|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sur, humorløs mamma?Svigermor er domm!
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sur, humorløs mamma?Generelt blir jeg litt irritert på svigermødre som lover ting uten å avtale med foreldrene og som det er vanskelig å "ta tilbake" uten å knuse barnet. Jeg tror ikke jeg har sovet lenger enn 7.00 siden 1999 eller noe sånt, (7.00 er ikke spes. tidlig for meg) så jeg hadde ikke hisset meg sånn opp over denne saken. (Jeg våknet 06.50 i dag og resten av huset sover fremdeles...) Hvis jeg var i HIs situasjon, ville jeg kanskje latt det passere likevel og tenkt at det ikke var så BIG deal. Samtidig er HI heldig hvis hun har barn som normalt sover lengre enn 7.00 og kan sove mer en annen dag. Sist redigert av rine : 17-05-13 kl 07:54. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Vi er oppe alle, og i godt humør.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Sur, humorløs mamma?
Så hyggelig! Her slo yngste seg vrang fra han våknet, så morgenen ble ikke hyggelig for noen.
|
|
|
#5 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Så fint at det ble en hyggelig morgen!
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Hadde det vært greit om vekketidspunktet var kl 4 da? Fortsatt morsomt? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sur, humorløs mamma?Jeg får ekstremt skallebank som plager meg hele forbaska dagen hvis je blir bråvekt. Så jeg hadde ikke ledd eller hatt det noe kjekt. Ungene hadde fått en bedriten dag, siden jeg hadde hatt så skallebank.
|
|
|
#9 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Sur, humorløs mamma?Jeg synes kanskje det. Med utgangspunkt i at det kun er 1 av 365 dager i året (med sannsynligvis 3 påfølgende dager med mulighet til å sove lenge), klokka 7 er ikke krisetidlig, det er kult at besteforeldre lager uskyldige "rampeplaner" med barnebarna og jeg rent generelt ikke synes at det å være trøtt om morgenen gir carte blanche til å oppføre seg dårlig overfor resten av familien eller andre.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Sur, humorløs mamma?Tja sover man ikke to timer i strekk noen netter pga barn med søvn problematikk så hjelper det ikke så mye at resten av verden har fri tre dager etter. Og en halvtime kan være mye om utgangspunktet er lite nok. Men alt er glemt når det ender godt, så fint det ble en god morgen- og nettverden kan ta seg ei bolle.
|
|
|
#11 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Sur, humorløs mamma?Jeg haaper at jeg hadde greid aa reagere med en smil og et varmt hjerte paa dette. Tenk saa göy for sönnen deres, da. Det er jo 17. mai og da hörer det med aa braake med flöyter og saann. Og saa sött at han fortalte det til deg först. Godt mulig jeg hadde reagert med en "nei, det faar bli senere" om jeg hadde hört om det samme her hjemme, men jeg HAAPER det ikke som sagt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Sur, humorløs mamma?Morsom spøk, synes jeg. Men her i huset hadde det ikke nyttet å prøve å vekke noen som helst klokka sju om morran på en 17. mai. Da er vi jo lys våkne allerede! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer.
|
|
|
#14 |
|
saftig
|
Den likte jeg!
Det er noe med det. Temmelig teit og lite gjennomtenkt av svigermor.
|
|
|
#15 |
|
© All rights reserved
|
Nå synes jeg du skal lese svarene en gang til før du himler. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
saftig
|
Okei, jeg redigerer svaret mitt til "endel" i stedet for mange. Evt. enkelte. Men de finnes!
|
|
|
#17 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Leser
|
Dette blir et helt meningsløst utsagn. Empati går i alle retninger, slik at det å være ematisk med den som blir vekket eller å være empatisk med barnet, ikke er hverken bedre eller verre enn å være empatisk med bestemoren. Du tar kun moren sitt ståsted inn i empatien din, og er ikke mer eller mindre empatisk enn de som ser det fra barnet eller bestemoren sitt ståsted.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 20-05-13 kl 11:11. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Deltidsmamma
|
Men det er jo ikke empatisk overfor barnet heller, hvis moren blir fratatt sin sjanse til å få nok søvn og bli en opplagt mamma, istedenfor sliten og fortere sur? Jeg ser bort i fra muligheten at mor er vrang med vilje, og skylder på tidlig veksling. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
This is normal!
|
Men å himle over at folk svarer ærlig i en diskusjon der HI stiller et konkret spørsmål, er bare hyggelig?
|
|
![]() |
|
|