Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjerringsko - hva er det?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-13, 00:10   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Enig med Bluen. ALT som er komfortabelt er vel ikke automatisk kjerring?

Jeg synes ikke ElN og Camper og Fly London og sånn er kjerring altså - det synes jeg er kult. Og jeg er per def ikke kjerring.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 00:12   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Enig med Bluen. ALT som er komfortabelt er vel ikke automatisk kjerring?

Det er det vel heller ingen som har sagt. Men noen sko ser mer komfortable ut enn de er fine, og sånne sko blir lett kjerringaktige. Det finnes helt klart komfortable sko som ikke er kjerring.

Gammel 18-02-13, 00:11   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min skosmak, som skjærer over mot fargeglade sko med rem over ankelen, blir for øvrig stadig kalt både kjerringaktig og barnslig - jeg vet sannelig ikke hvem jeg skal tro på.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 00:16   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg setter på ingen måte likhetstegn mellom komfortabelt og kjerringaktig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 00:27   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg setter på ingen måte likhetstegn mellom komfortabelt og kjerringaktig.

Det gjør ikke jeg heller. Men jeg setter heller ikke likhetstegn mellom comfortabel og cool .

Jeg har hverdagssko som er pene og som jeg bruker hver dag så lenge det er bart ute, men spesielt comfy er de ikke. Når jeg dasser av gårde midtvinters i uggs og CG tenker jeg iallefall ikke at jeg ser særlig trendy og lekker ut. Mer som en eskimo på avveie. Men comfy er det jo helt klart.

Gammel 18-02-13, 00:31   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir litt overrasket over at voksne mennesker nesten blir fornærmet over at deres skovalg blir trukket frem som "kjerringsko".
Som sagt: Jeg omfavner min indre hang til å være varm på beina fremfor kul, det gjorde jeg ikke før. Jeg frøys heller på beina enn å ha pjaktiske sko på meg. Jeg ser garantert kjerring ut og jeg ville ikke vist meg slik den gangen jeg brukte mestparten av dagen min i klesbutikk(jeg jobbet i den bransjen i "gamle dager").
Men som Niobe sier: Det blir ikke noe mindre kjerring fordi akkurat jeg plutselig har oppdaget verdien av å være comfortabel.

Gammel 18-02-13, 17:27   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg blir litt overrasket over at voksne mennesker nesten blir fornærmet over at deres skovalg blir trukket frem som "kjerringsko".
.

Fordi kjerring er et negativt uttrykk, noe man ikke vil være. Man vil ikke være krampeaktig fjortis heller selvfølgelig. Men en ting er når man velger å gå i stygge sko fordi de er komfortable, noe annet er det at det man oppriktig synes er fint blir betegnet som kjerring av andre.

Nå har jeg alltid vært mer opptatt av komfort enn av fashion, men det er ikke helt på dette planet dette her ligger, da er det mer joggesko og mukluk vs høyhælte støvletter. Dette er mer på nivå med å ikke skjønne hva som er fint, like feil ting fordi man rett og slett er avskiltingskasus.

Gammel 18-02-13, 17:43   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Fordi kjerring er et negativt uttrykk, noe man ikke vil være. Man vil ikke være krampeaktig fjortis heller selvfølgelig. Men en ting er når man velger å gå i stygge sko fordi de er komfortable, noe annet er det at det man oppriktig synes er fint blir betegnet som kjerring av andre.

Nå har jeg alltid vært mer opptatt av komfort enn av fashion, men det er ikke helt på dette planet dette her ligger, da er det mer joggesko og mukluk vs høyhælte støvletter. Dette er mer på nivå med å ikke skjønne hva som er fint, like feil ting fordi man rett og slett er avskiltingskasus.

Jo, men da er man jo inne på smak igjen da. Blir de skoene du liker og synes er pene automatisk kjerring og ubrukelige fordi noen andre synes at det er kjerringsko? Mitt svar er nei. Jeg føler meg nok så sikker på egen smak at jeg gir bæng i hva andre mener.
Og det er vel det som egentlig forundrer meg. At andre voksne ikke ser det slik, men anser en rimelig uskyldig betegnelse som jo "kjerring" er i mine øyne, som en småslem oppfordring til å skifte stil. Man tar det som kritikk. Det forstår jeg ikke.
Det er flere typer sko vist her i tråden jeg liker og kunne eid. At noen synes de er superkjerring får så være.

Gammel 18-02-13, 00:32   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo de færreste som stolper rundt på 10 cm høye hæler på heltid, ihvertfall hvis en ikke jobber som glamourmodell eller er fotballfrue eller noe.

