|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Skolevesker til 11000Det beste er selvsagt å få barn i oktober sånn at besteforeldrene kan kjøpe alle vinterdressene og vinterskoene i bursdagsgave.
|
|
|
#2 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Skolevesker til 11000Akkurat der har søsteren min og jeg hatt våre feider. Jeg kjøpte en Trolldress brukt her inne en gang, og den holdt til det første barnehageåret til både Tigerungen og Tigergutten. Det vil si at den holdt til tre barn. I tillegg var det ullinnlegg på den, så det var en helårsdress. Etter at vi hadde den, sverget jeg til Troll og kjøpte dem til fullpris hvis jeg måtte det. Søsteren min var helt himmelfallen over at jeg kjøpte en dress til 1800 kroner, når en HM-dress kostet 500.
|
|
|
#3 |
|
This is normal!
|
Sv: Skolevesker til 11000
Samme her. Vi har kjøpt Troll - noen ganger til fullpris. Begge ungene har brukt dem, og vi har ikke hatt noen andre uteklær i løpet av året bortsett fra regntøy. Til to barn (6 og 8) har vi vel kjøpt til sammen 4 Trolldresser. En periode var de av dårligere kvalitet, men da fikk vi byttet inn i ny dress to ganger. Og jeg har lappet noen av dem på knær og bak. Jeg synes de definitivt er verd pengene.
|
|
|
|
#5 |
|
Borte
|
Jeg vet.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Skolevesker til 11000For meg er det helt greit å kjøpe en dress av god kvalitet når pjokken bruker den hver dag ute fra oktober til april liksom, både gjennom slaps, snø og delvis regn.
|
|
|
#7 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolevesker til 11000Ungdomsgjeng observert i går ettermiddag på Mc Donalds i Majorstukrysset. 5 av 7 med Mulberryveske, 4 av syv med CG. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Skolevesker til 11000Nå er dere ferdig, liksom. Hmfp.
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Skolevesker til 11000Skremmer'n: tror du noen i hele verden vil definere seg selv i "kjøper CG fordi gullskatten vil ha det"-kategorien? Jeg tenker at de som kjøper Bergans fordi de er så himla bevisst er litt forblindet av merkevaren Bergans. Jeg synes Bergans er overpriset. Jeg anser meg selv som en bevisst forbruker. Og jeg skriver dette for å illustrere at det ikke er noen fasit og a folk har ulike grenser og at en du anser for å være sløsaktig, sikkert har mange gode argumenter for sine prioriteringer heltnuavhengig av hva du synes. Eller hva jeg synes.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Skolevesker til 11000Jeg tror de aller fleste er ubevisste forbrukere som kjøper det de har lyst på når de har lyst på det. Og de vil betale så lite som mulig og gir beng/bryr seg ikke/er ikke interessert i å vite noe om hvordan tøyet er produsert.
|
|
|
#11 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Deg om det. Jeg kjenner ganske mange oppegående folk som er opptatt av slik. Jfr. En rekke brukere her inne. Så jeg synes det blir for enkelt (og ørlite grann arrogant) å tro at alle som ikke velger det samme som deg, er ubevisste.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
Deg om det?
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Skolevesker til 11000Hovedgrunnen til at jeg handler endel på polarn er at de skilter med rettferdig handel. Nå er tøyet bra også, slik at det er også en grunn, men ja, jeg sjekker hvor tøyet kommer fra. Det er hovedgrunnen til at jeg handler lite på hm, jeg synes klærne er helt ok. N=1 igjen.
|
|
|
#14 |
|
heimføing
|
Sv: Skolevesker til 11000Jeg har bare lest første og siste side i denne tråden.
Men joda, jeg er Reimaforelder og det dyreste plagget min tiåring har fått hittil i livet, er vel Reimadressene da hun gikk i barnehagen. Etter det var det direkte over på Cubus og der er hun enda. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Panzerekstremfeminist
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Skolevesker til 11000Cubus har grei nok kvalitet synes jeg, det er ikke utslitt etter en unge her. Men polarn har veldig mye bedre kvalitet for eksempel. Og det finnes klær med vesentlig dårligere kvalitet.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Skolevesker til 11000Yngste her arver enormt mye etter venninners gutter. Det er da klær fra Cubus, Lindex og H&M stort sett. Det kan fint arves videre selv om min passer klærne lenge, gjerne halvannet år eller mer.
|
|
|
#18 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Skolevesker til 11000Når vi snakker arv. Vi arver ikke mye klær, men får en del etter min brors to gutter. Og det vi får derfra er superfint. Min svigerinne har god smak
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Jeg kjøper svært lite merkeklær, men det hender jeg kjøper yttertøy på salg og jeg kommer til å kjøpe noe når jeg snart drar til USA. Vi har arvet noe merketøy og det brukes selvsagt på lik linje som andre klær.
05 og 08 Sist redigert av millact : 02-03-13 kl 22:42. |
|
|
|
![]() |
|
|