|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg kommer aldri til å signere en slik liste. Jeg er for innskjerping av lov om kjæledyrhold og mener at det burde forbys hold av flere arter, ikke åpne for nye arter.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Som flere andre allerede har påpekt, så er selvfølgelig dette eierens ansvar. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
heimføing
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Hei og hopp, alle folk. Dette var en diskusjon jeg ikke klarte å holde meg vekk fra. Sist redigert av Amnesia : 18-04-13 kl 01:59. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er på langt nær alle som har lyst på et reptil som allerede er eier av et ulovlig dyr, så det å si at de først bryter loven og så forventer å få den endret, som i at alle som ønsker å få forbudet opphevet er idiotiske lovbrytere, blir helt feil.
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg fjaste jo tidligere at "fordi de er ekle" burde man ikke ha reptiler som kjæledyr, men det jeg leser som motpartens sterkeste argument for, er jo "fordi de er kule"?
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Nei, ærlig talt, det er da noe helt annet å argumentere for et forbud enn å argumentere for at noe skal være tillatt. Det ville være hårreisende å f.eks. forby Twilight-bøkene fordi "jeg synes de er dårlige" - mens de som ønsker å kunne lese dem, de trenger ikke andre argumenter for å lese dem enn "jeg liker dem, og de skader ingen".
|
|
|
#8 |
|
This is normal!
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Skilpadda skriver mye klokt, og jeg er enig.
|
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Eh, ja? Det er vel det jeg sier?
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Nei, du sa at det var like fjasete å si at det burde være lov fordi man liker dyrene, som å si at det burde være forbudt fordi man misliker dyrene. Jeg synes ikke man kan sammenligne argumenter for å forby noe med argumenter for å tillate noe på denne måten.
|
|
|
#11 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis det er mine innlegg du sikter til, så var det på ingen måte ment som at "de er kule/søte/hyggelige, og derfor bør de være lov!"
|
|
|
#12 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
jeg vet heller ikke hvem han snakker med da hovedargumentet aldri har vært så slett som "fordi de er kule" |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg syns synd på de dyrene som eventuelt blir tillat.
|
|
|
#14 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Slik du beskriver det er slik det allerede er, og i alle former for dyr. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Amnesia: Det var et godt og velformulert innlegg, og jeg forstår godt hvor du kommer fra. Jeg må si at for min egen del så syns jeg ikke reptiler er ekle dyr. Ikke søte eller kule heller, for den del, men jeg vet at de ikke er slimete, har vært i reptilparken og holdt en ganske stor slange selv, og latt ungene holde slanger når de har vært i akvariet i Bergen. Sånn at de også skal se at det er vakre dyr (for det er de, med skjellene og fargene) og ikke ekle.
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
|
|
|
#17 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Hvis det nå skulle bli tillatt med reptiler, så håper jeg at det stilles strenge krav til hvem som har lov til å selge dem. Jeg håper vel i utgangspunktet at de ordinære dyrebutikkene ikke automatisk får denne oppgaven.
|
|
|
#18 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Jeg er helt enig. jeg vet om 2 dyrebutikker som jeg vet hadde klart dette bra, men alle de andre dyrebutikkene jeg vet om? hmm.. skeptisk.. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg er veldig enig med Skilpadda og Polyanna, kjenner jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Carrera!
|
![]() |
|
|