Jeg velger som regel sko som gjør at jeg kan være passe varm og rimelig komfortabel, men som likevel ikke er sånn jeg syns er kjerring, siden det nå var det uttrykket som var utgangspunktet for denne tråden. Er jo fullt klar over at det vil fins folk som vil syns at de aller fleste av mine sko er kjerring og har en annen smak, det bekymrer meg overhodet ikke.

Gammel 18-02-13, 00:37   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Det er jo de færreste som stolper rundt på 10 cm høye hæler på heltid, ihvertfall hvis en ikke jobber som gøamourmodell eller er fotballfrue eller noe.

Jeg jobbet på høye hæler hver eneste dag da jeg var på jobb i klesbutikk (uten at det gjør meg til glamourmodell eller fotballfrue). Det kommer nok litt an på hvilke klær man selger, men det er helt vanlig antrekk i det yrket. Og jeg kjenner veldig mange som jobber i andre yrker der dette er vanlig arbeidsantrekk (jeg har f.eks. noen venninner som jobber i bank og de får ikke lov å gå i joggesko eller dongeri).

Gammel 18-02-13, 00:41   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg vet jo også at en ikke går i joggesko hvis en jobber i f.eks. bank, men jeg tror ikke det er noen regel om høye hæler der altså.

Gammel 18-02-13, 00:38   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo de færreste som stolper rundt på 10 cm høye hæler på heltid, ihvertfall hvis en ikke jobber som glamourmodell eller er fotballfrue eller noe.

Jeg gjorde det, til jeg var omtrent 24? Jeg var hverken glamourmodell eller fotballfrue. Bare forfengelig og alltid 10 cm lavere enn venninnene mine.

Gammel 18-02-13, 00:16   #13
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med bluen.
Enkelte her virker litt i overkant krampeaktige.

Gammel 18-02-13, 09:42   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måler kjerring mot hva mamma og venninnene hennes går med. Og det er iallefall ikke Eln og ART. Alt som er "klassisk" og glatt og kjedelig. Og marineblått - verdens kjipeste "farge". Jeg er ikke så redd for å være kjerring egentlig, men velger som regel sko med mykt skinn og gode såler fordi jeg har litt problemer med at den ene foten dovner. Jeg er redd det er fordi jeg gikk med for trange sko fra jeg var 13-14 til jeg var ca. 29 og rett og slett har skadet nerver i foten. Ingen av de kule skoene passet egentlig min fot, så jeg bare presset dem oppi og "gikk dem til" - som betød noen uker med gnagsår før føttene var herdet og skoene hadde utvidet seg.

Ellers er det jo bare trist at alle ting skal være så veldig kjerring, gøy på håret, harry og fjortis. Det viser seg forøvrig at det er økning i antall fotplager og skader i føttene, og selv om det foreløpig er tabu å ha en hammertå eller en ilke eller noe annet utvekstaktig på foten, så er det jo leit at stadig flere kvinner går på seg skader i føttene for å ikke se ut som en kjerring på foten.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 10:42   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg måler kjerring mot hva mamma og venninnene hennes går med. Og det er iallefall ikke Eln og ART.

Hvis det er definisjonen er jeg iallefall greit innen for. :harmammasombrukerElN/ART: .

Gammel 18-02-13, 09:49   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, der ser du - jeg syns jo som regel glatt og kjedelig er mindre kjerring enn sko med masse stæsj. Så kjerringbegrepet kommer svært an på øynene som ser.

Gammel 18-02-13, 09:53   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt klart. Jeg tenker at kjerring er litt sånn frelsesarmeensoldataktig egentlig, mens Eln og Art er sosialarbeiderkvinneaktig. Jeg har innslag av begge deler, så jeg er ikke redd noen av kategoriene.

Gammel 18-02-13, 10:05   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjerringer kan jo strengt tatt være folk som snakker (slarver) dritt om andres stil også, i alle fall der jeg kommer fra.
Og er du kjerring er selvsagt det du har på beina kjerringsko.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 10:07   #19
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Kjerringer kan jo strengt tatt være folk som snakker (slarver) dritt om andres stil også, i alle fall der jeg kommer fra.

Det fleste har vel en indre kjerring som tas frem fra tid til annen.

Gammel 18-02-13, 10:08   #20
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det fleste har vel en indre kjerring som tas frem fra tid til annen.

Jeg omfavner min indre kjerring støtt og stadig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.