Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barns treninger i helgene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-13, 21:18   #101
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barns treninger i helgene

Ja, kanskje en skulle tatt en Oslo-ferie en gang, med museums-besøk.

Gammel 28-01-13, 21:21   #102
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, polyanna; zoologisk er vel omtrent et sted de fleste oslobarn har vokst opp. Hiawata elsket det som liten, og liker det fremdeles. Personlig kan jeg styre meg for den litt søtlige lukta av utstoppede (og møllspiste) dyr, men det er jo fantastisk å se "orntlige" dyr.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 21:23   #103
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, polyanna; zoologisk er vel omtrent et sted de fleste oslobarn har vokst opp. Hiawata elsket det som liten, og liker det fremdeles. Personlig kan jeg styre meg for den litt søtlige lukta av utstoppede (og møllspiste) dyr, men det er jo fantastisk å se "orntlige" dyr.

Heldigvis tar stadig bestemoren til storebror ham med på Zoologisk (jeg får litt mark av de møllspiste dyra) så jeg nøyer meg med Teknisk museum. Der er vi jevnlig da. Storebror har også vært på Bygdøy med den andre bestemoren, og der skal vi nok snart ta med lillesøster og ham.

Dyr Du Skulle Ønske Ikke Fantes - utstillingen var vel ellers en vinner på Zoologisk.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 21:24   #104
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja, kanskje en skulle tatt en Oslo-ferie en gang, med museums-besøk.

Du kan like gjerne komme til Stavanger. Jeg skal med glede vise deg rundt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 21:48   #105
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elise: kan jeg spørre om hva slags museum det er? Jeg ble veldig nysgjerrig nå. Er det et sex-museum eller noe sånt?

Gammel 28-01-13, 21:55   #106
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Haha, det ene vi har i byen vår? Nei, det er et sjøfartsmuseum tror jeg. Å ta med ungene (eller dra på museum sjæl) er så langt fra min tanke om normal familieaktivitet at det aldri har falt meg inn å dra dit. Det kan jo godt hende at det faktisk er barnevennlig.

Gammel 28-01-13, 22:01   #107
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Så rart å ikke tenke på museum som normal familieaktivitet! Ikke ment som utdriting eller kritikk altså, det er bare så anderledes og fremmed for meg. Så jeg blir bare så veldig nysgjerrig på hvorfor ikke? Beklager om jeg er invaderende.

Gammel 28-01-13, 22:05   #108
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Fordi jeg ikke kjenner noen som går på museum, det virker ikke gøy, det er bare ikke noe tema. Hadde venner og bekjente snakket om turer til museum og foreslått det, så hadde det vel virket litt mer normalt.

Gammel 28-01-13, 22:08   #109
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjøfartsmuseet i Bergen er i hvert fall flink med barneaktiviteter. Jeg innrømmer at jeg synes det er et ganske kjedelig museum selv, men jentene elsker det og de har stadig vekk skattejakt og andre aktiviteter.

Vi bor i Bergen og er også en del på museum. I likhet med Oslo har vi et slitt naturhistorisk museum (dyremuseet) med masse gamle utstoppede dyr. Flere historiske museum og et eget kunstmuseum for barn, Kunstlab, som begge mine to liker veldig godt.

Jeg vil absolutt foreslå en museumstur Elise. Du blir nok gledelig overrasket. I min erfaring synes de fleste barn at museer er morsomme og norske museer blir stadig flinkere til å ha et eller annet barneopplegg som appellerer.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 05:49   #110
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Knerten er født 07 og spiller fotball. Hans far (altså min mann) er trener for laget. Til nå har de hatt treninger på en ukedag i en gymsal i nærområdet. Nå har de i tillegg fått tildelt treningstid søndag kl 13 på en svær hall litt lenger unna hvor det er kunstgress.

For å si det mildt så er jeg ikke særlig lykkelig. Siden mannen min trener laget, så er nå hver eneste søndag okkupert av en times trening. Vi er for late til å rekke så mye som kan være ferdig før kl 13 på søndagene og etter treninga er det jo ettermiddagen.

Hvis du har unger som trener i helgene; hvordan gjør dere det med andre "familieaktiviteter" som museumsbesøk, skiturer, kino og så videre?

Jeg ville nok prøvd å få til trening en annen tid, eller sagt opp som trener da tror jeg. Synd for laget å måtte bruke alle søndager for å spille fotball, det ødelegger jo søndagen for mange vil jeg tro som sikkert egentlig også vil ha muligheten til å gjøre andre ting ut av søndagene.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 07:52   #111
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så rart å ikke tenke på museum som normal familieaktivitet! Ikke ment som utdriting eller kritikk altså, det er bare så anderledes og fremmed for meg. Så jeg blir bare så veldig nysgjerrig på hvorfor ikke? Beklager om jeg er invaderende.

