![]() |
#81 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?
Hu?
![]() |
![]() |
#82 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi ser på ingen måte på bil som noe som er billig, men det er et nødvendig onde. Og for oss, som bor sånn til at kollektivtransport er krøkkete, blir det nødvendig med to biler. Vi tar ikke lett på å bytte de heller, så nå skal vi planlegge den neste bilparken vår nøye. Jeg troooor vi ender på splitterny Leaf (den nye "generasjonen" som kommer til sommeren) og to år gammel S-Max 7-seter eller en annen tilsvarende 7-seter.
![]() |
#83 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Tja, vi har to 2006-modeller nå, og har ingen planer om å bytte ut dem med det første. Har aldri eid bil nyere enn 4 år. Hvor lenge vi beholder bilene kommer an på hvordan behovet for annen bil er. I vinter byttet vi f.eks. fra liten stasjonsvogn med 4WD til stor SUV med 4WD fordi vi trengte kraftigere vinterbil på dårlige dager. Ford Mondeoen vi hadde før S-max'en (hovedbilen nå) kom i hus hadde vi i 2 år, innkjøpt med tanke på 3 barn, men ble for trang etterhvert, og behovet for større bil inntrådte, ellers hadde vi sikkert hatt den enda. Men klart, jeg er ikke så begeistra når bilene begynner i bli 12-15 år gamle, mye skjer jo på sikkerhetsfronten.
![]() ![]() Stolt bilsikringsfanatiker Sist redigert av emin : 22-04-13 kl 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kjørte mammas Audi for endel år siden og krasjet på motorveien i stor fart. Det eneste som var igjen av bilen var førersetet. Jeg slapp unna uten skader bortsett fra en kraftig hjernerystelse. I følge politi og ambulanse så var det takket være den gode bilen samt flaks at jeg overlevde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Jeg kjørte opp i 1989 og er nå på bil nr. 2, en 2008-modell som jeg kjøpte i 2010. (Nå må jeg innrømme at jeg ikke kjøpte bil nr 1 før i 2002, da. Det var en 1993-modell, men hadde bare gått 41.000 km da jeg kjøpte den.)
![]() |
#86 |
Yes, we can!!
|
Sorry, jeg er en elendig pedagog.
![]() |
#87 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har gammel bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Å, ja, det hadde jeg glemt. At når vi får ny bil så begynner bekymringene om hakk og skår. Akkurat det jeg trenger, enda en ting å bekymre meg for og ergre meg over.
![]() |
#89 |
Har diplom
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
X First Lady
Det er det dumme med ny bil ja. Er helt enig i dette. Nå parker jeg langt unna andre biler og er redd for å få bulk eller riper i lakken. Sånn sett savner jeg våre gamle biler |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har en gammel, slitt opel astra (98-modell). Den er brukt opp. Vi har aldri hatt lån på den. Vi kjøper nå en Opel vectra som er ti år nyere. Tipper vi kommer til å bruke den opp for det er jo ikke en nybil som kommer til å være verdt noe om fire år. Vi er ikke interessert i bil og satser på å ha denne bilen til vi igjen kan kjøpe en mindre stasjonsvogn. Dvs når vi ikke trenger plass til vogn og slikt. Bil er nødvendig utgift og ser frem til nyere bil forsåvidt, men ingen av oss er det fnugg interessert i bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har bilene våre lenge.
![]() |
#93 |
Medlem siden: Mar 2013
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Har hatt 4 biler, og hatt lappen i 5 år nå. Denne bilen jeg har nå, er vel den vi har hatt lengst. 08 mondeo stasjonsvogn som vi har hatt i 2 år. Storfornøyd med bilen, så ser ingen grunn til å bytte den ut
![]() |
#94 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Jeg tror kanskje enkelte her overdriver hvor ofte man må ha "eldre" biler på verksted og at dette skal være en grunn til å bytte bil ofte. Det er mulig vi er unike, men med unntak av da mannen min rygget på en stolpe har det aldri vært noe som helst galt med noen av bilene vi har hatt og de har kun sett et verksted i forbindelse med service og EU-kontroll.
![]() |
#95 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi er heller ikke så ofte på verkstedet med vår gamle bil, men det blir dyrere og dyrere.
![]() |
#96 |
Har diplom
Nja. Min var på verksted i fjor, da kom det på rundt 5000 tror jeg. Skifte batteri, pluss ett eller annet med katalysatoren (?) og noe elektrisk. Aner ikke. Året før kostet det 16000 å få den gjennom EU-kontrollen. Jeg tror ikke den er verdt stort mer enn 20000, stakkars. Nå skal den straks på EU-kontroll igjen. Skjebnetime. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har bytta uendelig mye på bilene vi har hatt, og de har vært nyere enn 6 år. Både på Volvo, Audi, BMW, Mazda, Renault, Golf, Seat, Polo, ja det var de jeg kom på.
![]() |
#99 |
heimføing
|
Litt enig med Myria. Bank i bordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har hatt to svindyre mandagsbiler og synes det erutrolig deilig med biler med garanti og som i tillegg er driftssikre. Etter å først ha stått med motorhavari på en øde landevei med baby i bilen, for så å oppleve noen år senere at motoren på en annen bil av tilsvarende merke, skar seg uten forvarsel etter 12 km av en 230-km. tur til hytta - med bil full av krukker med uteblomster, klær og utstyr (bl.a. symaskin) for hele sommeren - bestemte vi oss for å satse på forutsigbare utgifter til bil.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|