Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Anbefal meg virkelig gode fjellsko

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-13, 15:19   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.902
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Anbefal meg virkelig gode fjellsko

Kan noen anbefale meg et par ordentlig gode fjellsko? De skal brukes på korte og lange turer, til dels noen tøffe turer, og de må være både gode, stødige og gjerne også relativt vanntette. Jeg hater å gå tur med bløte støvler. De bør også være relativt lette.

Det er sikkert ikke verdens beste utvalg av fjellsko i butikkene akkurat nå, men jeg trenger skoene til en tur på rimelig bar mark nå ganske snart og de må jo også gås inn før turen.

Pris er uvesentlig. Jeg har forøvrig nokså bred fot. De må forresten kjøpes på G-sport da jeg har et gavekort der som må brukes snart.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 15:43   #2
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg virkelig gode fjellsko

Jeg anbefaler deg å ta turen ned og prøve mye forskjellig. Det som er bra for deg er ikke nødvendigvis bra for meg og motsatt. Det viktigste er at skoen føles god på foten med en gang. Du skal ikke "gå inn" fjellstøvler, de skal være komfortable på foten med en gang. Du må også kjenne etter om du vil ha høy eller lav støvel. Hvis du syns det føles greit med høy støvel, så er det best for ankelen. Men jeg får faktisk vondt i leggen hvis støvlene er for høy.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 16:05   #3
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg virkelig gode fjellsko

Jeg er veldig fornøyd med Crispi Besseggen.
Jeg har damemodellen, og mannen har herremodellen. Vi har hatt flere par av disse, og har foreløpig ikke funnet støvler som er like gode som disse (for vår fot).

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 16:39   #4
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.902
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg virkelig gode fjellsko

Nei, det er selvsagt viktig å finne en sko som passer min fot og det har jeg også tenkt å gjøre. Men erfaring tilsier at det er ganske stor forskjell på f.eks. vanntettheten på skoene og også på vekt, stabilitet og andre egenskaper. Jeg ønsker å høre erfaringer i forhold til dette og ha en viss peiling før jeg går i butikken.

Jeg har pr i dag Alfa fjellsko og de er gode på foten, men blir søkkvåte til tross for membran. Kjæresten har Asolo fjellsko og påstår de er de beste han noen gang har hatt, men de selges ikke på G-sport (eller andre butikker i nærheten).

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 17:30   #5
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg virkelig gode fjellsko

Jeg er veldig fornøyd med både komfort og vanntetthet på mine Crispi Skarven fjellstøvler

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 18:51   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg virkelig gode fjellsko

Jeg har også Crispi Besseggen, og er veldig fornøyd.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 20:14   #7
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg virkelig gode fjellsko

Jeg synes Crispi Besseggen er for tunge, og bruker dem aldri lenger. Var så heldig å få kjøpt Lasportiva Tibet kjempebillig for 5-6 år siden, og det er disse jeg bruker når det er for bløtt til joggesko og/eller når jeg bærer storsekk. Lette og fine, har aldri blitt våt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 20:18   #8
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg virkelig gode fjellsko

Jeg har et par fra Lundhaags, og er knallfornøyd.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 21:22   #9
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Anbefal meg virkelig gode fjellsko

Jeg har Alfa, og er kjempefornøyd. Har gått mange fjellturer i sol og ekstremregn, men har vært knusktørr på beina. Nå finner jeg ikke modellen jeg har (Alfra Queen), så mulig de har gått ut av produksjon. De er 15 år gamle (og det sier litt om kvaliteten). Men ut i fra dette, så anbefaler jeg Alfa.

(Istedet for å gå inn fjellsko - som kan være vanskelig, så tar du på tynne knestrømper på foten før ullsokken - da unngår du gnagsår.)

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 09:25   #10
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg virkelig gode fjellsko

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg har også Crispi Besseggen, og er veldig fornøyd.

Jeg har også disse, synes ikke de er tunge. Jeg har veldig bred fot, høy over vristen. Disse passer min fot som hånd i hanske.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 15:23   #11
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg virkelig gode fjellsko

Du må sørge for å impregnere skoene jevnlig. Da holder de seg tørre og fine.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 15:59   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg virkelig gode fjellsko

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Jeg har Alfa, og er kjempefornøyd. Har gått mange fjellturer i sol og ekstremregn, men har vært knusktørr på beina. Nå finner jeg ikke modellen jeg har (Alfra Queen), så mulig de har gått ut av produksjon. De er 15 år gamle (og det sier litt om kvaliteten). Men ut i fra dette, så anbefaler jeg Alfa.

(Istedet for å gå inn fjellsko - som kan være vanskelig, så tar du på tynne knestrømper på foten før ullsokken - da unngår du gnagsår.)

Jeg har disse, kjøpte de for under ett år siden. På G-sport.

Kjøpte de på anbefaling fra to meget fjell- og turvante damer.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 21:30   #13
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg virkelig gode fjellsko

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Jeg har også disse, synes ikke de er tunge. Jeg har veldig bred fot, høy over vristen. Disse passer min fot som hånd i hanske.

Helt enig i dette, de virker som de er støpt på foten min, og jeg opplever de ikke som for tunge.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 22:52   #14
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg virkelig gode fjellsko

Jeg har også Alfa, og er kjempefornøyd!

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no