Hun sier at hun bor på et sted (bygd?) med bare ett (lite?) museum. Da tenker jeg typisk folkemuseum. Jeg skal være enig i at det finnes dørgende kjedelige museer, særlig på bittesmå steder. Type et rom med lokale drikkebegre og vever fra 1500-tallet. Jeg må bsre innrømme at jeg ikke ofte går på slike museer. Og ungene hadde kjedet seg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 08:21   #112
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Virkelig? Jeg vet knapt om et museum som ikke er barnevennlig. Vi går på teknisk museum, historisk museum, folkemuseet, vikingskipene, kontikimuseet, Astrup fearnley og museet for samtidskunst jevnlig.

Jeg går gjerne på museum, og tar gjerne med (de eldste) ungene. Men det finnes museer som ikke er barnevennlige, de er gjerne ikke folkevennlige engang. Det er ikke alle utstillinger rundt om i bygdene som er egnet til å imponere.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 08:21   #113
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg ville nok prøvd å få til trening en annen tid, eller sagt opp som trener da tror jeg. Synd for laget å måtte bruke alle søndager for å spille fotball, det ødelegger jo søndagen for mange vil jeg tro som sikkert egentlig også vil ha muligheten til å gjøre andre ting ut av søndagene.

Hallen her er helt sprengt og vi må ta det vi får. Ganske kjipt, særlig siden ungene jo elsker denne aktiviteten. Vi har hatt helg i ulike former i mange år, dvs fredag, lørdag eller søndag.

Gammel 29-01-13, 08:49   #114
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg kan selvsagt forstå at ett spesielt museum ikke er barnevennlig, og ikke en aktivitet som er aktuell der man bor. Men det er jo normalt å dra på museer i ferier for eksempel, så for meg var det bare veldig rart å synes at museum var en snål familieaktivitet. Ikke noe kritikk i det, kun nysgjerrighet.

Gammel 29-01-13, 08:58   #115
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke en familieaktivitet vi bedriver i stor grad heller. Vi bor ikke langt fra Oslo, men mannen er ikke så gira på museum, så det blir ikke så mye av det. I så fall blir det teknisk, zoologisk og lignende. Når vi er på ferie tar vi alltid med oss ett og annet museum, som regel naturhistorisk eller teknisk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 09:19   #116
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det har vi også. Det er verre med meg.

Skjønner

Gammel 29-01-13, 09:36   #117
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er ikke en familieaktivitet vi bedriver i stor grad heller. Vi bor ikke langt fra Oslo, men mannen er ikke så gira på museum, så det blir ikke så mye av det. I så fall blir det teknisk, zoologisk og lignende. Når vi er på ferie tar vi alltid med oss ett og annet museum, som regel naturhistorisk eller teknisk.

Som sagt, jeg skjønner det du beskriver her veldig godt. Men jeg syns det er en forskjell mellom å a) ikke benytte seg av museum fordi det ikke er noen tilgjengelig/ikke noen interessante tilgjengelig og b) bli forundret over at museum er en helgeaktivitet som passer for familier.

Det var bare det siste jeg ble nysgjerrig på. For på samme måte som det å benytte seg av museer var fjernt fra Elises virkelighet, så er det motsatte fjernt fra min. Og siden jeg er andre generasjons kulturarbeider og interessert i publikum spesielt, så spør jeg fordi jeg syns det er interessant å lære mer om hvor forskjellig folk tenker om slike aktiviteter.

Gammel 29-01-13, 11:54   #118
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi går ikke ofte på museum. Men har vært på noen både i Trondheim og Oslo. Men det er ingen standard helgeaktvitet for vår del.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:19   #119
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å legge litt i Tallulahs publikumsinteressedatabase: Vi går på museum når vi har utenbys besøk.

Gammel 29-01-13, 12:28   #120
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For å legge litt i Tallulahs publikumsinteressedatabase: Vi går på museum når vi har utenbys besøk.

Det gjør vi også. Vi må liksom ha med oss amerikanere for å kjøre ut på Bygdøy, for eksempel.

Min erfaring er at barn ofte liker ting voksne ikke har klart å se for seg at de skal like. Min digger Justin Bieber og Disney-channel, men koser seg når hun er med på klassiske konserter og kunstutstillinger og sånn også. Og så blir hun en mye morsommere samtalepartner av å oppleve mange ulike ting.

Jeg tenker at vi ofte undervurderer hva barn kan like og klarer å få med seg. Jeg har for eksempel selv vært tatt med på høstutstillingen fra jeg var bitteliten og husker det med stor glede - selv om det nok var andre ting som fascinerte meg enn de voksne.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.