Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Ta dere sammen, norske damer!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-13, 16:06   #101
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det er jo ikke slik at alle klager over de ikke har tid til å trene, mange har kanskje ikke lyst/behov for å trene mer enn det de gjør. Hvorfor i huleste skulle disse da skjerpe seg?

Jeg for min del kommenterte egentlig bare Esme sitt innlegg om at veldig få absolutt ikke har noe tid til å trene i løpet av livet og er enig i at det er tull. At man ikke har lyst, er jo noe helt annet.
Dette betyr altså ikke at jeg tar Marthe Krogh i forsvar på noen som helst måte, utspillet hennes var bare for teit.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:19   #102
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Så klart man kan ta seg sammen for å trene mer, men personlig tror jeg jeg heller tar meg sammen for å ligger mer på sofaen.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:51   #103
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Sitat:

Mange av venninnene mine har ikke hjelp, eller, de har selvfølgelig vaskehjelp, men ikke hjelp med babyen, sier Krogh til Mamma.

"Eller, de har selvfølgelig vaskehjelp.

Himmel og hav.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:52   #104
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Marte Krogh? Hvem er det? Hun er ingen som vet hvordan et liv virkelig er.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:54   #105
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

At sånne får spalteplass er jo det mest irriterende av alt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:58   #106
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Lisa Tønne kommenterer: "Jeg visste at det fantes kvinner med sånne holdninger, men jeg visste ikke at de fikk lov til å snakke høyt av mannen sin."

  Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:05   #107
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.889
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

En FB-venn av en FB-venn av meg skriver følgende:

Sitat:

Veldig mange av vaskehjelpene og au pairene rundt om kring i Norge bør ta seg selv i nakken og skaffe seg barnepass og PT!. Det er ikke så gøy for oss menn å ligge på sofaen å se på utrente tjenestefolk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:13   #108
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.655
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Alle kan jo ta seg sammen, men det er stor forskjell i hvor mye viljestyrke og energi som behøves for å få til f.eks. tre treninger i uka. Er man en datter på Downton Abbey skal det ikke så mye til å ha tid til å trene. Hvordan kan en så (økonomisk) priviligert som Marte Krogh, eller hvem som helst andre for den saks skyld, generalisere og si at det for alle er lurest å prioritere trening i hverdagen. For alle vil det jo være en prioritering; trene, eller ta den ekstrajobben som gjør at du får økonomien til å gå rundt. Trene, eller tilbringe den tiden med barna. Det er ikke gitt et fasitsvar her.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:34   #109
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.338
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Hvis man vasker og triller vogn selv er det jo ikke sikkert man trenger å trene like mye.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:35   #110
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Og det i Verdens Rikeste Land

Sånn har det faktisk blitt.

Det er heeeeeelt sikkert Jens sin feil.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:38   #111
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av SmarteMarte

Klær, hår, sminke, vesker. Det har alltid vært en viktig del av hvem Marte er, så da hun ble gravid la hun ikke skjul på at hun ønsket seg en datter.

Da jeg var på ultralyd og fikk beskjed om at det var en jente, begynte jeg å gråte av glede. Jeg løp ut fra Rikshospitalet mens jeg ringte til Jan. «Det er en jente! Det er en jente!» ropte jeg, mens tårene rant.

Tenk om hun hadde vært så skrekkelig uheldig at det hadde vært en gutt? Hva skulle hun gjort da, mon tro?

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:38   #112
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Marte har foresten en vennine : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10072378

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:39   #113
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg husker Thomas Giertsen en gang for mange år siden var sjokkert over foreldre som faktisk kaller barnet sitt Aqua-Lene.




Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

"Eller, de har selvfølgelig vaskehjelp.

Himmel og hav.

Jah! Har du ikke vaskehjelp??

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:41   #114
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Tenk om hun hadde vært så skrekkelig uheldig at det hadde vært en gutt? Hva skulle hun gjort da, mon tro?

