Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Verbet "å sexe"

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-13, 21:34   #101
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.687
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Jeg HAR barnebarn jeg. Knerten er pappa til en dukkegutt. Tidvis er Mikro mamma'n da, så det er muligens noe litt rare familieforhold i neste generasjon... Men altså, mamma og svigermor er oldemor til denne lille gutten, må vite. for jeg er jo bestemor. Så det så!

Og når han blir voksen så skal jeg nok få andre barnebarn. men klart, han er gutt, han trenger ikke føde dem. Det er mulig Mikro ser annerledes på saken om et par år...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 21:38   #102
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Et merkelig verb som jeg aldri kommer til å ta i min munn.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 21:41   #103
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.822
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

OK, det var der ungene har lært det.

Var det der det kom fra. Det er ikke et "ordentlig" ord for meg, akkurat som også "sjøttkaker" blir det korrigert her.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 21:45   #104
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Det brukes av ungene her også. Er nok bare et nytt ord vi 'gamliser' må venne oss til...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 22:07   #105
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.400
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Jeg synes det er hyggelig med nye ord, jeg. Så lenge de er fornuftige og funksjonelle. Jeg sier også at jeg skal glidle jakka til jentungen, selv om det nok er et tøyseord for å dra opp glidelåsen.

Her har vi snakket mye om temaet, det hender at ungene tar det opp, og det har hendt at jeg har tatt det opp hvis det har falt seg naturlig sånn. Har også lest Kroppen-boka til Trond Viggo, der er det jo veldig fint skrevet. Men jeg bruker ikke ordet sexe, men ser ikke bort fra at jeg kommer til å gjøre det i fremtiden.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 22:09   #106
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.400
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Var det der det kom fra. Det er ikke et "ordentlig" ord for meg, akkurat som også "sjøttkaker" blir det korrigert her.

Sjøttkaker er jo bare en talefeil på en lyd, ikke et verb som er laget ut fra et annet ord.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 22:15   #107
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.237
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Men snakker virkelig alle unger om sex og vet alle hva det er?

Om de ikke spør, så syns jeg man selv skal ta samtalen. Både om hva som skjer, rent praktisk, og om de følelsesmessige tingene, at voksne faktisk liker å ha sex med noen de er glad i, osv. Det er også en helt nødvendig innledning til den like nødvendige samtalen om seksuelle overgrep, som jeg også syns de trenger å få.

Og så kan man alltid bruke denne som inspirasjon: http://m.youtube.com/index?desktop_u...?v=Ry-LwxR746s

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 22:46   #108
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.687
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Fra hvilken alder mener du at de bør vite at det er noe vi gjør fordi vi liker det?

Knerten spørr om alt og litt til, så hvordan babyen kom inn, men mer hvordan den skulle komme ut, og hvorfor mamma (og lillesøster, viste det seg) ikke har tiss, bare rompe, kommer fort innimellom hva brannbilene gjør på veien når det brenner (kjører utrykning med sirene) og hvorfor vi må klippe gresset og andre trivialiteter. Men hvorvidt vi gjør slikt utenom rent forplantningsøyemed, har det ikke falt ham inn å tenke på. Han har aldri sagt noe om at vi altså har gjort det to ganger siden vi har to unger, eller om vi kunne finne på å gjøre slikt for gøy (Nå har man da vitterlig gjort det mer enn EN gang pr unge nettopp FOR å lage barn også da, å lage ham tok 18 mnd så det ble noen forsøk...)

Vi HAR vært innom dette med at "ingen har lov til å ta på deg om du ikke vil"-greier, noe som har medført en del roping av at "du har ikke lov til å ta på tissefanten min når jeg ikke vil det!!!!" til en nysgjerrig lillesøster som fant ut at der hang noe... At han bestemmer over sin kropp, og det der, det har vi altså begynt å snakke om, men at voksne mennesker sexer, eller har sex da, for gøy? Nei, vi hadde jo med noe greier om at "de er noe voksne folk gjør når de er glade i hverandre" i den der "hvordan kom babyen inn i magen"-forklaringen, men...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 10:00   #109
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.822
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Sjøttkaker er jo bare en talefeil på en lyd, ikke et verb som er laget ut fra et annet ord.

For meg er det ikke korrekt uansett. Jeg syns ikke sjampanje er like ok som champagne heller. Selv om det er "lov". Men nå er jeg uenig i at det burde vært tillatt, all den tid champagne er en stedsbetegnelse (og pub er en forkortelse, og ikke burde skrives pøbb. Som også er "tillatt")

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 11:07   #110
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Å ligge sammen eller å ha sex.

Kommer de hjem og sier "å sexe" en dag, så sier vi at det ikke heter det, og ser hvordan det går, på samme måte som at det ikke heter "en bønne" i sjakk.
Pr. i dag er de nok på "å lage baby" stadiet, selv om det er snakket bittelitt utover det også. Det skjer jo også ting i nyhetene, som gjør at den alvorlige/ulovlige biten av dette har blitt snakket noe om, og grenser for egen kropp, samt hva voksne og andre ikke har lov til. Men de har egentlig vært veldig lite spørrende rundt andre deler av dette. De vet hvor frøene er, hvor egget er, og hvordan prosessen foregikk. De vet også at menstruasjon er egg som ikke er blitt befruktet. Det var det, på en måte.


Sist redigert av Dronningen : 30-01-13 kl 11:12.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 18:34   #111
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Mennesker har sex og dyr parrer seg. Han går i 3.klasse.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 19:28   #112
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Å ligge sammen.

Den bruker jeg bevisst ikke. Mennesker kan ligge sammen uten å ha sex, og unger blir gjerne forvirret av det (småbarn har veldig konkret ordforståelse). De kan misforstå og tro at det blir barn av det å ligge ved siden av hverandre.

Når de blir store nok til å skjønne overført betydning er det jo noe helt annet, men jeg synes man skal snakke om sexing (!) lenge før det.

Jeg digger "sexe"-verbet, og synes at det enkleste er å bruke de ordene barna selv velger (uansett om jeg synes de valgte ordene er over kanten, barnslige eller ekle). Jeg bruker dem, men forteller samtidig hva jeg foretrekker å si, da. Og forklarer hvorfor.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 19:37   #113
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.


Jeg digger "sexe"-verbet, og synes at det enkleste er å bruke de ordene barna selv velger (uansett om jeg synes de valgte ordene er over kanten, barnslige eller ekle). Jeg bruker dem, men forteller samtidig hva jeg foretrekker å si, da. Og forklarer hvorfor.

Der trengte jeg visst ikke å pønske ut et svar, siden Missa hadde fasiten. Jeg har ikke hørt mine unger bruke verbet, men jeg hører jo ikke alt de sier.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 19:49   #114
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Mennesker kan ligge sammen uten å ha sex,

Og man kan ha sex uten å _ligge_ sammen. (Selv om det dessverre blir sjeldnere og sjeldnere kost med årene. )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 20:08   #115
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Jeg skjønner ikke at "å sexe" er verre en "å kline", "å kose" osv?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 20:12   #116
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Den bruker jeg bevisst ikke. Mennesker kan ligge sammen uten å ha sex, og unger blir gjerne forvirret av det (småbarn har veldig konkret ordforståelse). De kan misforstå og tro at det blir barn av det å ligge ved siden av hverandre.

Nja, tror det går bra. Visste selv forskjellen fra før skolealder, dvs. på min dialekt sa vi 'å ligg ilag', og når man visste hva det innebar, så holdt det. Å ha sex har jeg aldri egentlig sagt selv, før jeg ble voksen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no