Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mammaen til Breiviks siste ønske

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-13, 14:53   #21
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.339
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

Ja, men er kommunisere ut (til mediene) det samme som å publisere?
Kan hende det er det altså, jeg synes bare ikke det henger helt sammen.

Jeg tenker at advokaten kan ha kommunisert noe til media, selv om det ikke var meningen at det skulle publiseres/bli førstesideoppslag. Men jeg kan ta feil, advokaten er sikkert medievant og hadde nok tatt sine forhåndsregler dersom det ikke var meningen at det skulle publiseres.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 15:02   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

"Kommunisere ut til media" er ensbetydende med å ønske å få budskapet publisert eller idet minste å akseptere at man blir sitert. Og hvis hun ikke skjønte det selv, så vil jeg anta at advokaten hennes vet det veldig godt og har informert henne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 15:32   #23
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

Nå derimot tråkker VG over linja og krafser i ting som burde få ligge i fred!

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 15:38   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

Bah. Nå fikk du meg til å lese VG. Jeg kan anbefale å la det være. Verden tar seg mye bedre ut uten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 15:42   #25
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.177
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

Det er ikke slik at ethvert siste ønske kan respekteres. Jeg håper media likevel lar familien i fred, men det er mitt inntrykk at de også har gjort (dvs det kan jo hende de har presset på uten å få saker ut av familien, det vet jeg ikke). At hun er død synes jeg absolutt har nyhetsverdi, i all den grad hun var en del av rettssaken.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 15:59   #26
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

Stakkars stakkars kvinne, måtte hun få hvile i fred. Det er usexy og platt av VG å publisere bildet , men noe annet kan man vel neppe forvente fra den kanten. Jeg håper utenlandsk presse og andre mentalt utfordra norske medier klarer å la være å drite seg ut. Ellers synes jeg de har klart seg relativt greit i forhold til familien- det er mye tabloidneewsverdig i saken i forhold til foreldrene, og andre aktører i hans fortid som jeg synes er behandlet overraskende verdig.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 16:30   #27
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

De kunne virkelig latt være å trykke bildet av henne
Stakkars dame så tøft det må ha vært for henne.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 16:34   #28
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.177
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

Jeg har for øvrig sett bildet av henne tidligere.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 13:46   #29
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det synes ikke jeg, all den tid det er hun selv som har bedt om at nyheten spres. At jeg ikke synes det er en spesielt stor og viktig sak, er en annen sak.

Når en del av overskriften til VG er "En venn og en slektnig forteller her om hennes tid etter terroren" smurt sammen store bokstaver om hennes siste ønske, så klarer jeg faktisk ikke se at det ikke blir dobbeltmoralsk.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 13:56   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

Jeg forstår godt ønsket hennes, men jeg tenker også at ikke alle ønsker er realistiske. Breiviks forhistorie, og dermed også familien hans, vil nok være av allmenn interesse en god stund til. Ikke minst fordi oppveksten hos moren var noe han selv ønsket å legge lokk på. Mennesker søker alltid å forstå og finne sammenhenger, særlig i noe så ufattelig som Utøya. Jeg liker ikke unødvendig graving i privatliv, samtidig som jeg også mener at media tjener et opplysningsbehov i folket.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 14:04   #31
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg forstår godt ønsket hennes, men jeg tenker også at ikke alle ønsker er realistiske. Breiviks forhistorie, og dermed også familien hans, vil nok være av allmenn interesse en god stund til. Ikke minst fordi oppveksten hos moren var noe han selv ønsket å legge lokk på. Mennesker søker alltid å forstå og finne sammenhenger, særlig i noe så ufattelig som Utøya. Jeg liker ikke unødvendig graving i privatliv, samtidig som jeg også mener at media tjener et opplysningsbehov i folket.

Dette er jeg enig i.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 14:54   #32
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

Bildet som er publisert av henne stod på siste side av Breiviks manifest. Det er han som delte det med "verden".

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 14:57   #33
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Når en del av overskriften til VG er "En venn og en slektnig forteller her om hennes tid etter terroren" smurt sammen store bokstaver om hennes siste ønske, så klarer jeg faktisk ikke se at det ikke blir dobbeltmoralsk.

Det kan jeg være enig i.

Igjen kan jeg bare anbefale å holde seg unna VG. De andre avisene dekker saken helt ok.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 16:38   #34
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg forstår godt ønsket hennes, men jeg tenker også at ikke alle ønsker er realistiske. Breiviks forhistorie, og dermed også familien hans, vil nok være av allmenn interesse en god stund til. Ikke minst fordi oppveksten hos moren var noe han selv ønsket å legge lokk på. Mennesker søker alltid å forstå og finne sammenhenger, særlig i noe så ufattelig som Utøya. Jeg liker ikke unødvendig graving i privatliv, samtidig som jeg også mener at media tjener et opplysningsbehov i folket.

Helt enig med Niobe. En viss nyhetsverdi har både hun og andre rundt ham. Sånn er det bare.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 23:04   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.253
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

Hvis det stemmer at moren til abb og omsorgssvikten hun utsatte ham for var vesentlig for hvordan han utviklet seg så syns jeg det er urimelig å forlange at omtalen av den skal opphøre fordi hun er død. Saken er for prinsipiell til det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 08:35   #36
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvis det stemmer at moren til abb og omsorgssvikten hun utsatte ham for var vesentlig for hvordan han utviklet seg så syns jeg det er urimelig å forlange at omtalen av den skal opphøre fordi hun er død. Saken er for prinsipiell til det.

Helt enig. Igjen.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 08:47   #37
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

Jeg oppfattet hennes ønske om å skjerme familien som nettopp det - at datter og søsken ikke skal ringes ned, ringes på døren til, ligges i buskene til, tas bilde av i begravelsen og fotfølges bare fordi hun er død. Ikke at dødsfallet ikke skulle omtales eller dekkes.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 08:55   #38
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mammaen til Breiviks siste ønske

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg oppfattet hennes ønske om å skjerme familien som nettopp det - at datter og søsken ikke skal ringes ned, ringes på døren til, ligges i buskene til, tas bilde av i begravelsen og fotfølges bare fordi hun er død. Ikke at dødsfallet ikke skulle omtales eller dekkes.

Enig. Privatlivet til søsken og evt. nevøer/nieser av ABB bør respekteres. Eks-kjæresten til moren er snakkesalig , der får jeg litt Sven O Høiby følelse.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no