|
|
|
|
#1 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolevesker til 11000Jeg kjenner jeg blir litt matt over alt man skal passe på. Ungen har noen BB-boxere. De har han fått i gave fra Bestemoren som syntes det var morsomt at de fantes i hans størrelse. Han har og en haug med uekte BB som vi kjøpte i Thailand i sommer. Rett og slett fordi vi ikke fikk vasket klær på hotellet og han trengte undertøy og fake BB solgte de overalt. Ungen selv bryr seg ikke i det hele tatt. Han fikk spørsmål fra Bestemoren om han ønsket seg flere BB i julegave. Hvorfor det? var svaret. Som om han skulle ønske seg truser til jul.
|
|
|
#2 |
|
By the Sea
|
Sv: Skolevesker til 11000D'arcy, det har blitt gjentatt relativt mange ganger nå at det ikke er den ene trusa eller telefonen det er snakk om, men summen.
|
|
|
#3 |
|
Snikende Ullteppe
Sv: Skolevesker til 11000
Jeg ser det, men jeg konkluderer med at summen hjemme hos oss nok sikkert hadde blitt stemplet som veldig feil av mange i denne tråden. Det føles faktisk absurd å skulle sitte og skjemmes over hva vi eier og hva vi (og besteforeldre) har valgt å gi Ungen opp gjennom tidene.
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Skolevesker til 11000Er det noen som har sagt at man må skjemmes om barnet har en BB- bokser? Min eldste har, julegave riktignok, men det falt meg ikke inn at jeg skulle skamme meg da dyre truser kom opp i tråden. Jeg vet at vi er bevisste rundt forbruk og tror vi overfører gode verdier til barna der, selv om vi eier enkelte dyre ting. Jakke til 7000 synes jeg for øvrig er latterlig, og harry. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Snikende Ullteppe
Jeg har en jakke til 5.000,-. Er det latterlig og harry? Hvor mener du grensen går? Og ja: Den er kjøpt fordi den er varm og klassisk. Nei, det er ikke CG. Jeg droppet CG på grunn av pelsen.
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Er det så farlig om Line syns det er latterlig og harry at du har dyr jakke?
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg vet ikke om det er meg du mener, men jeg har virkelig ikke noe sted hevdet at folk er kritiske fordi de er misunnelige og ikke har råd til å være med på forbrukskarusellen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Borte
|
Nei, jeg mente ikke deg.
|
|
|
#9 |
|
~~~~~~~
|
Du er med på å snurre merkekarusellen. Ja, det er "status" blant de yngre om de har BB eller CC boksere, det er å anse som dyrere merker. Ja, vi har hatt diskusjonen i klassen.
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Det er jo ikke noe svar på det. Jeg syns det er merkelig at dere må spørre flere ganger hva som er innenfor. Hvis du selv syns du har et fornuftig forbruk så trenger du vel ikke å forsvare det her?
|
|
|
#11 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er vel faktisk et poeng å forsvare det når andre tydeligvis mener så mye om hvilke prioriteringer noen familier gjør - jfr. hun som hadde fortalt barnet sitt at venninnen ikke var heldig selv om hun fikk mange fine ting.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Men hvis man mener selv at det er fornuftig så må man greie å stå for det.
|
|
|
#14 |
|
~~~~~~~
|
Det jeg syntes det koker bort i her er denne vesken til kr 11.000,- og jakken til 7.000,- er "idiotisk" "Harry" "vestkantish", fordi man ikke personlig ser nødvendigheten med nettopp denne type varer. Og da blir det en prioriteringssak hva som er "viktig" og ikke, gitt etter personlige preferanser og ikke nødvendigvis prisen på varene eller bosted.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 28-02-13 kl 10:47. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Sv: Skolevesker til 11000Det er ikke noe stort problem dersom Ola har iphone, Kari har stereoanlegg, Mia har hunterstøvler og bergansjakke og Mads har dyr dunjakke. Det er heller ikke et praktisk kjempeproblem når det brer seg en mote som består av fargede bukser til 199 stk fra cubus selv om man alltids kan diskutere ensretting av ungdomskultur. Men det kan fort bli et problem dersom det er mange i en klasse som har flere av disse dyre moteobjektene og det begynner å definere uniformen istedenfor bukser fra cubus og tennissokker, fordi det da skapes et jag som slett ikke alle har mulighet til å være med på og ganske mange bør la være å være med på selv om de strengt tatt har muligheten.
|
|
|
#17 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Skolevesker til 11000Vet du Ine - du kan spare deg personangrep, takk. Jeg gidder ikke diskutere med folk som hevder at jeg er barnslig når jeg påpeker enkelte svakheter i argumentasjonen deres.
|
|
|
|
|
#18 |
|
rakkarpus
|
Eh, og når jeg påpeker svakheter i din argumentasjon, og du ikke har argumenter, men kommer med noe om at du må jobbe så at du kan kjøpe Mulberry-veske, og jeg synes den setninga er barnslig, er det et personangrep?
|
|
|
#19 |
|
Borte
|
Jeeeez. Det er iallefall mye bedre å være barnslig enn humørløs.
|
|
|
#20 |
|
Panzerekstremfeminist
|
|
|
|
![]() |
|
|