Hun kunne jo ha gått for en metroseksuell sønn, men det ville jo krasje veldig med at hun er så opptatt av at men skal være mannemann.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:49   #115
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Marte har foresten en vennine : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10072378

Overrasker meg ikke. Nek opptrer ofte i flokk.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:53   #116
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.


Jah! Har du ikke vaskehjelp??

Nei tenke seg til.
Her er det så dårlig stilt at jeg vasker mine egne gulv, klær, bord og kjøkkenbenker.

Jeg lever ett stusselig liv.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:53   #117
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

– Jeg vet ikke hvordan Marte Krogh har det nå, men jeg kan jo bare tenke meg at hun er utrolig lei seg på grunn av kommentarene som har kommet. Vi jenter er noen bitcher når vi treffer pene damer. Vi må lære å le litt av oss selv, og ikke ta oss selv så utrolig høytidelig, mener forfatter Kathrine Aspaas. (fra mamma.no) Ok...

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:54   #118
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!



At jeg ikke skjønte at det var penheten hennes som fikk meg til å reagere, ikke utspillet i seg selv. :misunnelig igjen:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:54   #119
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg synes ikke uttalelsene hennes om trening er så ille. Det hun er sitert på i den opprinnelige artikkelen er noe ala at hun synes at det er altfor mange mammaer som "gir opp" når de får barn, det tror hun ikke er sunt, kroppen trenger trening og man "må ta seg sammen". Jeg synes ikke dette er så ille å si, egentlig, selv om man selvfølgelig kan være helt uenig. Uansett, dette velger selvfølgelig VG å formulere som "Ta dere sammen og tren mer!", og det blir dette diskusjonen handler om. I tillegg kommer jo en haug av naive uttalelser som at "folk jobber jo så mye!" og at venninnene hennes "selvfølgelig har vaskehjelp", men det kjenner jeg at jeg mest må fnise (kanskje bittelitt overbærende) av.

Men hvis man først skal velge å ta henne litt på alvor, så synes jeg det er andre ting som er langt mer skremmende i det hun forteller om. For eksempel at hun "liker at det er forskjell på menn og kvinner" i den forstand at hun synes menn som ikke gjør noe i sitt eget hjem er ekte menn. Ikke minst at hun ikke forstår at folk reagerer på slike holdninger, og tror at motargumentene kommer fordi "folk ikke vil henne godt". Hun forstår tydeligvis ikke at slike ting ikke bare handler om henne og hennes mann, men at det er et samfunnstema som folk heldigvis engasjerer seg i. Men dette er jo ikke helt uvanlig blant oss andre heller, nemlig at man ser på sine egne valg som selvstendige og uavhengige samfunnet valgene blir tatt i. Hvorfor skal ikke kvinner få velge å gå hjemme mens mannen jobber uten at andre skal bry seg, hvis det passer best for dem i deres situasjon og det er et fritt valg? Det er et veldig vanlig innspill i slike diskusjoner. På individnivå stemmer jo ofte det, men på samfunnsnivå er det jo noen sammenhenger her som man må tåle blir påpekt og diskutert når man velger å uttale seg offentlig om disse tingene.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 18:01   #120
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg begynner å bli jævlig lei all den "ta ansvar for kroppen din", "trening er det viktigste du gjør", "feite folk er ekle", "trening hver dag i en time er DITT ansvar", ""er du en idiot som ikke trener? Mannen din kommer nok snart til å pakke kofferten" holdningen.

Når skal det bli på moten å trene hjernen? Hva med oppslag av typen:bruk permisjonstiden godt, les bøker, løs kryssord, spill strategispill?

Med utspill som dette, sett sammen med Kari Jaquesson, fotballfrue og andre er det ikke alltid jeg er helt overbevist om at kroppstrening alltid bør være høyeste prioritet. Det bør kanskje høyere opp på lista hos flere av oss, men jeg tror som sagt det kan være like viktig å trene kroppens største muskel.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
boble, fele


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no