|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolevesker til 11000Hvis greia er at "dette er veska over alle vesker og jeg kommer til å ha glede av den hele livet" er jeg med på tankegangen, og ser at det er mye bedre enn 50 HM vesker. Jeg tror dessverre ikke at det er det det handler om for disse ungdommene. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Skolevesker til 11000
Det har du nok rett i, jeg glemmer stadig dette ungdomsperspektivet tråden hadde som utgangspunkt.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Skolevesker til 11000Snuppa på 7,5 har ikke helt begreper om penger enda. Hun har sagt at hun vil ha Iphone, men jeg har svart at det er helt uaktuelt når hun kun går i 2.klassing, og at tlf er for dyr. Jeg har prøvd å forklare hva jeg ser på som dyrt, men det er ikke så lett å forstå har jeg inntrykk av.
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Sv: Skolevesker til 11000Vi har relativt god råd, men vi prøver å begrense forbruk for å være litt mindre miljøfiendtlige. Nei, vi flyr nesten aldri på ferie fordi det forurenser. Nei, vi skifter ikke ut TVen før den går i stykker, og vi lapper på klær for de kan fortsatt brukes. Nei, vi kjøper ikke sånn og sånn, for vi trenger det faktisk ikke.
|
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg prøver også¨å ikke bruke "det har vi ikke penger til"-argumentet og heller si at "vi velger å ikke gjøre det, fordi ..." Det er jo slett ikke alltid sant at vi ikke har råd. Det er veldig ofte helt andre grunner, som noen sier.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#7 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Skolevesker til 110009.klassingene her har Iphone, de aller fleste, og det går vel knapt ei uke uten at en eller annen av dem forteller at de har knust den.
|
|
|
#8 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Men hallo, dette er Norge. Selvfølgelig er det IKKE greit å bruke 11 000 kr på veske til barnet ditt selv om du tjener 135 000 kr pluss per mnd. Det er ikke nok folk med denne type innekt og forbruk her enda til at det er stuerent. Det er kun ok innenfor de kretser det er utbredt.
|
|
|
#9 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Skolevesker til 11000Greia er vel at dyre designermerker selger som hakka møkk, og at stadig yngre ungdommer er blant kundene. Og de fleste av disse ungdommene har sikkert velstående foreldre og ferdes også i et miljø der mange andre også har disse veskene/jakkene/whatever. Jeg vet ikke hva som er så nytt med dette, er det ikke slik det alltid har vært? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Skolevesker til 11000Det er interessant å tenke over hvor min egen smertegrense går med tanke på hvor mye jeg er villig til å bruke på klær og utstyr til barna (og meg selv, for den del). Jeg har en ganske klar oppfatning om hvor grensen går når jeg vurderer enkeltkjøp, men det er neimen ikke enkelt å tallfeste den sånn generelt heller. Det kommer an på så mangt.
|
|
|
#11 |
|
Er frisk!
|
Det jeg sender videre ser helt fint ut egentlig. Vi har ikke tørketrommel da og vasker ikke rene klær (hiver ikke alt i vaskemaskinen hver kveld), kanskje det har noe å si. Det hender at jeg kaster et klesplagg hvis det er kommet tran eller lignende som jeg ikke får bort på dem, men det meste er pent og rent når jeg sender det videre.
|
|
|
|
#12 |
|
Drømmer
|
Her holder ikke Cubusbuksene i 2 mnd engang, så nå blir det slutt på å kjøpe de. Det er vel omtrent de eneste buksene han sliter ut. |
|
|
|
![]() |
|
|