Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Citroen C2

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-13, 23:20   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Citroen C2

Er denne en ok ekstrabil? Kommer til å bli brukt til bykjøring og til pendling over fjell med mye snø.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 18:22   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Citroen C2

Vel, det er en Citroen og den er en del år gammel. Ser ellers at statistikken hos bl.a. Dekra ikke viser spesielt gode resultater. Bl.a. med en del problemer knyttet til understell. Og norge har gjerne mer krevende veier for understellet enn man har i tyskland...

Dette blir biler som også er konstruert slik at det mer er biler for bykjøring enn langkjøring. Hvis det er en del langkjøring ville jeg vel sett etter en bil som var mer i kompaktklassen enn småbilklassen. Det man generelt har sett også er at de minste bilene gjerne ikke takler høy kilometer like godt som de større bilene - dette nok noe relatert til at de er konstruert mer for den belastningen bykjøringen gir kontra landevei og lang kjørelengde, samt høye turtall (bilene her har ofte små motorer, og girene satt slik at turtallet gjerne blir veldig høyt i landeveishastighet ofte)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 20:54   #3
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Citroen C2

Takk for utfyllende svar! Da dropper jeg den, jeg må kunne kjøre noen timer over fjellet med den.

Hva med en Fiat 500? Er den like dårlig til langkjøring?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 21:53   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Citroen C2

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Takk for utfyllende svar! Da dropper jeg den, jeg må kunne kjøre noen timer over fjellet med den.

Hva med en Fiat 500? Er den like dårlig til langkjøring?

Fiat har vel også litt å brvise når det gjelder kvaliteten. Det er en liten bil og nok mer rettet mot "lokalbruk" enn landeveiskjøring. Jeg ville vel også tro at prisen for Fiat 500 er såpass høy fortsatt at man finner kompaktklassebiler med omtrent samme alder og kjørelengde til samme pris?

Hvilket budsjett snakker vi her om? Noe spesielt utstyr og noen relevanse i alder?

Selv blant småbiler er det jo de som er større enn andre. Fiat 500 gjorde jeg bare et raskt søk på, og det kunne se ut som selv en del år gamle biler litt på ca. 100 000 kr - da finner man også en del andre biler som er flere år nyere og kjørt mindre, og som er noe større....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 09:53   #5
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Citroen C2

Budskjettet er vel mellom 50 - 100 000. Men nå må du ikke le, hva i alle dager er en kompaktbil?

500 er jo bare kul, men kanskje ikke praktisk, jeg innser det.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 11:00   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Citroen C2

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Budskjettet er vel mellom 50 - 100 000. Men nå må du ikke le, hva i alle dager er en kompaktbil?

500 er jo bare kul, men kanskje ikke praktisk, jeg innser det.

Kompaktklassen vil jeg si inkluderer biler som Golf, Focus, Corolla/Auris, C4, A3, Civic, Lancer, Impreza, 307 etc.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no