

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 11:07   #27
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.452
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dummies-spørsmål om barnesete i buss, festing osv

Har gjort avtale med venninne nå, jeg får låne deres seter(de er sånne som kan stå begge veier). Veldig snilt av henne, det gikk greit for de å gå til barnehagen å levere egne med vogn den ene dagen(annen barnehage, ikke langt for de). "Betalingen" er at jeg nok en gang er kattepasser når de reiser på tur torsdag-mandag, hehe. Det er jeg vel utnevnt til fast nå, såpass at jeg nå fikk beskjed om at nøkkelen kunne jeg igrunnen bare beholde.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 13:38   #28
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.995
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dummies-spørsmål om barnesete i buss, festing osv

Godt det ordnet seg med lån fra en venninne, Acino

Sånn forøvrig så skal man ikke bruke bilsikring hvor man ikke er innenfor den godkjente vekt og høyde.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 14:49   #29
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.452
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dummies-spørsmål om barnesete i buss, festing osv

Begynner å bli en helt egen liten saga dette. Enda det stod ingen værforbehold på infoskrivet om turen så har de nå altså endret dag pga nettopp værmelding. Og da utgår lån av bilseter fordi min venninne og familien reiser på ferie den morgenen og trenger følgelig setene selv. Plusset er vel at den dagen har jeg mulighet til å kjøre de selv.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 14:49   #30
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.452
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dummies-spørsmål om barnesete i buss, festing osv

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Godt det ordnet seg med lån fra en venninne, Acino

Sånn forøvrig så skal man ikke bruke bilsikring hvor man ikke er innenfor den godkjente vekt og høyde.

Det er derfor jeg styrer og styer, for å få det til. Bilsetene vi skulle få låne fra venninne var godkjent for begge mine.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 15:14   #31
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.995
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dummies-spørsmål om barnesete i buss, festing osv

Nei, huff, så mye styr! En annen ting jeg reagerte på var faktisk dette at de stenger bhg denne dagen. Jeg trodde faktisk ikke de hadde lov til dette. Godt du har mulighet til å kjøre de selv den nye dagen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no