Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-13, 11:54   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Det beste er selvsagt å få barn i oktober sånn at besteforeldrene kan kjøpe alle vinterdressene og vinterskoene i bursdagsgave. Så slipper man å vite hva de koster og hvor de kommer fra.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 12:07   #2
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Akkurat der har søsteren min og jeg hatt våre feider. Jeg kjøpte en Trolldress brukt her inne en gang, og den holdt til det første barnehageåret til både Tigerungen og Tigergutten. Det vil si at den holdt til tre barn. I tillegg var det ullinnlegg på den, så det var en helårsdress. Etter at vi hadde den, sverget jeg til Troll og kjøpte dem til fullpris hvis jeg måtte det. Søsteren min var helt himmelfallen over at jeg kjøpte en dress til 1800 kroner, når en HM-dress kostet 500.

Hun måtte kjøpe både høst- og vinterdress, og i tillegg var de helt slunkne på slutten av sesongen, så det var ikke snakk om at noen kunne arve dem etterpå. Så hvert år kjøpe hun en ny høstdress og ny vinterdress til to barn. Greit nok når en dress koster 500, men fire blir 2000. Jeg kjøpte en ny dress annethvert år til 1800. Da ble det ikke så mye dyrere likevel...

Gammel 01-03-13, 12:37   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Akkurat der har søsteren min og jeg hatt våre feider. Jeg kjøpte en Trolldress brukt her inne en gang, og den holdt til det første barnehageåret til både Tigerungen og Tigergutten. Det vil si at den holdt til tre barn. I tillegg var det ullinnlegg på den, så det var en helårsdress. Etter at vi hadde den, sverget jeg til Troll og kjøpte dem til fullpris hvis jeg måtte det. Søsteren min var helt himmelfallen over at jeg kjøpte en dress til 1800 kroner, når en HM-dress kostet 500.

Samme her. Vi har kjøpt Troll - noen ganger til fullpris. Begge ungene har brukt dem, og vi har ikke hatt noen andre uteklær i løpet av året bortsett fra regntøy. Til to barn (6 og 8) har vi vel kjøpt til sammen 4 Trolldresser. En periode var de av dårligere kvalitet, men da fikk vi byttet inn i ny dress to ganger. Og jeg har lappet noen av dem på knær og bak. Jeg synes de definitivt er verd pengene.

Gammel 01-03-13, 12:47   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gymnasiast.

Gammel 01-03-13, 12:51   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Gymnasiast.

Jeg vet. Jeg virkelig elsker det ordet og ALLE skjønner hva det betyr.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 12:47   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det helt greit å kjøpe en dress av god kvalitet når pjokken bruker den hver dag ute fra oktober til april liksom, både gjennom slaps, snø og delvis regn.
Synes ikke 1000 kr er mye da. Jeg har også prøvd HM, og det er helt ok, men jeg opplevere i mye større grad at glidelåser blir ødelagt og slike kjedelige ting. Samt at de ofte er stivere og bevegelseshemmende.

For meg går det i grunn en 1000 kr grense på det meste. Om det tipper over synes jeg det meste blir dyrt, uavhenig av om det er sko, veske, bukse eller jakke. Men noen ganger trår jeg likevel til, som da jeg kjøpte Bergans Dunkåpe på tilbud til 2000 kr. Jeg synes det var MYE. Men jommen er den brukt mye også, denne vinteren i Trondheim. Ufattelig lett, varm og god å ha på. Og jeg kommer garantert til å ha den lenge.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 15:15   #7
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungdomsgjeng observert i går ettermiddag på Mc Donalds i Majorstukrysset. 5 av 7 med Mulberryveske, 4 av syv med CG. Jeg så riktignok ikke om de som hadde uniformen avstod fra burger. Og det kan være det var andre dyre jakker/ vesker inne i bildet som jeg ikke observerte.

Dyre jakker eller vesker er ikke noe syn som er vanlig her jeg bor, liten bygd 20 minutter ut fra Oslogrensa. Men det burde gjøres undersøkelser på dette, det trengs midler.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 12:24   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er dere ferdig, liksom. Hmfp.

Jeg vil bare si det likevel; jeg hadde kjempelyst på en brunbronsefarget CG for 6-7-8 år siden, men var altfor gjerrig. Etter det har jeg kjøpt 3 North Face jakke/kåpe/parkaser i stedet, og ble aldri helt fornøyd. Hvis noen legger sammen hva det har kostet meg i stedet, blir jeg muggen.

Min egen lille svigermorforskning viser at CG ikke er utbredt på verste vestkant i 3. klasse, i hvert fall. På bussen er det massevis, og jeg anslår dem til å være ca. 16 (hvilket antagelig betyr at de er 23 :knirk: ).

Også liker jeg jo Bluen kjempegodt, men hvis jeg hadde kommet med hennes lystig innrømmede fordommer med motsatt fortegn om østkanten, tror jeg jaggu kontrollpanelet mitt hadde lyst som en juledekorasjon på harrysiden av byen. Uten at jeg har sagt hvor den er. :listig:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 12:43   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmer'n: tror du noen i hele verden vil definere seg selv i "kjøper CG fordi gullskatten vil ha det"-kategorien? Jeg tenker at de som kjøper Bergans fordi de er så himla bevisst er litt forblindet av merkevaren Bergans. Jeg synes Bergans er overpriset. Jeg anser meg selv som en bevisst forbruker. Og jeg skriver dette for å illustrere at det ikke er noen fasit og a folk har ulike grenser og at en du anser for å være sløsaktig, sikkert har mange gode argumenter for sine prioriteringer heltnuavhengig av hva du synes. Eller hva jeg synes.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 12:56   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror de aller fleste er ubevisste forbrukere som kjøper det de har lyst på når de har lyst på det. Og de vil betale så lite som mulig og gir beng/bryr seg ikke/er ikke interessert i å vite noe om hvordan tøyet er produsert.

