Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Fjerne kattetisslukt fra sko

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-13, 23:22   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fjerne kattetisslukt fra sko

Gutten min glemte igjen skoene sine ute på trappa og en dum hannkatt fant ut at han skulle markere på dem. Så nå stinker de sterkt hannkattpiss.

Det er joggesko fra viking som tåler vask på 30 grader. Jeg har hatt dem en omgang i maskinen, men de lukter ennå. Hva i alle dager kan jeg gjøre for å få vekk lukten? Eller er det bare å kaste dem og kjøpe nye.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 23:27   #2
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjerne kattetisslukt fra sko

Vask en gang til, med 1-2 dl eddik sammen med vaskepulveret.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 23:39   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjerne kattetisslukt fra sko

Eddik, ja. *erfaren*

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 23:59   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fjerne kattetisslukt fra sko

Flott, da skal jeg teste det i morgen. Krysser fingrene for at det fungerer og skal rapportere om resultatet.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 10:27   #5
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjerne kattetisslukt fra sko

De har noe greier i dyrebutikker som skal fjerne lukt fra tekstiler. Leste noe om det her inne et sted. Urineoff eller noe sånt?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 11:17   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fjerne kattetisslukt fra sko

Det forsvant endel med eddik, men ikke helt. Så nå har jeg dynket dem i natron for å se om det hjelper. Får la det virke i noen timer før jeg vasker dem igjen. Ellers får jeg gå på dyrebutikken og høre.

Grunnen til at den katten kommer er at hokatten vår nok ikke fikk fjernet alt av eggstokkkene når hun ble sterilisert. Så selv om hun ikke kan få kattunger, så får hun løpetid og tiltrekker hun seg hannkatter.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 11:22   #7
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjerne kattetisslukt fra sko

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Det forsvant endel med eddik, men ikke helt. Så nå har jeg dynket dem i natron for å se om det hjelper. Får la det virke i noen timer før jeg vasker dem igjen. Ellers får jeg gå på dyrebutikken og høre.

Grunnen til at den katten kommer er at hokatten vår nok ikke fikk fjernet alt av eggstokkkene når hun ble sterilisert. Så selv om hun ikke kan få kattunger, så får hun løpetid og tiltrekker hun seg hannkatter.

Min erfaring er at ingenting nytter. Når skoene kommer på foten, og blir varme og gode, kommer også eimen fram, dessverre.
Er du helt sikker på at ikke katta deres ble sterilisert i stedet for kastrert?

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 11:58   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fjerne kattetisslukt fra sko

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Min erfaring er at ingenting nytter. Når skoene kommer på foten, og blir varme og gode, kommer også eimen fram, dessverre.
Er du helt sikker på at ikke katta deres ble sterilisert i stedet for kastrert?

Dette er jo 10 år siden da, men jeg er ganske sikker på at de skulle fjerne alt. Det jeg har hørt er at eggstokkene til katt er ganske små og at det kan være vanskelig å få fjernet alt noen ganger. Men jeg er jo ikke veterinær og har ikke peiling. Hun er uansett såpass oppi åra at jeg ikke gidder å få henne lagt under kniven igjen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 19:02   #9
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjerne kattetisslukt fra sko

Eddik funker altså, banna bein. Bare ta de en eller to runder til, med mer eddik. Jeg har reddet mange sko og støvletter på den måten.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no