Gammel 02-03-13, 12:58   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror de aller fleste er ubevisste forbrukere som kjøper det de har lyst på når de har lyst på det. Og de vil betale så lite som mulig og gir beng/bryr seg ikke/er ikke interessert i å vite noe om hvordan tøyet er produsert.

Deg om det. Jeg kjenner ganske mange oppegående folk som er opptatt av slik. Jfr. En rekke brukere her inne. Så jeg synes det blir for enkelt (og ørlite grann arrogant) å tro at alle som ikke velger det samme som deg, er ubevisste.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 02-03-13, 17:30   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Deg om det. Jeg kjenner ganske mange oppegående folk som er opptatt av slik. Jfr. En rekke brukere her inne. Så jeg synes det blir for enkelt (og ørlite grann arrogant) å tro at alle som ikke velger det samme som deg, er ubevisste.

Deg om det? Jeg kjenner også noen, men jeg tror ikke at folk jevnt over tenker gjennom hvordan klærene de kjøper blir produsert eller hva de faktisk inneholder.

Gammel 02-03-13, 13:24   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hovedgrunnen til at jeg handler endel på polarn er at de skilter med rettferdig handel. Nå er tøyet bra også, slik at det er også en grunn, men ja, jeg sjekker hvor tøyet kommer fra. Det er hovedgrunnen til at jeg handler lite på hm, jeg synes klærne er helt ok. N=1 igjen.

Gammel 02-03-13, 15:29   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare lest første og siste side i denne tråden.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Dessuten tror jeg neppe Reima-foreldrene kommer til å forlange at barna skal over på rimeligere merker i det øyeblikk de ikke lenger sitter på bakken og leker når de er ute i ruskevær.

Men joda, jeg er Reimaforelder og det dyreste plagget min tiåring har fått hittil i livet, er vel Reimadressene da hun gikk i barnehagen. Etter det var det direkte over på Cubus og der er hun enda.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 15:33   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har bare lest første og siste side i denne tråden.

Men joda, jeg er Reimaforelder og det dyreste plagget min tiåring har fått hittil i livet, er vel Reimadressene da hun gikk i barnehagen. Etter det var det direkte over på Cubus og der er hun enda.

min hadde europris-dress. Det bar det året europris vant tv2-testen. Dressen funket bra, selv om jeg senere har skjønt at boys&girls-merket til europris er slikt enkelte ikke vil bli sett i for noen pris.

Gammel 02-03-13, 17:15   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Cubus har grei nok kvalitet synes jeg, det er ikke utslitt etter en unge her. Men polarn har veldig mye bedre kvalitet for eksempel. Og det finnes klær med vesentlig dårligere kvalitet.

Gammel 02-03-13, 18:12   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Yngste her arver enormt mye etter venninners gutter. Det er da klær fra Cubus, Lindex og H&M stort sett. Det kan fint arves videre selv om min passer klærne lenge, gjerne halvannet år eller mer.

Jeg legger mer penger i vinterdress til ham da jeg ønsker at han skal være tørr og varm og vi trenger helt vanntette dresser i Stavanger. Men sånn generelt har jeg nok en grense på en tusenlapp, men eldste fikk reima tec + siste året i bhg. Den solgte jeg her inne etterpå for omtrent halv pris, så alt i alt ble den ikke så dyr likevel.

Gammel 02-03-13, 18:42   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Når vi snakker arv. Vi arver ikke mye klær, men får en del etter min brors to gutter. Og det vi får derfra er superfint. Min svigerinne har god smak. Det sto en pose å ventet på meg hos foreldrene mine i dag. Oppi der lå det utelukkende merkeklær: Volcom, O'Neill, Tommy Hilfiger, Bergans, Guess, litt p.o.p. m.m. Dette er standarden derfra og jeg akter selvsagt å ta de i bruk.

Ville dere som er motstandere mot merkeklær droppet å bruke disse klærne på skolen på grunn av den eventuelle signaleffekten? :dilemma:

Gammel 02-03-13, 22:32   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Når vi snakker arv. Vi arver ikke mye klær, men får en del etter min brors to gutter. Og det vi får derfra er superfint. Min svigerinne har god smak. Det sto en pose å ventet på meg hos foreldrene mine i dag. Oppi der lå det utelukkende merkeklær: Volcom, O'Neill, Tommy Hilfiger, Bergans, Guess, litt p.o.p. m.m. Dette er standarden derfra og jeg akter selvsagt å ta de i bruk.

Ville dere som er motstandere mot merkeklær droppet å bruke disse klærne på skolen på grunn av den eventuelle signaleffekten? :dilemma:

Jeg kjøper svært lite merkeklær, men det hender jeg kjøper yttertøy på salg og jeg kommer til å kjøpe noe når jeg snart drar til USA. Vi har arvet noe merketøy og det brukes selvsagt på lik linje som andre klær.

Sist redigert av millact : 02-03-13 kl 22:42.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 18:33   #20
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Hadde du sagt jatakk og kledd ungen din i en arvet Bergansjakke, Oslo?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.